Zatkany dolot a silnik wciąż pracuje.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

matju_95
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lis 17, 2014 02:39

Zatkany dolot a silnik wciąż pracuje.

Post autor: matju_95 » śr lut 04, 2015 20:13

Witam wszystkich :) Chciałbym zasięgnąć Waszych porad. Otóż od jakiegoś czasu auto szaleje mi z obrotami (podczas zmiany biegu na wyższy silnikowi rosną obroty, często wieszają się na 1900-2000 obr/min), postanowiłem, że sprawdzę dolot, więc ściągnąłem rurę od filtra, odpaliłem auto, dodałem gazu, poczekałem aż silnik się uspokoi i zatkałem całą dłonią dolot, słychać syczenie, czuć, że ciągnie powietrze w jednej ze śrub na samej górze, ale pomimo zatkania obu tych miejsc wciąż auto pracowało. Teraz moje pytanie do Was, gdzie może być ta nieszczelność? Czytałem, że często siada podstawa gaźnika/wtrysku, ale chcę się jeszcze upewnić zanim wydam pieniądze. Proszę o pomoc :)



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Zatkany dolot a silnik wciąż pracuje.

Post autor: grg474 » śr lut 04, 2015 21:34

złap za wtrysk i pociagnij do siebie - jak jest uszkodzona podstawa to pod wtryskiem zobaczysz normalnie lukę


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

matju_95
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lis 17, 2014 02:39

Zatkany dolot a silnik wciąż pracuje.

Post autor: matju_95 » śr lut 04, 2015 21:44

Ok zrobię tak jutro. I nawiązując do ruszania wtryskiem to ruszałem nim, dociskałem i zmiany nie było, czy to na pewno będzie ta cholerna podstawa?



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Zatkany dolot a silnik wciąż pracuje.

Post autor: pironet » czw lut 05, 2015 12:03

popsikaj plakiem dookoła podstawy i popatrz czy auto będzie zmieniało obroty


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

matju_95
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lis 17, 2014 02:39

Zatkany dolot a silnik wciąż pracuje.

Post autor: matju_95 » pn lut 09, 2015 23:55

Psikałem i nic się nie działo, ruszałem całym wtryskiem, dociskałem też to nic nie dało. Sprawdziłem silniczek krokowy podpinając napięcie 6V pod 1 i 6 pin i silniczek płynnie wychodzi i się chowa. Dodam, że gdy jadę na LPG i mam gaz w podłodze to auto przerywa, szarpie jakby lewe powietrze łapał, na PB tak nie jest ale jest lekki mułek.
Dziś gdy wracałem ze szkoły chciałem zmienić bieg na wyższy, mając ok. 2200 obr/min auto gdy wcisnąłem sprzęgło zaszalało do 3000 obr/min... Nie chcę kupować uszczelki na darmo jeżeli okaże się, że to nie to. Macie może jeszcze jakieś propozycje? :(



arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

Zatkany dolot a silnik wciąż pracuje.

Post autor: arturo936 » ndz lut 15, 2015 10:50

możliwe że masz pęknięcie przy otworach na śruby i tam łapie lewe powietrze. Podmień obudowe wtrysku, albo tak jak koledzy piszą, podstawa wtrysku do wymiany. Innej możliwości nie ma



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Zatkany dolot a silnik wciąż pracuje.

Post autor: arka10 » pn lut 16, 2015 11:16

Uszczelka pod kolektorem ssącym?



Awatar użytkownika
piotrek gti_abf
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
Lokalizacja: okolice Wielunia

Zatkany dolot a silnik wciąż pracuje.

Post autor: piotrek gti_abf » ndz lut 22, 2015 15:37

Sprawdź przewód od kolektora ssącego do serwa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości