Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: sroger » ndz gru 01, 2013 22:04

Witam.
Wiem wiem było, ale zauważyłem inne zachowania.
Problem polega na tym że po odpaleniu auta po nocy zaczyna coś piszczeć pod maską, oczywiście na słuch tego nie zlokalizuje , za dużo kół w jednym pionie.
Rozrząd był wymieniany jakiś czas temu z napinaczami i rolkami więc wykluczam.Paski wymieniane, rolka napinająca od altka też wymieniana.
Piszczy zawsze po nocy, przez parę minut , później jest już ok i nie piszczy. Zauważyłem też że piszczy piszczy i nagle coś tyknie w skrzynce bezpieczników i pisk ustaje.
Macie jakieś pomysły?
Chyba najpierw ściągnę pasek od altka i wody , to wykluczy mi koło altka i pompę wody. Jeśli dalej będzie piszczał to pozostaje pompa wspomagania lub koła na wale.
Ale gdyby to była pompa wspomagania to chyba odczułbym to przy skrętach.


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
Adi wwl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pt lis 23, 2012 14:59
Lokalizacja: warszawa

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: Adi wwl » ndz gru 01, 2013 22:43

a może piszczy pasek na kółku alternatora który jest obciążony większym poborem prądu skoro po porannym odpaleniu piszczy i przez chwilę silnik jest dogrzewany dodatkowo świecami żarowymi które grzeją płyn, to pyknięcie w skrzynce to przekaźnik je wyłącza i przestaje piszczeć bo alternator przestaje być dodatkowo obciążony.
taka jest moja teoria :bajer:



Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: sroger » ndz gru 01, 2013 22:51

Adi wwl pisze:a może piszczy pasek na kółku alternatora który jest obciążony większym poborem prądu skoro po porannym odpaleniu piszczy i przez chwilę silnik jest dogrzewany dodatkowo świecami żarowymi które grzeją płyn, to pyknięcie w skrzynce to przekaźnik je wyłącza i przestaje piszczeć bo alternator przestaje być dodatkowo obciążony.
taka jest moja teoria :bajer:
pasek był wymieniany w lato razem z rolką napinającą, po za tym piszczy inaczej niż np śliski pasek, piszczy tak przerwami , pi.. pi.. pi.. pi.. a nie piiiiiiiiiiiiiiiiiiii :D:D:D


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: sroger » śr gru 04, 2013 00:15

dzisiaj ten dźwięk skojarzył mi się raczej ze świerszczem czyli takie świerszczenie a nie piszczenie :)


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: pironet » śr gru 04, 2013 21:04

proponuję wymienić koło pasowe alternatora ... dla pewności najpierw pasek out i upewnił bym sie ale spotkałem juz kilka razy że pasek tak świrował a powodem zawsze było koło alternatora ja jednak wymieniałem od razu i pasek i koło.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: sroger » czw gru 05, 2013 00:19

trudna jest wymiana tego koła,jeśli okaże się że to ono? czy lepiej oddać specowi?


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: jaszczur » czw gru 05, 2013 07:54

sroger, prosta jest w faq najprostszym sposobem aby ew się upewnić jak będzie popiskiwać to polać pasek poda jak ustanie..bingo :bajer:



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: pironet » czw gru 05, 2013 08:04

ja zawsze wyciągam alternator,w imadło albo knipexami trzymam i odkręcam...koło i tak do złomu,nowe zakładam łapię w ręce i dobijam pneumatem ,zawsze psikne jakimś sprayem z farba na koniec delikatnie.Ale sprawdz najpierw.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: sroger » czw gru 05, 2013 16:25

Da radę to zrobić na samochodzie, czy trzeba wyciągnąć altka ?
Dobra sroger najpierw sprawdź czy to to w ogole :)


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: italiano_83 » ndz gru 08, 2013 13:23

sroger pisze:Da radę to zrobić na samochodzie, czy trzeba wyciągnąć altka ?
To zależy czy masz dostęp do klucza serwisowego i jak mocno siedzi to koło na alternatorze. Choć wątpię, aby to była wina alternatora czy rolki jeśli to świerszcz, który po czasie zanika to stawiał bym na uszczelniacz wału .. ściągnij pasek napędu i rano odpal auto, jak ucichnie to będziesz wiedział gdzie "świerszcz" siedzi.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: sroger » ndz gru 08, 2013 13:52

Ostatnio mialem to zrobić ale zeby sciagnac pasek wielorowkowy to musze sciagnac tez klinowy, a co za tym idzie musze sciagnac pokrywe od spodu i glebnac sie na ziemie:)
Noo ale musze to jednqk zrobić


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

pampej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sie 05, 2010 10:08

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: pampej » ndz gru 15, 2013 01:06

U mnie przyczyna takich pisków była zupełnie inna. Wymieniłem pasek na nowy i rolkę niepotrzebnie. Winne okazało się duże koło pasowe ( tłumik drgań ) napędzające pasek alternatora. Ślizgający się tłumik drgań możesz w łatwy sposób sprawdzić. Zaznaczasz jedną kreskę jakimś markerem czy nawet zwykłą kredą na kole od paska wspomagania i na tłumiku drgań tak żeby były naprzeciw siebie. Przejedziesz kawałek i sprawdzisz czy te kreski się nie rozjechały. Jeśli się rozjadą to masz winowajcę.



Michau
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 451
Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
Lokalizacja: SK
Auto: mk4 variant
Silnik: axr

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: Michau » wt gru 31, 2013 18:44

sroger, u mnie było to samo na zimnym. Pomogło dociągnięcie paska klinowego-był luźny.


mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Piszczy na zimnym 1.9 TDI

Post autor: matisim » czw sty 02, 2014 12:17

u mnie zaczęła padać pompa wody i takie dziwne odgłosy były, nie wiedziałem co to i jeździłem tak długo aż szło zobaczyć jak luźno lata koło pasowe i wtedy wymieniłem :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości