wysokie ciśnienie, gotuje sie

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

olek1995
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 21:21

wysokie ciśnienie, gotuje sie

Post autor: olek1995 » czw sie 14, 2014 15:37

Panowie mam taki problem, ciężko powiedzieć czy dziwny. MkIV 1.6sr (auto ojca) i odkąd go kupił to w układzie chłodzenia było wysokie ciśnienie, bardzo twarde węże, ale się nie gotował. Ojciec tak jeździł puki się nie zaczął gotować, bo stwierdziłem że i tak mu nie wytłumaczę, że trzeba wymienić, zawsze odpowiedź na namowy była: nie grzeje się. Wymieniłem uszczelkę, splanowałem głowicę, poskładałem i golf się się nie grzał, ale ciśnienie w układzie pozostało. Po 200km znowu się zaczął gotować, więc wymieniłem korek zbiorniczka i znowu to nic nie dało. W między czasie zauważyłem, że wąż za termostatem jest cały czas zimny przy wejściu do chłodnicy a upuszczony płyn przez kranik jest letni, dlatego wymieniłem także termostat, bo myślałem że nie do końca otwiera i dalej to nic nie dało. Gdy odkręcę korek zbiorniczka to na ciepłym silniku powietrze idzie, ale to może być gotująca woda, bo ostatnio już jej dolałem, płyn znikał błyskawicznie(wyrzucało go na zewnątrz). Po otworzeniu zbiorniczka ciśnienie z węży ucieka, ale i tak nie otwiera się termostat, najgorzej jest gdy silnik jest ciepły, albo się ostro jeździ(wysokie obroty) to po zakręceniu korka ciśnienie wzrasta w kilkanaście sekund. Pomyślałem, że pęknięta głowica jest albo blok, przyszła mi na myśl pompa wody, bo wąż przy czujniku temp. jest bardziej rozgrzany niż woda przed termostatem(nie otwiera się), tylko nwm czy to możliwa przyczyna, bo płyn wraca do zbiorniczka. Nie chce drugi raz ściągać głowicy bez potrzeby i tu moje pytanie czy mogą być inne jeszcze przyczyny? Dodam jeszcze że układ odpowietrzałem, chłodnica jest drożna, a głowica była przykręcana jak należy. Z góry dziękuję za wszelkie rady :-)



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

wysokie ciśnienie, gotuje sie

Post autor: roman58 » czw sie 14, 2014 16:07

Płyn ci wywala z pod korka?czy jak go odkręcisz?Jak z pod korka to wymień korek na nowy a nie ze złomu,ciśnienie w układzie jest około 1.5atm to jest norma.Na próbę wyciąg termostat i zobaczysz może za mało ci wchodzi płynu bo termostat nie puszcza.Najlepiej przy zalewaniu płynu jest ściągnąć węża gdzieś przy głowicy żeby się dobrze odpowietrzył.
viewtopic.php?f=141&t=552816" onclick="window.open(this.href);return false;



olek1995
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 21:21

wysokie ciśnienie, gotuje sie

Post autor: olek1995 » czw sie 14, 2014 20:02

W układzie jest na pewno wyższe ciśnienie niż piszesz, korek raczej jest dobry, ale kolega jeździ mk4 to od niego pożyczę jeszcze. Najciekawsze jest to, że ze starego korka wyjąłem ten czarny element(nwm jak to się zwie), wywierciłem dziurkę ok 1,5mm, wiem, że tak się nie robi, ale korek i tak do niczego, więc kombinuje z bezsilności, zakręciłem korek i się przejechałem, zaczął się gotować, a termostat nie puścił. Dzisiaj po południu go odpowietrzałem chyba z 15min i gdy tylko zakręciłem korek ciśnienie w górę idzie. Nowy termostat nie puszcza i nwm czy to jego wina czy może coś nie tak z resztą. Nie jestem szpecem i waham się czy to możliwe żeby w tak małej odległości od siebie płyn miał takie różnice temperatury, bo to wygląda na pompę wody, że nie tłoczy, ale jakoś nie widzę związku z ciśnieniem w układzie. Na pewno skorzystam z twoich rad. Dziękuje i pozdrawiam :D



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

wysokie ciśnienie, gotuje sie

Post autor: pironet » pt sie 15, 2014 09:22

kolego wyjmij termostat i sprawdz bez termostatu jak bedzie.Jesli okaże sie ze tak samo to do sprawdzenia pompa wody.Moze wirnik się slizga i nie ma obiegu a wtedy woda sie gotuje i ciśnienie ją wybija.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

wysokie ciśnienie, gotuje sie

Post autor: roman58 » pt sie 15, 2014 10:26

Trzeba jeszcze sprawdzić jaka jest chłodnica czy nie jest zapchana,bo też może nie mieć obiegu.To węże jak się gotuje powinny być bardzo gorące,bo płyn jak się gotuje to ma już około 117stopni woda 100stopni.Ściąg węża z nagrzewnicy zasilającego zapal silnik i jak dobrze będzie wywalać płyn to znaczy że pompa wody tłoczy i jest OK a jak nie to trzeba sprawdzić pompę wody.



