Witam.
Kiedy wsiadam nad ranem do auta i jest zimno, to przy skręcie kierownicą potrzeba włożyć więcej siły niż normalnie. Po przekręceniu jej o kilka stopni tak jakby coś odpuszcza i już można normalnie lekko kręcić, ale kiedy zatrzymuję kierownicę i po czasie znowu zaczynam kręcić jest to samo. Problem znika, kiedy auto się zagrzeje, wtedy jest wszystko OK. Co może być powodem?
I jeszcze jedno, nie wiem czy związane z powyższym. Przy cofaniu, kiedy mocniej skręcę koła słychać wyraźny, pojedynczy stukot. Jeśli to nie ma związku z tym pierwszym problemem, to co to może być?
Kierownica ciężko chodzi i odpuszcza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kierownica ciężko chodzi i odpuszcza
Trzeba wyjąć zawór ciśnieniowy w pompie i wyczyścić sitko.Może też cały zawór przycinać się w gnieździe.
Zawór znajduje się pod przewodem wysokiego ciśnienie,tym metalowym.
Podczas wykręcania zaworu,trzeba go przytrzymywać,bo jest pod nim sprężyna i może wyskoczyć rozlatując się na kawałki,których można nie znaleźć.
Nie można też wykluczyć zacierających się łopatek w pompie.
Zawór znajduje się pod przewodem wysokiego ciśnienie,tym metalowym.
Podczas wykręcania zaworu,trzeba go przytrzymywać,bo jest pod nim sprężyna i może wyskoczyć rozlatując się na kawałki,których można nie znaleźć.
Nie można też wykluczyć zacierających się łopatek w pompie.
Tak się dzieje,ponieważ olej staje się rzadszy i jest mu łatwiej przecisnąć się.stosik pisze:Problem znika, kiedy auto się zagrzeje, wtedy jest wszystko OK
Choroba wie,może sprawdź tylne tulejki na wahaczachstosik pisze:Przy cofaniu, kiedy mocniej skręcę koła słychać wyraźny, pojedynczy stukot.
Re: Kierownica ciężko chodzi i odpuszcza
Byłem niedawno na przeglądzie i gość powiedział że z zawieszeniem wszystko ok...Michał_1977 pisze:Choroba wie,może sprawdź tylne tulejki na wahaczach
A co do pierwszego. To pewnie przy wyjmowaniu zaworu trzeba wylać cały płyn, tak?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kierownica ciężko chodzi i odpuszcza
Tak,gdy odkręcisz ten metalowy przewód,to płyn spłynie.Wcześniej możesz odkręcić korek zbiorniczka,wtedy szybciej spłynie.stosik pisze:przy wyjmowaniu zaworu trzeba wylać cały płyn, tak?
Przyjrzyj się czy w naczyniu z płynem na dnie nie będzie opiłków metalu,jeśli będą,to pewnie pompa siada,magla też wykluczyć nie można,ale jeśli to magiel powoduje opiłki,to pompa też kaputnie.
Co do hałasu w zawieszeniu,to też tak mam w mk2,że przy cofaniu na skręconych kołach raz walnie,ale przeważnie,a w zasadzie tylko wtedy gdy to koło zeskakuje nawet z najmniejszego krawężnika
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości