Zerwany pasek wieloklinowy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slowenia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lut 01, 2015 15:54

Zerwany pasek wieloklinowy

Post autor: slowenia » śr lut 04, 2015 17:34

Witam. Podczas jazdy zerwał mi się pasek wieloklinowy (mk4 1.4 bez klimy) po paru sek. samochód zgasł. Pasek się rozwarstwił, jeden z jego części obkręcił się wokół dużego koła pasowego (pomiędzy kołem a osłoną rozrządu). Udało mi się go wydłubać, ale teraz silnik nie chce odpalić, rozrusznik kręci... Co może być przyczyną? Nowego paska jeszcze nie kupiłem, ale bez niego chyba powinien odpalić ?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Zerwany pasek wieloklinowy

Post autor: Haki » śr lut 04, 2015 18:35

Poczytaj .... viewtopic.php?f=141&t=462477" onclick="window.open(this.href);return false; i napisz jakie masz OZNACZENIE silnika ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Zerwany pasek wieloklinowy

Post autor: marcin7x5 » śr lut 04, 2015 19:37

Skoro okręcił się to również dobrze mógł podejść pod pasek rozrządu i w najlepszym przypadku tylko pasek przeskoczył. W najgorszym pogięły się zawory. Zdejmij obudowę rozrządu i sprawdź czy wszystko jest na swoim miejscu.



slowenia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lut 01, 2015 15:54

Zerwany pasek wieloklinowy

Post autor: slowenia » śr lut 04, 2015 20:07

Silnik ma oznaczenie BCA, po ściągnięciu górnej osłony paska rozrządu, mogę tylko stwierdzić, że pasek od jest napięty



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Zerwany pasek wieloklinowy

Post autor: marcin7x5 » czw lut 05, 2015 19:25

Sprawdź ustawienie na znaki na kole pasowym. Czujnika tam żadnego nie masz co mógłby się uszkodzić.



slowenia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lut 01, 2015 15:54

Zerwany pasek wieloklinowy

Post autor: slowenia » ndz lut 22, 2015 22:13

Tak jak marcin7x5 napisał pasek podszedł pod pasek rozrządu i... głowica z zaworami do regeneracji. Przyczyną zerwania paska wieloklinowego było rozerwanie koła (plastikowego) w docisku paska - podobno taki efekt zdarza się dość często i to bez żadnego "uprzedzenia" tzn. bez jakiegoś świszczenia, zgrzytania, także po zakupie samochodu polecam wymianę tego docisku...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 9 gości