olek1995
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 21:21

wysokie ciśnienie, gotuje sie

Post autor: olek1995 » pt sie 15, 2014 15:44

Pompę wody pewnie i tak wyjmę dla całkowitej pewności, bardzo bym się cieszył gdyby to ona. Natomiast termostat też wyrzucę, ale jutro. Z różnicami temp. wrzenia płynu i wody to mogło by się wiązać, że powrotem do zbiorniczka idzie woda z powietrzem, a pompa wody mogła by tłumaczyć to, że przy termostacie jest niższa temperatura, poza tym jak zdjąłem głowice to uszczelka ewidentnie puściła na cylindrze przy czujniku gdzie temp. była wyższa. Wszystko sprawdzę jutro i dam znać. Dziękuję i Pozdrawiam :D



olek1995
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 21:21

wysokie ciśnienie, gotuje sie

Post autor: olek1995 » ndz sie 17, 2014 13:11

Sprawdziłem pompę i jest sprawna, wyjąłem termostat, ale to nic nie dało. Dalej jest bardzo wysokie ciśnienie w układzie. Już mi brakło pomysłów, jedynie głowica albo blok, chyba że macie jeszcze jakieś pomysły. Pozdrawiam :-)



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

wysokie ciśnienie, gotuje sie

Post autor: pironet » ndz sie 17, 2014 14:00

jeśli jesteś pewny chłodnicy i korka zbiorniczka przelewowego to chyba nie zostaje nic innego jak zdejmować czapkę i albo bawić sie w przeswietlanie albo kupić używke wymienić uszczelniacze i zakładać.Kiedyś miałem przypadek że koleś w IV rozwalił pas przedni i chłodnica wisiała z jednej strony przez co układ sie zapowietrzał i auto się gotowało ale zakładam ze u ciebie nie ma takich przebojów.Zastanawia mnie fakt że tak szybko wywala płyn i że temp. na przewodzie przy chłodnicy jest niska.Jak by nie było obiegu,silnik sie raczej nie zatkał,wiec zostaje chłodnica.Jest w aucie gaz??


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

olek1995
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 21:21

wysokie ciśnienie, gotuje sie

Post autor: olek1995 » ndz sie 17, 2014 22:45

W aucie jest gaz, wiem chyba co masz na myśli, ale na benzynie jest to samo, więc parownik odpada. Chłodnica jest założona inna od golfa z klimą, a oryginalnie nie ma jej. Fakt, był stuknięty, ale lekko. Mam jeszcze pytanie czy jeżeli będzie pęknięty blok np. tuleja to czy powinno być widać na tym tłoku nagar od płynu? Bo z jednej strony ciśnienie idzie w układ, ale z drugiej podczas ssania na krótko, ale powinno chyba zasysać płyn. Z tego co zawsze słyszałem w szkole i wgl. to, że głowice pękają, a bloki to bardzo rzadko. Boje się własnie o blok, bo głowicę jest trochę taniej wymienić, a mam założone nowe pierścienie na tłoki, głowice zrobioną, a w używany silnik co nie bierze oleju to nie wierzę. Jeszcze ojca wyślę żeby sprawdził czy są spaliny w wodzie, jak tak to ściągnę czapke i dam na sprawdzenie do zakładu, jak się okaże szczelna to szczerzę się nie uciesze. Bardzo mnie dziwi że przy czujniku woda się gotuje a w okolicy termostatu jest zimniejsza. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :-)



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

wysokie ciśnienie, gotuje sie

Post autor: pironet » pn sie 18, 2014 19:23

Woda w okolicy termostatu jest chłodniejsza bo jest schłodzona przez chłodnicę.Blok musiał by być mocno przegrzany zeby pękł i wydaje mi się że olej by było widać w zbiorniczku albo odwrotnie.Gdyby blok był pęknięty to na swiecy też by było widać inny odcień.Takim ostatnim tchem możesz odłączyć mieszalnik od obiegu i podłączyć na krótko (pominąć mieszalnik).Pomysł ze sprawdzeniem spalin w układzie też mi się wydaje trafiony.Może dać jasność na cel dalszych poszukiwań.A nie jest ta nowa chłodnica zakamieniona?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

olek1995
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 21:21

wysokie ciśnienie, gotuje sie

Post autor: olek1995 » pt wrz 12, 2014 20:11

Panowie wyjaśniło się, pękła tuleja. Dodatkowo poszła woda do oleju, silnik do wymiany, trzecia cylinder od rozrządu. Nie wiem jak mogłem tego nie zauważyć, ale widocznie było tak małe pęknięcie że ani palcem ani pod światło nic nie było widać. Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości