Stuki silnika 2E
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Stuki silnika 2E
Witam mam problem z moim passatem b3 2.0 115km zasilany lpg otóż ostatnio zalał się filtr powietrza wodą i przy próbie odpalenia strzelił 2 razy przez to że nie zapalał a gaz leciał, wymieniłem filtr naładowałem aku odpaliłem i słychac dziwne stuki w silniku, pierwsze co zrobiłem to ustawiłem rozrząd był przestawiony nie dużo bodajże 3 ząbki i dalej stukało później ściągłem wałek rozrządu i jedna szklanka wyskoczyła i niechciała wejść w swoje miejsce była tam niewielka rysa usunołem ją papierem wodnym i wskoczyła bez oporów skręciłem wszystko do kupy i dalej stuka. Juz niewiem gdzie dalej szukać może to panewka???
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Stuki silnika 2E
Od strzału rozrząd się przestawił? Niemożliwe. Strzał jest w dolocie przecież co to ma do przestawienia rozrządu. Miałeś coś nachrzanione pasek musiał być luźny, albo źle ustawiony, a szklanka wyskoczyła sama jakim cudem? chyba że zablokowana była w tulei i potem sprężeyna nagle ją wypchnęła ale jakim cudem i skąd rysa?
Podejrzewam tak, ktoś zmieniał uszczelniacze zaworów, niefachowo używał naciskacza sprężyn żeby rozpiąć zamki zaworów porysował ścianki gniazd na szklanki które teraz zacierają się i jest klops. Uważam że głowicę masz do ściągnięcia i weryfikacji, przy okazji zweryfikujesz czy nie doszło do uszkodzenia tłoków co się mogło zdarzyć raz z tego powodu że ten silnik zdaje się jest kolizyjny a miałeś przestawiony rozrząd a dwa że zawór mógł się nie zamknąć od zatartej szklanki i tłok w niego walnął.
Podejrzewam tak, ktoś zmieniał uszczelniacze zaworów, niefachowo używał naciskacza sprężyn żeby rozpiąć zamki zaworów porysował ścianki gniazd na szklanki które teraz zacierają się i jest klops. Uważam że głowicę masz do ściągnięcia i weryfikacji, przy okazji zweryfikujesz czy nie doszło do uszkodzenia tłoków co się mogło zdarzyć raz z tego powodu że ten silnik zdaje się jest kolizyjny a miałeś przestawiony rozrząd a dwa że zawór mógł się nie zamknąć od zatartej szklanki i tłok w niego walnął.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Stuki silnika 2E
Możliwe że rozrząd był źle ustawiony od początku,szklanka wyskoczyła jak odkreciłem wałek rozrządu, i teraz właśnie niewiem czy ściągać głowice czy może jednak sprawdzić panewki bo na necie jak szukałem to jeden koleś miał podobny problem w mazdzie i właśnie tam tłukła panewka.
Stuki silnika 2E
Na pewno lepiej zacząc od sprawdzenia pewniaków , bo czasami pierdoła jest to zmiany a my szukamy problemu w całym i wymieniamy to co dobre . Sam kilka razy się nadziałem na mechaników co mi mówili do wymiany to i to a przyczyna była dalej nie rozwiązana .
Stuki silnika 2E
Akurat u mnie na 4 korbowodzie ktoś podłożył blaszki zamiast panewek niewiem dlaczego, naszczeście wał jest wporządku założyłem nowe komplet i narazie jest ok tylko zapłon jeszcze do regulacji bo jeszcze coś jest nie tak.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Re: Stuki silnika 2E
Blaszki to ci zostały z wytartej panewki nie najeździsz na tej wymianie panewek,wał trzeba było wymierzyć i dopiero podjąć decyzję.Korbowód też do wymiany bo już ma owal.marekmk1 pisze:Akurat u mnie na 4 korbowodzie ktoś podłożył blaszki zamiast panewek niewiem dlaczego, naszczeście wał jest wporządku założyłem nowe komplet i narazie jest ok tylko zapłon jeszcze do regulacji bo jeszcze coś jest nie tak.
Stuki silnika 2E
Być może niewiem pierwszy raz miałem taki przypadek, ale teraz jeszcze taka jedna sprawa jak ustawić wałek ten od zapłonu względem wału korbowego? bo na kole wału od zapłonu mam taki znaczek w sensie taka kropke i tez jest jakis znaczek farba, i to sie musi zegrać z wycieciem na kole od wału korbowego ? tylko który znak??
Stuki silnika 2E
Znowu problem silnik zimny ładnie pali zrobie 15 km zaczyna coś stukać silnik gaśnie rozrusznik niema siły zakręcic tak jakby coś puchło bo ja zimny to normalnie co to może być ???
Stuki silnika 2E
Dokładnie wczoraj zdjełem miske i po panewkach ani śladu znaczy opiłki w misce tylko zostały,teraz szukam drugiego silnika bo wał już sie nienadaje wydaje mi sie że cos sie zatkało i poprostu niema smarowania na tym jednym korbowodzie.
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Stuki silnika 2E
możliwe że korbowód się skrzywił i nie jest idealnie w pionie ( przy wystrzale jest to możliwe )
albo wał lub się skrzywił, między panewką główną a czwartym czopem. popychacz wypadł z 4 cylindra?
albo wał lub się skrzywił, między panewką główną a czwartym czopem. popychacz wypadł z 4 cylindra?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości