Uszczelka pod głowica

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiekkf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob mar 01, 2008 17:11
Lokalizacja: O-c

Uszczelka pod głowica

Post autor: misiekkf » czw paź 17, 2013 18:39

Witam

Mam takie pytanie, mianowicie wypluło mi najprawdopodobniej uszczelkę pod głowica i jestem ciekawy da sie na takim czymś jeszcze jechać?
pomijając że samochód nie ma siły i w ogóle ale czy w takim stanie daleko zajade ?

Golf 3 2.0 8v 2e



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2051
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Uszczelka pod głowica

Post autor: KoguT » czw paź 17, 2013 22:16

najlepiej nie jeździć bo ciśnienie wypucuje ci kanał między blokiem a głowicą. A wtedy w najgorszym wypadku głowicy nie splanujesz jak będzie za głęboki albo blok do wymiany



arbi94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: śr lis 07, 2012 23:57

Uszczelka pod głowica

Post autor: arbi94 » pt paź 18, 2013 00:25

Poza tym co pisal kolega wyzej to plyn moze dostac sie do oleju i zatrzec silnik , przegrzejesz silnik głowica pod wpływem temperatury pęknie badz ja wykręci i moze byc drogo.



Awatar użytkownika
misiekkf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob mar 01, 2008 17:11
Lokalizacja: O-c

Re: Uszczelka pod głowica

Post autor: misiekkf » pt paź 18, 2013 00:42

dzięki wielkie, to teraz mam pytanie da rade wymienić samą uszczelkę bez planowania itp ?
bo padł mi samochód 180 km od domu a nie chce wydać milionów za mechaników w warszawie
i chciałbym jakoś wrócić nim i w domu na spokojnie to porobić.



Awatar użytkownika
untaztood
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszczelka pod głowica

Post autor: untaztood » pt paź 18, 2013 07:00

misiekkf pisze:dzięki wielkie, to teraz mam pytanie da rade wymienić samą uszczelkę bez planowania itp ?
bo padł mi samochód 180 km od domu a nie chce wydać milionów za mechaników w warszawie
i chciałbym jakoś wrócić nim i w domu na spokojnie to porobić.
Wszystko się da,
ale po co?
Mogą być większe przedmuchy niż są teraz, a
po powrocie będziesz musiał znów wymieniać uszczelkę i nie wiadomo co wiecej.



arbi94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: śr lis 07, 2012 23:57

Uszczelka pod głowica

Post autor: arbi94 » pt paź 18, 2013 18:28

jak tak desperacko podchodzisz do sprawy to ja na twoim miejscu wolałbym jechac na tej uszczelce , tylko nie wkrecaj silnika na obroty co jakis czas sprawdzaj stan i kolor oleju , jezeli bedzie siwy i bedzie go duzo radze nie jechac dalej , jezeli bedziesz trzymal silnik na wysokich obrotach to spaliny ktore dostaja sie w uklad chlodzenia nie zostana odprowadzone przez korek od zbiorniczka wyrownawczego poniewaz natezenie ich stanie sie wieksze wraz z wiekszymi obrotami silnika .

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Uszczelka pod głowica

Post autor: xlsss » sob paź 19, 2013 13:40

Zmieniając uszczelkę zawsze planuje się głowicę



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Uszczelka pod głowica

Post autor: souler » sob paź 19, 2013 15:19

nie zawsze planuje się głowicę mister, tylko zawsze sprawdza się jej płaszczyznę. nie planuje się prostej głowicy, to chyba oczywiste.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Uszczelka pod głowica

Post autor: xlsss » sob paź 19, 2013 16:44

To musisz mieć bardzo wprawne oko aby sprawdzić dokładnie jej płaszczyznę bez prześwietlenia. Nie jeden miał już nauczkę, że przy wymianie nie planował głowicy. Efekt - szukali nowej głowicy lub w najlepszym wypadku na nowo wymieniali uszczelkę. To samo można powiedzieć o paskach rozrządu. Nie raz czytałem, że gościu po 5kkm musiał ściągnąć pasek rozrządu, aby zaraz go znowu założyć. Pyta się czy tak może, bo wygląda jak nowy no i mały przebieg ma. Oczywiście można, ale trzeba pamiętać o jednym - raz ściągnięty pasek nadaje się do kosza. To samo tyczy się uszczelki. Zabieg nie drogi - około 80-100zł więc po co ryzykować i kombinować?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Uszczelka pod głowica

Post autor: Paweł Marek » sob paź 19, 2013 22:38

xlsss, kolega wyżej ma rację, żadna ale to żadna serwisówka nie zaleca każdorazowo planować głowicy do VW , a jeśli jesteś bardzo ciekaw to poczytaj sobie serwisówki do VW, tam wręcz jak byk stoi napisane że nie powinno się tego robić. No ale przyjęło się takie postępowanie i taki sposób postępowania jest po papuziemu zalecany na każdym forum. Niech się mechanik cieszy z zarobku i z gładziutkiej lśniącej głowicy (aż do spotkania zaworów z tłokami).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Uszczelka pod głowica

Post autor: xlsss » sob paź 19, 2013 23:00

Paweł Marek pisze:Niech się mechanik cieszy z zarobku i z gładziutkiej lśniącej głowicy (aż do spotkania zaworów z tłokami).
Dobra Panowie, nie mam zamiaru się kłócić czy sobie dogadywać. Jeżeli ktoś nie chce wzbogacać mechanika o bagatela 80zł to nie musi planować głowicy :bajer:
Tym bardziej, że planujemy głowicę tak często, aby była lśniąca i całą zeszlifujemy do zera.... :satan:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości