1.9 TDI AXR szarpie przy 1800-2200obr na 3 4 5 biegu

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fokanur68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 10:31

1.9 TDI AXR szarpie przy 1800-2200obr na 3 4 5 biegu

Post autor: fokanur68 » śr maja 22, 2013 22:53

Witam, mam VW Golf IV 1.9 TDI 101KM, wymieniłem ostatnio kompletne sprzęgło z dwumasą firmy LUK oraz wcześniej skrzynie biegów( w starej oberwała się piątka). Wszystkie podzespoły zawieszenia sprawdzone nie ma nigdzie luzów, a ponadto na 3 4 i 5 biego auto od 1800 obrotów po gwałtownym dodaniu gazu mam wrażenie jak by przepuszczało sprzęgło (ślizgało) czuć tak jak by zrywał przyczepność i ma lepsze odejście od 130km.

Auto było sprowadzone z niemiec (Kombi), czy na takie zachowanie auta może mieć np wpływ ChipThuning o którym nic mi nie wiadomo, ponieważ nie sprawdzałem auta na hamowni?

Kilku mechaników przejeżdżało się autem i byli zaskoczeni odejściem auta i żaden nie potrafił wytłumaczyć czemu tak jest.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
Ostatnio zmieniony czw maja 23, 2013 21:34 przez fokanur68, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

1.9 TDI AXR Mocno rwie do przodu na 3 4 5 biegu

Post autor: stonefree » czw maja 23, 2013 08:02

Kolego, to auto dostaje mocy powyżej 1800 obr, czy wchodzi silnik na obroty ale nie ciągnie. Nie bardzo ogarniam co chcesz powiedzieć.



fokanur68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 10:31

1.9 TDI AXR Mocno rwie do przodu na 3 4 5 biegu

Post autor: fokanur68 » czw maja 23, 2013 17:58

Powyżej 1800 obr dostaje porządnego kopa i mocno rwie do przodu. Jechałem też Passatem B5FL 2002r i Ibiza III 2005r z silnikami 1.9 TDI 101km AXR i w nich nie ma takiego wyrywania do przodu.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

1.9 TDI AXR Mocno rwie do przodu na 3 4 5 biegu

Post autor: stonefree » czw maja 23, 2013 19:59

Poszukaj w takim razie w dziale diagnostyka o "logowaniu", co prawda turbo "wstaje" przy określonej prędkości obrotowej, ale być może któryś z elementów sterujących działa nieprawidłowo i zrobienie i interpretacja logów wyjaśni, czy jest dobrze, czy źle. Pytaj w dziale Diesel i w dziale Diagnostyka.



fokanur68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob kwie 07, 2012 10:31

1.9 TDI AXR Mocno rwie do przodu na 3 4 5 biegu

Post autor: fokanur68 » czw maja 23, 2013 21:23

Nie mam kabla VAG więc na razie Logów nie zrobię.

Napiszę jeszcze raz bardziej szczegółowo, auto w przedziale 1800-2200 obrotów na 3 4 i na 5 też (na 2 rwie przyczepność na asfalcie), dostaje bardzo dużą moc (wiem, że w tym przedziale ma max moment obrotowy) ale nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to że przy gwałtownym dodaniu gazu w tym przedziale obrotów auto gwałtownie przyspiesza szarpiąc autem.

Czy na takie szarpanie autem podczas gwałtownego przyspieszanie może mieć wpływ np wadliwe fabrycznie kompletne sprzęgło firmy LUK ?

Spotkał się może ktoś z takimi objawami?

Pzdr



Awatar użytkownika
dzasper11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 394
Rejestracja: sob lis 21, 2009 22:03
Lokalizacja: Lębork

1.9 TDI AXR szarpie przy 1800-2200obr na 3 4 5 biegu

Post autor: dzasper11 » pt maja 24, 2013 13:25

Jak najbardziej moze byc to dwumasa. Poczytaj na forum jak sprawdza sie sprzeglo czy jest padniete. Kazdy dobry warsztat dysponuje takimi kablami i sprawdza Ci co i jak


Moje mkII viewtopic.php?f=87&t=409643" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

1.9 TDI AXR szarpie przy 1800-2200obr na 3 4 5 biegu

Post autor: KoJ@K » pt cze 28, 2013 16:33

fokanur68, gdyby Ci sprzeglo slizgalo to bys tego pałera nie czul, nie mial - wraz z dodawaniem gazu rosly by obroty, a predkosc by sie nie zmieniala. Byc moze jest tak jak napisales, ze auto ma zrobiony program i za grubo przywalone momentem z dolu - co nie bedzie zdrowe dla sprzegla, stad tez moze drgania. I tak na marginesie to te 1800obr to troche za malo na pelne butowanie auta. ;)


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości