cześć,
2 m-ce temu zakupiłem golfa 4 , 1.9tdi, 101KM, skrzynia automat 09A - JF506E - tiptronic, natomiast nie wiedziałem o złym działaniu skrzyni biegów, która obecnie zachowuje się podobnie jak skrzynia u
Kondzia, tzn nie przerzuca z 1 na 2 bieg kiedy było auto zimne, kiedy się już zagrzało, złapał temp. ok 50-60st C, wszystko działało poprawnie, nie szarpał, płynnie zmieniał biegi w górę i dół, tiptronic również ok.
Pierwszą rzeczą, która zrobiłem to wymiana oleju, zleciało ok 3,75 l, ja zalałem 4,5 l oczywiście dedykowany ATF do tej skrzyni, najprostszym sposobem wylać - wlać. - nie pomogło
Druga rzecz to podpięcie pod komputer - ten sam błąd co u
Kondzia - 00652 (!) - co jest bardzo ogólny i przyczyn może być wiele - były już wymieniane na forum, te same możliwości usterek przekazał mi gość, który badał. Natomiast niezależnie czy samochód ciepły czy zimny komputer odczytywał położenie drążka biegów (wszystkie kombinacje łącznie z Tip+/Tip-), prędkość obrotową skrzyni/silnika które były zbliżone do siebie, prędkość rzeczywista km/h, temp. oleju skrzyni biegów, poza tym auto jak rozgrzane skrzynia działa, tiptronic też. Rzadko jeżdżę moim Golfem bo zwyczajnie bardzo nie da się nim jeździć, teraz zauważyłem, że nawet gdy zagrzeje się do 90st C, dalej nie przerzuca biegów tylko 1 bieg, dopiero gdy olej w skrzyni osiągnie temp, ok 60 st C (odczyt z VAG-a) dopiero skrzynia zaczyna działać tzn ciężko wrzuca 2 bieg, a dalej już prawidłowo delikatnie zmienia. Dlatego też obstawiam elektrozawór jako przyczynę mojej usterki. Tłumaczę sobie to, tym że olej nowy, temp na zewnątrz spadła do -5,10st, przez co gęstość większa oleju, dopiero jak się zagrzeje olej, to jeden z dwóch elektrozaworów odpowiadających za 2 bieg jest wstanie wrzucić ta dwójkę. Szukałem trochę na ten temat, aż trafiłem tutaj do was z czego się cieszę

bo czytając sporo się dowiedziałem i mam nadzieje, że pozwoli mi ta wiedza samemu rozwiązać problem ze skrzynią.
Skoro już wiadomo, które elektrozawory i ich kombinacje są odpowiedzialne za zmianę biegów to teraz mam prośbę do
Kondzia i
szczyku żeby umieścili swoje pomiary tych elektrozaworów, nie mam kanału, a ta wtyczka jest faktycznie w niewygodnym miejscu.
Szczyku ty masz na stole elektrozawór N92, jakby nie patrzeć to jeden z naszych elektrozaworów

zmierz go proszę ile Ohm wykazuje, będziemy mieć porównanie.
Do Kondzia - umieściłeś zdjęcie ale nie bardzo widzę więc zapytam, czy w tej kostce piny są ponumerowane od 1 do 18 i dwa puste czy od 1 do 20 ?, Spróbuj zgodnie z tym co napisał
waski1 nr 18 pin masa a od 9-17 elektrozawory, tak jak są podpisane na wtyczce. Nas będą interesować wartości pin 9,10,11, odpowiadające za elektrozawór N88, N89, N92, bądź jak zamieściłeś poradę ze strony PRND.pl - oznaczone nr 8,6,5 (A,B,C), pytałeś ile Ohm? wcześniej szukając przyczyny zachowania się mojej skrzyni, trafiłem na :
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... n-Function" onclick="window.open(this.href);return false;,
tam jest zamieszczone info jakie wartości ohm dla poszczególnych elektrozaworów, nasze - te od biegów, powinny się mieścić 9 - 24 Ohm. foto niżej.

także Kondzio działaj

, porównamy swoje pomiary, ja dopiero zajmę się tym w sobotę, u kumpla na kanale. Nie chce mi się czołgać pod samochodem

. Mam nadzieje, że mój elektrozawór zwyczajnie jest zabrudzony, i być może działa ale nie prawidłowo, ale to chyba się dowiem jak go wyjmę.
Do franio1983 miałem podobny objaw mojej skrzyni zaraz na początku jak kupiłem, mój problem polegał na tym, że mogłem odpalić auto tylko na P, a na N już nie bo pokazywał niezależnie jaki bieg wybierałem, literę D na wyświetlaczu, drugi objaw to taki ze nie działał poprawnie elektromagnes, po włączeniu zapłonu mając wybierak na poziomie P, czasem mogłem bez użycia hamulca nożnego zmieniać biegi w dowolną pozycję, normalnie jest tak że powinno się czuć opór. Ten elektromagnes jest powiązany z układem hamulcowym/ABS, i moim rozwiązaniem problemu była zwyczajna wymiana przepalonej żarówki światła stop.

, nie badałem go wtedy VAG-iem, nie wiem jakie i czy błędy jakieś wykazywał komputer na skrzyni czy silniku. Czytając na temat usterki mojej skrzyni przeczytałem ten pdf. który zamieścił
szczyku tam też było na temat blokady rozrusznika, przyczyną blokady przekaźnika rozrusznika może być (o ile się nie mylę) czujnik/przełącznik wielofunkcyjny oznaczony jako F125, lub przełącznik tiptronica, stąd może na wyświetlaczu masz wszystko podświetlone. Ten F125 wg opisu znajduję się na zewnątrz skrzyni i sama jego wymiana odbywa się bez konieczności wyjmowania skrzyni, ja osobiście go nie widzę może jest pod akumulatorem albo jestem ślepy:). Zbadaj pod komputerem (mój kolega używa delphi) czy wskazuje położenie wybranego biegu łącznie z tiptronic.
Przepraszam za ten długi esej ale jestem nowy i chciałem opisać swój przypadek i razem z waszą pomocą naprawić i cieszyć się jazdą automatem
