Remont silnika, czy wymiana?

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vogel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 29, 2012 10:07

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: vogel » wt kwie 23, 2013 00:07

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam golfa II 1.6 benzyna/gaz z 1992 roku z silnikiem do remontu. Instalacja LPG od zamierzchłych czasów, podobno 187'000 przebiegu, a raczej z 250'000 przynajmniej, prawdopodobnie rąbnięta uszczelka pod głowicą bo zjadł mi prawie cały olej, dodatkowo coś zdechło w układzie chłodzenia [być może wiatrak być może nie], rozrząd do wymiany... Po majówce jestem ugadany na pomiar kompresji i próbę olejową. Buda jest w dobrym stanie, podłoga nie pognita, rdzy w zasadzie nie mam. I tutaj zacząłem się zastanawiać, czy nie lepiej byłoby zakupić silnik 1.8 16v z golfa gti lub corrado i zrobić swapa. Oczywiście również wyrzucić instalację gazową. Koszta mogą być chyba podobne, bo za olej + filtr jakieś 100 zł, rozrząd + uszczelka z robocizną 500 zł, ogarnięcie chłodzenia koło 100 zł. To już jest około 700 zł, a za 1200 zł mam inny silnik. Czy dużo będzie roboty, tzn. ile roboczogodzin dla kogoś kto nie ogarnia tego w 100% ale będzie mieć pomoc kumpli, którzy już się w to bawili i mechanika. Z góry dzięki za pomoc.



Resterwers
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: Resterwers » wt kwie 23, 2013 00:24

Jeżeli liczysz robocizne w przypadku rozrządu, uszczelki itp. to dodaj ją też do tej ceny silnika 1200zł i wyjdzie ci 2200zł :)
U mnie w mk3 jak poszła uszczelka to wymieniłem ją ze znajomym w jakieś 3 godziny. Za olej z filtrem zapłacisz z 70zł idąc po najtańszej linii. Uszczelka i rozrząd jakieś 100-200zł (oczywiście same częsci).
Jeżeli jest walnięta uszczelka pod głowicą to woda dostaje się do silnika przez co ubywa jej z układu chłodzenia w drastycznym tempie, nie działa on tak jak powinien i wiatrak w ogóle nie włącza się (przynajmniej u mnie były takie objawy) więc być może problem z tym tkwi również w uszczelce.
Sprawdź kompresję, jeżeli wypadnie słabo to można zastanawiać się nad swapem. W przeciwnym wypadku osobiście ratowałbym to co jest ale to tylko moje skromne zdanie żeby auto było na chodzie a nie miało lepszy silnik :)



ozzy1979

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: ozzy1979 » wt kwie 23, 2013 08:58

vogel pisze:czy nie lepiej byłoby zakupić silnik 1.8 16v z golfa gti lub corrado i zrobić swapa. Oczywiście również wyrzucić instalację gazową.
Silniki 16V są na wtrysku mechanicznym. Założenie gazu to bardzo szybka degradacja układu wtrysku, potem będzie pracował (o ile nazwać to pracą) tylko na lpg. Te układy zasilania nie nadają się pod gaz.



Resterwers
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt cze 21, 2011 19:50

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: Resterwers » wt kwie 23, 2013 09:08

No przecież kolega napisał, że w takim przypadku chciałby wYrzucić lpg a nie wrzucić :)



ozzy1979

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: ozzy1979 » wt kwie 23, 2013 13:56

Resterwers pisze:No przecież kolega napisał, że w takim przypadku chciałby wYrzucić lpg a nie wrzucić
Faktycznie, przeoczyłem. A to cud, że ktoś chce się gazu pozbyc :-P



vogel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 29, 2012 10:07

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: vogel » wt kwie 23, 2013 16:12

Takie silniki katować gazem to grzech. Wydaje mi się, że zdecyduję się na remont, bo co jak co ale swapy tanie nie są : ) A te 1.6 jeszcze da radę śmigać : ) Wiadomo, nie będzie to aż taki remont ale tak, żeby jeździł.



Awatar użytkownika
BolekLodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: ndz sty 20, 2013 15:16
Lokalizacja: Łódź

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: BolekLodz » wt kwie 23, 2013 16:57

Jak Cię wyjdzie za drogo remont, to możesz poszukać innego 1.6 (ja będę miał na dniach słupek na sprzedaż :) ), albo pakować np. RP. Ale jak ma być wtrysk, to trzeba robić układ sasilania - pompy, węże i bak.


Jeśli się pomyliłem, to kulturalnie zwróć mi uwagę. Wiem, że nie jestem nieomylny.
Niedrogi warsztat Łódź - pisz PW :) :)

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: rysiektr » wt kwie 23, 2013 18:33

Licz się z tym, że taki silnik przed włożeniem będziesz musiał też przygotować, czyli rozrząd jakieś uszczelki, pompę wody, sprzęgło... na pewno coś jeszcze się znajdzie. Dodatkowo, oprócz silnika musisz uzbroić go w inny wydech niż w 1.6, pompy paliwa, pasowałoby krótszą skrzynię założyć, hamulce zmienić. To wszystko są koszty.
Co do wymiany uszczelki pod głowicą przydałoby się jeszcze splanować głowicę i jak go wyremontujesz nadal będziesz miał 1.6 i 70 koni...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ozzy1979

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: ozzy1979 » wt kwie 23, 2013 20:07

rysiektr pisze:pasowałoby krótszą skrzynię założyć
Po co do mocniejszego silnika pchac krótszą skrzynię? Zeby męczyć się w trasie wyciem?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: rysiektr » wt kwie 23, 2013 20:37

ozzy1979 pisze:Po co do mocniejszego silnika pchac krótszą skrzynię? Zeby męczyć się w trasie wyciem?
Ludzie z reguły montują krótszą skrzynie, żeby tą większą moc przenieść na koła w taki sposób aby auto szybciej przyspieszało itd., do tego samego wniosku doszli inż. VW montując do praktycznie wszystkich wersji GTI 16V krótkie skrzynie np: KR skrzynia 2Y.
Oczywiście jeśli auto ma być na trasę a nie do sprintu to zbyt krótka skrzynia będzie powodowała większe zużycie paliwa i "wycie", zależy czego kto oczekuje.
Z drugiej strony długa skrzynia będzie "muliła", nie wiem czy jeździłeś kiedyś KRem PLem czy ABFem, ale te silniki "jadą" dopiero od ok, 2.5 - 3 tys obr/min, do tej prędkości obr silnika nic się nie dzieje.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

vogel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 29, 2012 10:07

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: vogel » śr kwie 24, 2013 00:51

Jestem świadomy, że to dalej 70 kucy i 1.6 silnik, ale jak wiadomo będę mógł na nim jeszcze pojeździć : ) A powiedzcie mi jeszcze proszę na ile tysięcy km taki remont pozwoliłby mi na użytkowanie tego samochodu bez większych wkładów finansowych w silnik ?



ozzy1979

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: ozzy1979 » śr kwie 24, 2013 08:12

rysiektr pisze:Ludzie z reguły montują krótszą skrzynie, żeby tą większą moc przenieść na koła w taki sposób aby auto szybciej przyspieszało itd., do tego samego wniosku doszli inż. VW montując do praktycznie wszystkich wersji GTI 16V krótkie skrzynie np: KR skrzynia 2Y. Oczywiście jeśli auto ma być na trasę a nie do sprintu to zbyt krótka skrzynia będzie powodowała większe zużycie paliwa i "wycie", zależy czego kto oczekuje.Z drugiej strony długa skrzynia będzie "muliła", nie wiem czy jeździłeś kiedyś KRem PLem czy ABFem, ale te silniki "jadą" dopiero od ok, 2.5 - 3 tys obr/min, do tej prędkości obr silnika nic się nie dzieje.
Jeździłem KR-em wlasnie na krótkiej skrzyni - dla mnie to nie do przyjęcia. Auto nadawało się na krótkie, kręte trasy, na trasę kompletnie nie. Rozumiem doskonale charakterystyke silnika typu KR, ale mimo wszystko jazda tym w trasie to koszmar. Tam wybitnie brakuje 6-tego biegu, aby w trasie była cisza - charakterystyka zewnętrzna tego silnika spokojnie pozwala na to, aby miał on nadbieg autostradowy (tak, jak skrzynia 4+E u mnie). Ale wiadomo, auto zsotało zrobione na przyśpieszenie, nie na komfort jazdy w trasie, bo wyobraź sobie jazdę np 500 km nad morze np. z przędkością 140 km/h. Ale do zwykłego 1,8/1,6 nie ma sensu zakładać krótkiej skrzyni - moim zdaniem męczarnia, chyba, że ktoś kręci się po małym mieście, bo nawet w dużym mieście zapinam czasem 5 dla komfortu. Mi najbardziej odpowiada skrzynia w MB W124 2,3E - trójka do 160 km/h :-P, albo w Jeepie - do 180 :-P



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: rysiektr » śr kwie 24, 2013 09:41

vogel pisze:A powiedzcie mi jeszcze proszę na ile tysięcy km taki remont pozwoliłby mi na użytkowanie tego samochodu bez większych wkładów finansowych w silnik ?
Na to pytanie to chyba nikt Ci nie odpowie, bo nie wiadomo w jakim stanie masz silnik.
Zakładając, że układ korbowo - tłokowy jest ok, że góra też trzyma i zrobisz wszystko zgodnie ze sztuką to powinien jeszcze parę lat polatać. Ile dokładnie tys. km to tylko wróżka Ci powie.
ozzy1979 pisze:charakterystyka zewnętrzna tego silnika spokojnie pozwala na to, aby miał on nadbieg autostradowy
Teoretycznie to przełożenia zostały zapewne dobrane wg. właśnie charakterystyki zewnętrznej silnika, po to aby samochód miał na każdym biegu zapas mocy na pokonywanie wzniesień i jak najlepsze przyspieszanie. Teraz za pewno miałby skrzynię 6 biegową, ale w tamtych czasach nie było to popularne rozwiązanie.
ozzy1979 pisze:Ale do zwykłego 1,8/1,6 nie ma sensu zakładać krótkiej skrzyni - moim zdaniem męczarnia
wszystko zależy od tego jak zamierzasz użytkować samochód, chcesz jeździć ekonomicznie w trasę - długa skrzynia, chcesz jak najlepiej wykorzystać możliwości silnika - krótka i tyle. Nie ma co więcej dywagować na ten temat.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Remont silnika, czy wymiana?

Post autor: vwer2 » czw kwie 25, 2013 10:02

1,6 70 km ma skrzynie 4S i na 5 biegu nie daje rady dlatego v max jest podany w instrukcji 165 KM/h * ( * -na 4 biegu ) . zakładając dłuższa skrzynie np 4T na 5 biegu będzie masaczuset :grin:


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości