Prędkościomierz przekłamuje x2. Możliwe, że po VAG-u

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Prędkościomierz przekłamuje x2. Możliwe, że po VAG-u

Post autor: sas_gti » śr kwie 02, 2014 00:46

Witajcie.
Czy możliwe jest aby nieogarnięty mechanik (choć celowości też nie wykluczam) przestawił coś vagiem w taki sposób, że prędkościomierz pokazuje dokładnie 2 raza większą prędkość niż rzeczywista?
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, również niezwiązany z vagiem to walcie śmiało.
Autko to golf mk4 1,6 16v 1998r.
pozdraVWiam
Ostatnio zmieniony czw kwie 03, 2014 20:06 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Prędkościomierz przekłamuje x2. Możliwe, że po VAG-u

Post autor: Qto » śr kwie 02, 2014 09:44

może kodowanie licznika zmienił ? Sprawdź jakie jest...



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Prędkościomierz przekłamuje x2. Możliwe, że po VAG-u

Post autor: sas_gti » śr kwie 02, 2014 11:36

ok tylko nie wiem czy vag w ktorego sie zaopatrzylem temu podoła.
Mam vcds 1.2. Jakieś wskazówki w co wejść? Do tej pory łączyłem się tylko z ECU w starszych autkach.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Prędkościomierz przekłamuje x2. Możliwe, że po VAG-u

Post autor: Qto » śr kwie 02, 2014 12:01

teraz 17 instruments... po połączeniu ze sterownikiem pokaże się soft coding



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Prędkościomierz przekłamuje x2. Możliwe, że po VAG-u

Post autor: sas_gti » śr kwie 02, 2014 14:42

ok dziekuję.
Sprawdzę to w weekend.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Prędkościomierz przekłamuje x2. Możliwe, że po VAG-u

Post autor: sas_gti » czw kwie 03, 2014 20:00

sprawdziłem. W soft coding jest 00143

Znalazłem coś takiego
Po podlaczeniu sie do licznika w polu "soft coding" VAG'a pojawia sie jego numer w postaci : AABCD gdzie :

AA - to liczba oznaczajaca (aktywujaca) dodatkowe wyposazenie i tak :
00 - brak dodatkowego wyposazenia
01 - aktywny wskaznik zuzytych okladzin (dla Autocheck'a)
02 - aktywna kontrolka ostrzegajaca o niezapietych pasach bezp.
04 - aktywny system ostrzegjacy o niskim poziome plynu spryskiwacza
16 - nawigacja (nie wiem dokladnie o co tutaj chodzi bo nie mam nawigacji )

B - liczba oznaczajaca jezyk (kraj)

0 - niemiecki
1 - europa (angielski)
2 - USA (angielski - licznik w milach)
3 - kanada
4 - Wielka brytania
5 - Japonia
6 - Arabia saudyjska
7 - Australia

C - liczba oznaczaja liczbe cylindrow (4,5,6,8) nie musze chyba wyjasniac


D - wersja silnika
0 - TDI
2 - benzyna
czy nie powinienem mieć przypadkiem 00142?
Co oznacza 3 na końcu?



zumek61
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 31, 2013 22:59

Re: Prędkościomierz przekłamuje x2. Możliwe, że po VAG-u

Post autor: zumek61 » czw kwie 03, 2014 22:39

sas_gti pisze:sprawdziłem. W soft coding jest 00143

Znalazłem coś takiego
Szkoda że nie podałeś numeru(typu) licznika.
Np: 1J0 919 xxx, 1J0 920 xxx
Do Twoich zegarów, to raczej poniższa rozpiska :)
C00,Instrument Cluster (J285) Coding
C01,??xxx: Options
C02,+01 = Brakepad Warning active
C03,+02 = Seatbelt Warning active
C04,+04 = Washer Fluid Warning active
C05,+16 = Secondary Display (Radio/Navigation) active
C06,xx?xx: Country
C07,1 = Europe / 2 = USA
C08,3 = Canada/Mexico/Latin America
C09,4 = Great Britain (GB) / 5 = Japan
C10,6 = Saudi Arabia / 7 = Australia
C11,xxx?x: Cylinders
C12,4 = 4-Cylinders
C13,5 = 5-Cylinders
C14,6 = 6-Cylinders
C15,xxxxx?: Distance Impulse Number (K-Value)
C16,1 = 4345 Impulses/Km or 6991 Impulses/Mi
C17,2 = 3528 Impulses/Km or 5677 Impulses/Mi
C18,3 = 4134 Impulses/Km or 6651 Impulses/Mi
C19,4 = 3648 Impulses/Km or 5870 Impulses/Mi



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Prędkościomierz przekłamuje x2. Możliwe, że po VAG-u

Post autor: Qto » pt kwie 04, 2014 00:10

sas_gti pisze:1,6 16v 1998r
teraz jeszcze zdradź jaka to szestanstka :bajer: Konkretny kod literowy silnika...
Kodowanie wygląda ok dla tego rocznika pod warunkiem że jest 8V... także napisz konkretnie jaki silnik

możesz też naskrobać nr licznika...ale pewnie jest 1J0 919...



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Prędkościomierz przekłamuje x2. Możliwe, że po VAG-u

Post autor: sas_gti » pt kwie 04, 2014 16:07

to rzeczywiście jest ósemka :)
numery z pola VAG NUMBER - 1J0 919 860D
czyli kodowanie licznika jest ok

To co to może być innego?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości