Cześć
Chciałbym poradzić się Was jak mogę zdiagnozować co jest przyczyną ubytku oleju w moim samochodzie. Mam golfa 1.6 16V 2001r (założone LPG od 3 lat) silnik AZD przebieg 200 tys. Wiem, że najczęściej problemem są uszczelniacze lub pierścienie. W moim przypadku olej przedostaje się przez bagnet (przynajmniej tak mi się wydaje bo jest trochę spocony), a odma silnika często ma żółtą maź (była czyszczona w lato a teraz mam znowu to samo). Pytanie jakie mnie nurtuje to jak zdiagnozować samemu co jest przyczyną takiego ubytku oleju. Mierzyłem kompresję silnika i trochę wyszło dziwnie, bo 18 na każdy cylinder wg mnie to trochę dużo. Jest jakiś sposób bez rozbierania silnika? Słyszałem o dymienu na niebiesko itd ale nie wiem dokładnie jak co i gdzie. Ps. Czy ten ubytek oleju jest szkodliwy dla silnika w dłuższej eksploatacji? Koszt generalki to około 1600 zł więc pytanie czy jest sens inwestować tyle siana w ten silnik. Byłbym wdzięczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Pije olej, uszczelniacze czy pierścienie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pije olej, uszczelniacze czy pierścienie?
Myślę że nikt ci nie powie że na pewno masz do wymiany pierścienie czy uszczelkę itp. to jest takie wróżenie z fusów. Oczywiście możesz zobaczyć czy nie masz wycieków czy nie masz oleju w zbiorniczku wyrównawczym i odwrotnie płynu chłodniczego w oleju albo czy czy kopci i na jaki kolor, ale to i tak bd wiadomo że trzeba zrobić remont. Teraz czy to jest szkodliwe no każda niemoc silnika jest w jakimś stopniu szkodliwa, bo to nie jest normalne że ubywa oleju wiadomo że możesz sobie dolewać i jeździć ale nie wiadomo dlaczego ubywa i co sie tam dzieje. A czy jest sens wkładać tyle kasy to już musisz sam sobie odpowiedzieć na pewno lepiej zrobić swój motor jak kupować nie wiadomego pochodzenia, możliwe że na nowym pojeździsz tydzień i również bd wymagał remontu a jak swój zrobisz bd wiedział że masz tam nowe części i pare lat luzu, z tym że jeśli planujesz sprzedać auto powiedzmy za tydzień miesiąc czy rok to nie warto bo nikt ci nie odda tej kasy. Dlatego jak planujesz dłuższą przygode z golfem to rób remont a jeśli bd to zrobione zgodnie ze sztuką to ci sie odwdzięczy bezawaryjnością.
Pije olej, uszczelniacze czy pierścienie?
K0J0T, kolego te silniki niestety maja problem ze spalaniem oleju i glowna przyczyna sa zapiekajace się pierścienie olejowe, sa 3 czesciowe. wynik pomiaru kompresji już o tym nawed swiadczy ze ci taki duzy wyszedł.
Re: Pije olej, uszczelniacze czy pierścienie?
Rozumiem. Tylko powiedzcie mi moi drodzy czy to może zrujnować silnik kompletnie? Pożyje jeszcze trochę?
Pije olej, uszczelniacze czy pierścienie?
Zbyt duże ciśnienie sprężania może spowodować wydmuchanie uszczelki pod głowicą a to z kolei kolejne problemy. Jak ci spala dużo oleju to prędzej czy później a zatka ci się egr - tani nie jest. Skalkuluj sobie co ci się bardziej opłaca. Jak chcesz autem pojeździć to zrób te pierścienie i będzie spokój. Sprzedaży ci nie doradzam bo nie cierpię osób co to próbują wcisnąć innym kłopot.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości