piaty bieg jest często nadbiegiem tzw autostradowym i służy tylko ekonomice jazdy z dużą prędkością. W żadnym razie nie służy do rozpędzania auta, co niektórzy, nie mający pojęcia o mechanice i silnikach, wykorzystuja i potem pitolą, że auto jest mułowate na 5-tce. Do zamierzonej prędkości nalezy auto rozpędzic na 4-ce i zapiąć piatkę, aby zmniejszyć obroty i zwiekszyć ekonomike jazdy z dużą prędkością. Nagimnne duszenie auta na nadbiegu E (skrzynie typu 4+E) prowadzi do degradacji układu korbowego i degradacji przełożenia E. Ja wiem, że auto z silnikiem w dobrej kondycji przyspiesza na nadbiegu, ale nie osiąga prędkości max. Jak ktoś by poszukał w necie to był kiedyś artykuł n/t skrzyni o zwykłych przełożeniach (5) i skrzyni ekonomicznej (typu 4+E). Przykładem było Audi 80 1,8. Przy szybkiej jeździe autostradowej miało przy tej samej prędkości niższe obroty o 500 i spalało ponad litr paliwa mniej na 100 km. taką sama skrzynie mam u siebie i nie chce innej widzieć.vwer2 pisze:1,6 70 km ma skrzynie 4S i na 5 biegu nie daje rady dlatego v max jest podany w instrukcji 165 KM/h * ( * -na 4 biegu ) . zakładając dłuższa skrzynie np 4T na 5 biegu będzie masaczuset
Remont silnika, czy wymiana?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Remont silnika, czy wymiana?
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Remont silnika, czy wymiana?
dlaczego tak uważasz? Rozumiem, że gdyby przełożenie na biegu E było równe 1 to wtedy tak, ale takich rozwiązań w skrzyniach 2 wałkowych się nie stosujeozzy1979 pisze:Nagimnne duszenie auta na nadbiegu E (skrzynie typu 4+E) prowadzi do degradacji układu korbowego i degradacji przełożenia E.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Remont silnika, czy wymiana?
rysiektr, co racja, to racja. W sumie pokusiłbym się o stwierdzenie, że bardziej powinno nas interesować "przełożenie całkowite", jeśli mogę tak to nazwać, danego biegu, czyli sumę przełożenia głównego i przełożenia biegu, co dawałoby nam stosunek prędkości wału korbowego, oraz kół. Z tego łatwiej wywnioskować, co będzie cięższe do pociągnięcia dla układu korbowego. Przełożenia poszczególnych biegów dają nam raczej obraz obciążeń samych podzespołów skrzyni, czyli jej wałków i zębatek.
Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW
Remont silnika, czy wymiana?
No, mozna taki sam kupić jak się masercyk pisze:Taniej kupić nowy silnik niż remontować
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Remont silnika, czy wymiana?
vogel, jest wiele osób na forum, szczególnie nowicjuszy, myślących podobnie do Ciebie - zakładają z góry,ze trzeba wymienić/remontować silnik i poprzez "odpowiednie" opisanie problemu na forum szukają poparcia dla swojego pomysłu.
Napisz konkretnie co jest nie tak, a nie piszesz tylko o swoich domysłach. Z Twojego opisu jednoznacznie wynika tylko to, że silnik bierze olej i coś jest nie tak z układem chłodzenia, choć nie napisałeś co. Reszta opisu silnika to jakieś domysły, żadnych konkretów.
A jeżeli chcesz robić swapa na mocniejszy silnik, to napisz to od razu, policz, czy masz odpowiednią ilość kasy i czy zastanów się, czy czujesz się na zrobienie tego.
Napisz konkretnie co jest nie tak, a nie piszesz tylko o swoich domysłach. Z Twojego opisu jednoznacznie wynika tylko to, że silnik bierze olej i coś jest nie tak z układem chłodzenia, choć nie napisałeś co. Reszta opisu silnika to jakieś domysły, żadnych konkretów.
A jeżeli chcesz robić swapa na mocniejszy silnik, to napisz to od razu, policz, czy masz odpowiednią ilość kasy i czy zastanów się, czy czujesz się na zrobienie tego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 4 gości