Remont silnika ADL 1.8 16v
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- sgrodnicki
- Użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
- Lokalizacja: Susz
Remont silnika ADL 1.8 16v
Witam Kolegów
Mam taką sprawę. Całkiem niedawno wymieniłem cały silnik i elektrykę od silnika w swoim Seacie Toledo, nowy silnik pochodził z Cordoby z 1995r, silnik ADL 1.8 16V. Wszystko złożyłem do kupy, silnik chodzi, przyspiesza i jest niezła frajda, lecz jak to czasami bywa, silnik nie jest w stanie idealnym, łyka olej (kopci na niebiesko) no i wydaje mi się że trochę łańcuszek w głowicy żęci. Po powrocie z Holandii mam plan by oddać głowicę do planowania, i innego dopieszczenia. Ale wydaje mi się, że to nie wystarczy, więc myślę także o wymianie wszystkich pierścieni, no i tu moje pytanie co jeszcze muszę przygotować, jakie części wymienić - przedtem zaopatrzyć się, i co najważniejsze jakie pierścienie kupić do tego. Wszystko robić będę sam, także o koszty robocizny się nie obawiam. A na sam koniec zalać to jakimś dobrym olejem, i tu też proszę o pomoc co to może być za olej.
Mógł bym kupić drugi, ale skąd będę wiedział w jakim jest stanie? a jak wyremontuje to będę miał pewność iż wszystko będzie hulać.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
P.S Wszystkie potrzebne klucze będę miał.
Mam taką sprawę. Całkiem niedawno wymieniłem cały silnik i elektrykę od silnika w swoim Seacie Toledo, nowy silnik pochodził z Cordoby z 1995r, silnik ADL 1.8 16V. Wszystko złożyłem do kupy, silnik chodzi, przyspiesza i jest niezła frajda, lecz jak to czasami bywa, silnik nie jest w stanie idealnym, łyka olej (kopci na niebiesko) no i wydaje mi się że trochę łańcuszek w głowicy żęci. Po powrocie z Holandii mam plan by oddać głowicę do planowania, i innego dopieszczenia. Ale wydaje mi się, że to nie wystarczy, więc myślę także o wymianie wszystkich pierścieni, no i tu moje pytanie co jeszcze muszę przygotować, jakie części wymienić - przedtem zaopatrzyć się, i co najważniejsze jakie pierścienie kupić do tego. Wszystko robić będę sam, także o koszty robocizny się nie obawiam. A na sam koniec zalać to jakimś dobrym olejem, i tu też proszę o pomoc co to może być za olej.
Mógł bym kupić drugi, ale skąd będę wiedział w jakim jest stanie? a jak wyremontuje to będę miał pewność iż wszystko będzie hulać.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
P.S Wszystkie potrzebne klucze będę miał.
- sgrodnicki
- Użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
- Lokalizacja: Susz
Remont silnika ADL 1.8 16v
Widzę, że nikt nie odpowiada więc, zajmę się tematem z innej strony. Bierze olej w ilości nie przekraczającej litr na tysiąc kilometrów, oczywiście rura wydechowa jest zasmolona z tego powodu. Co jest bardziej prawdopodobne? uszkodzona głowica(wydaje dziwne dźwięki) czy słupek a raczej zespół tłokowy?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Remont silnika ADL 1.8 16v
sgrodnicki pisze:Widzę, że nikt nie odpowiada więc, zajmę się tematem z innej strony. Bierze olej w ilości nie przekraczającej litr na tysiąc kilometrów, oczywiście rura wydechowa jest zasmolona z tego powodu. Co jest bardziej prawdopodobne? uszkodzona głowica(wydaje dziwne dźwięki) czy słupek a raczej zespół tłokowy?
Pozdrawiam
na poczatek remnt głowicy, wymiana prowadnic uszczelniaczy, wymiana lańcucha,
a mając zdjętą głowica sprawdz stan gładzi cylindra jak nie widac nadmiernego zuzycia to mozna by zmienic pierścienie, panewki na korbach, pompe oleju. w sumie jedna robota
- sgrodnicki
- Użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
- Lokalizacja: Susz
Remont silnika ADL 1.8 16v
Wielkie dzięki kolego Borys za odpowiedz.
głowica pójdzie do remontu w całości, ale myślisz, żeby podzielić remont silnika na 2 części? Najpierw głowica, i wszystko co z nią związane, złożenie tego do kupy, zalanie jakimś 10W40, i sprawdzenie efektu a potem (o ile nie będzie wystarczająco dobrze) remont słupka? A po remoncie słupka, tego co piszesz i wszystkich uszczelniaczy i zalanie jakimś 5W40?
Pozdrawiam
głowica pójdzie do remontu w całości, ale myślisz, żeby podzielić remont silnika na 2 części? Najpierw głowica, i wszystko co z nią związane, złożenie tego do kupy, zalanie jakimś 10W40, i sprawdzenie efektu a potem (o ile nie będzie wystarczająco dobrze) remont słupka? A po remoncie słupka, tego co piszesz i wszystkich uszczelniaczy i zalanie jakimś 5W40?
Pozdrawiam
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Remont silnika ADL 1.8 16v
sgrodnicki pisze:Wielkie dzięki kolego Borys za odpowiedz.
głowica pójdzie do remontu w całości, ale myślisz, żeby podzielić remont silnika na 2 części? Najpierw głowica, i wszystko co z nią związane, złożenie tego do kupy, zalanie jakimś 10W40, i sprawdzenie efektu a potem (o ile nie będzie wystarczająco dobrze) remont słupka? A po remoncie słupka, tego co piszesz i wszystkich uszczelniaczy i zalanie jakimś 5W40?
Pozdrawiam
ja wyznaje zasade jak robic to raz a dobrze. potem znowu ściagać glowice nowa uszczelka nowe śruby, robota bez sensu
ale decyzja nalezy do Ciebie, mozna podzielic. Nasszzzz klient nasszzz Pannnn
- sgrodnicki
- Użytkownik
- Posty: 334
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:46
- Lokalizacja: Susz
Remont silnika ADL 1.8 16v
No to prawie wszystko jasne, a jakie wymiary mają pierścienie w tym silniku? i Czy kupować je w jakimś sklepie motoryzacyjnym czy innym, np. przez internet. Oraz jaki olej zalać po zrobieniu tego wszystkiego?
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Remont silnika ADL 1.8 16v
sgrodnicki pisze:No to prawie wszystko jasne, a jakie wymiary mają pierścienie w tym silniku? i Czy kupować je w jakimś sklepie motoryzacyjnym czy innym, np. przez internet. Oraz jaki olej zalać po zrobieniu tego wszystkiego?
pierscienie mozesz zobaczyc tu http://auto-parts.spb.ru/cat/au/au.myca ... zp3gIrIA==" onclick="window.open(this.href);return false;
a skąd je weźmiesz to bez znaczenia
olej docelowo bym zalał albo motula 300v, albo valvoline VR1 Racing
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości