Witam. Zacznę może od końca. Mam wyciągnięty przegub zewnętrzny lewy przedni z piasty koła. Na luzie powinno się nim z łatwością kręcić tak? U mnie niestety jest spory opór początkowy a i później też nie jest za lekko. Podejrzenie padło na łożysko w skrzyni biegów ale nie mam pewności a skrzynia to jednak spory wydatek. Czy jeśli to łożysko w skrzyni to czy da się je naprawić bez wymiany skrzyni? Dodam, że biegi wbijają się bez problemów. Poniżej opiszę objawy podczas jazdy.
Ruszając parę dni temu z parkingu usłyszałem krótki pisk z okolicy przedniego koła. Po paru kilometrach usłyszałem go znowu kilka razy. Później było ok przez kolejne parę kilometrów aż nagle poczułem na kierownicy jakby mi przednie lewe koło zaczęło hamować. To były takie szarpnięcia jakby się hamulce zaciskały samoczynnie. Pomyślałem że to hamulce bo po sprawdzeniu tarczy okazało się, że parzy. Wracając do domu musiałem co ok 10km stawać i dawać ostygnąć tarczy bo gdy była gorąca to ciągnęło na lewą stronę.
W domu rozebrałem hamulce i okazało się, że nie one powodowały opór na kole. Podejrzenie padło na łożysko. Okazało się, że można by je wymienić ale one także nie powodowało oporu. Więc teraz wszystko wskazuje na coś w skrzyni, tyle że żadnych objawów wcześniej nie miałem.
Macie jakieś doświadczenia z czymś takim?
1,9TDI. Opór na wale napędowym. Podejrzana skrzynia.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- areczek0000000
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12
1,9TDI. Opór na wale napędowym. Podejrzana skrzynia.
niestety skrzynie biegów trzeba wyciągnąć,może pat mechanizm różnicowy.
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/
https://auto-doctorek.jimdo.com/
1,9TDI. Opór na wale napędowym. Podejrzana skrzynia.
ja bym stawiał na łożysko w kole, od niego nagrzało się koło
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości