Turbospreżarka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: śr paź 03, 2012 13:45
- Lokalizacja: Koziegłowy k. Poznania
Turbospreżarka
Czy ktoś z szanownych forumowiczów jest obeznany w temacie wyjęcia turbosprężarki z Golfa 5 ( 2006r. ) 1.9 TDI PD z silnikiem BXF ?? Uprzejmie proszę o instrukcje krok po kroku. Linki do filmów instruktażowych też mile widziane.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Turbospreżarka
Wątpię, aby tak owe istniały.---Buncol--- pisze: Linki do filmów instruktażowych też mile widziane.
Turbo jak turbo w każdy poprzecznym silniku, tam żadnych cudów nie ma, kolektor wywalić, dolot do turbo odczepić - przewód zasilający olejowy odkręcić, spływ odkręcić z dołu - wydech odkręcić. kolektor wraz z turbosprężarką odkręcić śruby mocujące kolektor i wyciągnąć turbo..
Bez dostępu do kanału/podnośnika i dobrych narzędzi nawet nie podchodź do tematu - bo jak ukręcisz przewód zasilający turbo to będzie lipa, albo jak wykręci się nypel z obudowy turbo .
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: śr paź 03, 2012 13:45
- Lokalizacja: Koziegłowy k. Poznania
Turbospreżarka
Miałem na myśli filmiki nagrane przez innych użytkowników. Dostęp do kanału i narzędzi mam. Prosiłem o jak najdokładniejszą ( łopatologiczną ) instrukcje demontażu, aby przebrnąć przez temat bez większych problemów. Na co uważać i co odkręcać w pierwszej kolejności, aby nie było zbyt dużego problemu. Rozumiem, że turbawkę wyjąć razem z kolektorem i przy okazji go wyczyścić.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: śr paź 03, 2012 13:45
- Lokalizacja: Koziegłowy k. Poznania
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Turbospreżarka
Ale przecież tam żadnej filozofii nie ma, jeżeli po obejrzeniu mocowania turbosprężarki nie jesteś w stanie odkręcić 8 nakrętek oraz spływu i przewodu zasilającego to nawet nie masz co do tej roboty podchodzić. W dziale faq jest porada Michała o demontażu turbosprężarki co prawda z mk4, ale to praktycznie to samo Wystarczy poczytać popatrzeć na fotki ... reszta to czysto mechaniczna robota polegająca na wykręcaniu śrub i nakrętek i tyle...---Buncol--- pisze:Znajdzie się ktoś życzliwy i podzieli się wiedzą, czy niechętnie ????
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: śr paź 03, 2012 13:45
- Lokalizacja: Koziegłowy k. Poznania
Turbospreżarka
Po obejrzeniu turbosprężarki jestem w stanie odkręcić osiem nakrętek. Nie bądź wścibski. Nigdy turbo nie odkręcałem i mam prawo mieć obawy i pytania. Odpowiadasz na posty jak ja bym miał komuś odpowiedzieć na pytanie ile nóżek ma socket LGA 775. Dla mnie jest to oczywiste, a inna osoba powie, że piszę bzdury bo LGA nie ma nóżek.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Turbospreżarka
Chodzi o to, że tam naprawdę nic skomplikowanego nie ma Równie dobrze ktoś mógł by pytać o odkręcenie koła ...
Więc takich porad praktycznie się nie robi .. szczególnie, że różnice są żadne między kolejnymi to modelami aut, między mk3 czy mk3 praktycznie żadne.
Wystarczy, że z kanału spojrzysz i będziesz wszystko widział, spojrzałeś choć na poradę Michała w dziale FAQ ?
Przecież BXF to 1.9 TDI .. więc co tam ma być innego jak w reszcie .. Klucze, imbusy i odkręcasz, a z poradą Michała się zapoznaj, żebyś po ponownym montażu nie uszkodził turbosprężarki .. Jedziesz od góry, wywalasz osłonę silnika , odczepiasz sterowanie EGR - wywalasz rurę od filtra powietrza i dalej do turbo, żeby sobie miejsce zrobić do odkręcenia kolektora, który siedzi na 8 śrubach imbusowych pewnie jak mk4 "7" - Obudowę EGR odkręcasz od kolektora dolotowego, z tyłu pewnie jest przymocowany do kolektora wydechowego przewód zasilający turbo tez odkręcasz .. i dalej wydech - trzy nakrętki ...
Wspornik pod turbo do bloku silnika - jedna śruba, spływ oleju dwie śruby .. i 8 nakrętek mocujących turbosprężarkę - wyciągasz ją górą...
Więc takich porad praktycznie się nie robi .. szczególnie, że różnice są żadne między kolejnymi to modelami aut, między mk3 czy mk3 praktycznie żadne.
Wystarczy, że z kanału spojrzysz i będziesz wszystko widział, spojrzałeś choć na poradę Michała w dziale FAQ ?
Przecież BXF to 1.9 TDI .. więc co tam ma być innego jak w reszcie .. Klucze, imbusy i odkręcasz, a z poradą Michała się zapoznaj, żebyś po ponownym montażu nie uszkodził turbosprężarki .. Jedziesz od góry, wywalasz osłonę silnika , odczepiasz sterowanie EGR - wywalasz rurę od filtra powietrza i dalej do turbo, żeby sobie miejsce zrobić do odkręcenia kolektora, który siedzi na 8 śrubach imbusowych pewnie jak mk4 "7" - Obudowę EGR odkręcasz od kolektora dolotowego, z tyłu pewnie jest przymocowany do kolektora wydechowego przewód zasilający turbo tez odkręcasz .. i dalej wydech - trzy nakrętki ...
Wspornik pod turbo do bloku silnika - jedna śruba, spływ oleju dwie śruby .. i 8 nakrętek mocujących turbosprężarkę - wyciągasz ją górą...
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: śr paź 03, 2012 13:45
- Lokalizacja: Koziegłowy k. Poznania
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Turbospreżarka
Zrób wtedy zdjęcia i wrzuć na forum na pewno znajdzie się ktoś kto pomoże.
Aha przy odkręcaniu przewodu olejowego przy turbosprężarce trzeba nypel "
w nią wkręcony skontrować kluczem a górną nakrętkę odkręcić - żeby nie przekręcić przewodu zasilającego ani tego nypla wkręconego w rdzeń turbo - bo będą problemy. Śruby spryskać odrdzewiaczem - solidne klucze to podstawa, śruby są zapieczone na wydechu więc trzeba użyć dużej siły, a jak się klucz ślizgnie na nakrętce to można sobie zrobić krzywdę uderzenie w blok silnika wydech, ścianę grodziową ..
Aha przy odkręcaniu przewodu olejowego przy turbosprężarce trzeba nypel "
w nią wkręcony skontrować kluczem a górną nakrętkę odkręcić - żeby nie przekręcić przewodu zasilającego ani tego nypla wkręconego w rdzeń turbo - bo będą problemy. Śruby spryskać odrdzewiaczem - solidne klucze to podstawa, śruby są zapieczone na wydechu więc trzeba użyć dużej siły, a jak się klucz ślizgnie na nakrętce to można sobie zrobić krzywdę uderzenie w blok silnika wydech, ścianę grodziową ..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości