GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Apaczok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 03:00
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

Post autor: Apaczok » pn lut 18, 2013 21:50

Witam serdecznie
Mam taki problem i nie wiem od czego zacząc szukac.
Dziś jechalem w odwiedziny do rodziny i przed samym domem auto zaczeło stukac dzwiękiem metalicznym i straciło moc.
pod górkę przed samym blokiem miałem kłopot podjechać bo tak je muliło. i tak samo na prostej jest go bardzo ciężko rozkulać i gora moze do 80km/h dojdzie (choć nie probowalem) ale do 60 na 3 biegu i potem 4 bieg i auto mialo klopot utrzymac ta predkosc poprostu zwalnialo nie dawalo rady.
Raczej w aucie wszystko wymieniane na bieżąco, ostatnio co wymieniłem to 4 dni temu czujnik temperatury wody ten niebieski. auto posiada instalacje gazowa ale zachowuje sie tak samo na benzynie jak i na gazie.
Proszę o podpowiedz gdzie szukac przyczyny co to może być. Dawać propozycje i zadawac pytania jak za mało opisałem. Bo chcę to sam naprawic.
Pozdrawiam i dziękuje z góry za podpowiedzi!!!!



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

Post autor: wielblad2 » pn lut 18, 2013 22:23

Mogło obrócić panewki korbowodowe lub w co wątpię upierpapier któryś zawór. Zwal michę i oblukaj od spodu jak tam paneweczki miałem identyko w poprzednim aucie .Wróciłem do domu 60 km na trzech garach ale silnik zdechł pod blokiem.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

Post autor: xxMAXIMxx » pn lut 18, 2013 22:26

Obróciło panwkę - moim zdaniem. Silnik masz do śmietnika. Nie obejdzie się bez rozebrania silnika jak najszybciej.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Apaczok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 03:00
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

Post autor: Apaczok » wt lut 19, 2013 00:08

aż tak tragicznie ?? może być to jeszcze coś innego ?? bo jak to bedzie to, to raczej szkoda może być się paprać np w wymiane silnika lub drogą naprawe



władek111
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: pt sty 06, 2012 16:40
Lokalizacja: DSW

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

Post autor: władek111 » wt lut 19, 2013 08:39

Możesz jeszcze przed wymianą silnika możesz sprawdzić czy ci rozrząd nie przeskoczył.



Apaczok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 03:00
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

Post autor: Apaczok » czw lut 21, 2013 23:59

Panowie dzisiaj wszystko sprawdzone, tzn miska zrzucona i panewki OK, pokrywa zdjęta zawory sprawdzone, potem poszedlem w strone elektryki czyli świece i przewody (choc byly 6 miesiecy temu wymieniane) okazalo sie ze sa ok! potem kopułka i palec i okazało się że palec wyrobiony w cholere (szkoda słów) i kopułka również nawet tego węglika nie było, no i myslalem juz ze to jest to ta przyczyna, no i oczywiscie nowa kopułka i palec z BERU założona! a tu zonk autko troszke tylko poprawilo swoją prace mozna powiedziec o 5 do 10 %, no to potem pomiar po wykreceniu świec (tzn kompresji jak dobrze to mowie bo mechanikiem nie jestem), patrzac na auto od przodu zaczęte od lewej strony (od przepływomierza) pierwszy 14, drugi 14, trzeci 2.5 i czwarty 2.5 i teraz dylemat czy to uszczelka pod głowicą czy też jeszcze np może byc dodatkowo do tego tlok ??



Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

Post autor: alex_7692 » pt lut 22, 2013 00:15

Zrob próbę olejową jeszcze. Tak samo jak wcześniej tyle że wlewasz odrobinę oleju do komory spalania. Jeśli się zwiększa ciśnienia znaczy to że pierścienie a jeśli nie to głowica. Jeśli na trzecim i czwartym cylindrze masz po 2.5 to bardzo cienko.. Może zawory wykrzywiło na tych dwóch cylindrach? Pasek sprawdzałes?


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Apaczok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 03:00
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

Post autor: Apaczok » pt lut 22, 2013 01:02

Alex pasek OK nie przeskoczyl ani nic, cechy pasuja, rozrzad byl sciagniety. apart zaplonowy przestawiany, a zawory wszystkie niby pracowaly.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

Post autor: norek111 » pt lut 22, 2013 09:54

2,5 bara,tłok bez pierścieni więcej nabije
zawór pęknięty albo wypalony totalnie


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

Post autor: alex_7692 » pt lut 22, 2013 15:07

norek111, Ale to w jednej chwili by tak stracił na mocy ? obstawiam zawory..


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata

Post autor: norek111 » pt lut 22, 2013 20:36

alex_7692 pisze:norek111, Ale to w jednej chwili by tak stracił na mocy ? obstawiam zawory..
przy takim ciśnieniu zostaje ci tylko zwalanie głowicy


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości