pomocy, TDI ATD cieknie płyn chłodniczy, jak to uszczelnić ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
pomocy, TDI ATD cieknie płyn chłodniczy, jak to uszczelnić ?
Czołem.
Kilka dni temu na bloku silnika po lewej stronie zbiorniczka podciśnienia. Trochę mnie to zaciekawiło ale nie przejąłem się tym zbytnio.
Niestety ze dwa dni później komputer powiedział stop bo brakuje płynu chłodniczego. Skojarzyłem to szczęśliwie z poprzednią obserwacją i obserwowałem dalej (po dolaniu płynu). Teraz już mam regularną kałużę pod samochodem. Kapie bezczelnie w całkiem dużych ilościach.
Byłem pewien że to będzie uszczelka termostatu (był wymieniany w lecie), ale przy dokładniejszych oględzinach (niestety tylko z góry) wychodzi mi na to że wyciek jest z miejscu gdzie w blok silnika wchodzi metalowa rura, zaraz obok obudowy termostatu.
strzałkami zaznaczyłem tą rurkę, a pomarańczową kreską zaznaczyłem miejsce połączenia z blokiem silnika.
Nie mam pojęcia co z tym zrobić... Nie wygląda to na coś co można łatwo zdemontować, a jak to jest uszczelnione to wogóle nie mam pojęcia, wyglada to tak jakby było na wcisk wsunięte w fabryce, nie da się tego dokręcić (przynajmniej nic na to nie wskazuje).
Co ja mam z tym zrobić ?
Dzieki
g.
Kilka dni temu na bloku silnika po lewej stronie zbiorniczka podciśnienia. Trochę mnie to zaciekawiło ale nie przejąłem się tym zbytnio.
Niestety ze dwa dni później komputer powiedział stop bo brakuje płynu chłodniczego. Skojarzyłem to szczęśliwie z poprzednią obserwacją i obserwowałem dalej (po dolaniu płynu). Teraz już mam regularną kałużę pod samochodem. Kapie bezczelnie w całkiem dużych ilościach.
Byłem pewien że to będzie uszczelka termostatu (był wymieniany w lecie), ale przy dokładniejszych oględzinach (niestety tylko z góry) wychodzi mi na to że wyciek jest z miejscu gdzie w blok silnika wchodzi metalowa rura, zaraz obok obudowy termostatu.
strzałkami zaznaczyłem tą rurkę, a pomarańczową kreską zaznaczyłem miejsce połączenia z blokiem silnika.
Nie mam pojęcia co z tym zrobić... Nie wygląda to na coś co można łatwo zdemontować, a jak to jest uszczelnione to wogóle nie mam pojęcia, wyglada to tak jakby było na wcisk wsunięte w fabryce, nie da się tego dokręcić (przynajmniej nic na to nie wskazuje).
Co ja mam z tym zrobić ?
Dzieki
g.
Ostatnio zmieniony pn lut 11, 2013 20:07 przez micro133, łącznie zmieniany 2 razy.
pomocy, TDI ATD cieknie płyn chłodniczy przy termostacie.
jeszcze raz to sprawdziłem bo przeczytałem już chyba wszystkie posty na temat ucieczki płynu chłodniczego i takiego przypadku nie znalazłem.
Ale niestety to nie od termostatu, tylko ewidentnie z łączenia tej rurki cieknie. Na zdjęciu tego nie widać bo zdjęcie jest z góry, a widać z dołu.
Ale niestety to nie od termostatu, tylko ewidentnie z łączenia tej rurki cieknie. Na zdjęciu tego nie widać bo zdjęcie jest z góry, a widać z dołu.
pomocy, TDI ATD cieknie płyn chłodniczy, jak to uszczelnić ?
siema. w moim ajm-ie mialem to samo plyn uciekal i uciekal.... i wlasnie w miejscu o ktorym piszesz- z tylu silnika gumowy waz laczy sie z rura i ona wlasnie miala pekniecie.... nie uciekalo mi sporo bo dolewalem co 2 tygi... ale w momencie jak wymienialem plyn na zime to oproznilem autko z plynu i wyczyscilem ta rurke, nalozylem poxiliny i juz tak smigam jakies 1,5 roku :d ewentualnie mozesz uzyc tasmy do wezy odpornej na temperature.
pomocy, TDI ATD cieknie płyn chłodniczy, jak to uszczelnić ?
hej
To u mnie to nie do końca tak.
U mnie wyciek jest w miejscu gdzie rura jest wciśnięta w blok silnika, a nie tam gdzie łączy się z wężem.
Po przestudiowaniu etki online okazało się że ta rura jest uszczelniona oringiem nr. 06B121687 .
Oring już mam, kosztował całe 5 pln, wyglada tak jakby wogole nie pasował, ma przekrój podobny do prostokątu.
Na razie znalazłem dwie śruby łaczące rure z blokiem silnika, jedna jest pod vacupompą, jest to śruba na imbus, ale imbus 8mm jest za duży a 6mm jest za mały, niestety większość zestawów nie posiada rozmiaru 7. Musze dokupić taki klucz i wtedy dam znać jak poszło.
Pozdro.
To u mnie to nie do końca tak.
U mnie wyciek jest w miejscu gdzie rura jest wciśnięta w blok silnika, a nie tam gdzie łączy się z wężem.
Po przestudiowaniu etki online okazało się że ta rura jest uszczelniona oringiem nr. 06B121687 .
Oring już mam, kosztował całe 5 pln, wyglada tak jakby wogole nie pasował, ma przekrój podobny do prostokątu.
Na razie znalazłem dwie śruby łaczące rure z blokiem silnika, jedna jest pod vacupompą, jest to śruba na imbus, ale imbus 8mm jest za duży a 6mm jest za mały, niestety większość zestawów nie posiada rozmiaru 7. Musze dokupić taki klucz i wtedy dam znać jak poszło.
Pozdro.
pomocy, TDI ATD cieknie płyn chłodniczy, jak to uszczelnić ?
Nie udało mi się jej wymienić.
Wygląda na to że aby wysunąć tą rurę na tyle żeby wymienić uszczelkę, trzeba by odkręcić obudowę filtra oleju, bo jedna z odnóg rury się na niej opiera.
Trochę mnie to przerasta. Przegwizdane trochę, uszczelka za 4 pln a żeby zrobić to dobrze wypadało by odkręcić vakupompe wraz z cala instalacją, obudowe filtra oleju, taki przewód z plynem hamulcowym od sprzegla. Masakra.
Zastanawiam się ile oleju się wyleje po odkręceniu obudowy filtra. Olej zmieniony trzy tygodnie temu, na razie ze dwa tysie zrobione na nim.
Wygląda na to że aby wysunąć tą rurę na tyle żeby wymienić uszczelkę, trzeba by odkręcić obudowę filtra oleju, bo jedna z odnóg rury się na niej opiera.
Trochę mnie to przerasta. Przegwizdane trochę, uszczelka za 4 pln a żeby zrobić to dobrze wypadało by odkręcić vakupompe wraz z cala instalacją, obudowe filtra oleju, taki przewód z plynem hamulcowym od sprzegla. Masakra.
Zastanawiam się ile oleju się wyleje po odkręceniu obudowy filtra. Olej zmieniony trzy tygodnie temu, na razie ze dwa tysie zrobione na nim.
Odp: pomocy, TDI ATD cieknie płyn chłodniczy, jak to uszczel
Dobra udalo sie.
Trzeba odkrecic magistrale olejowa turbiny przy obudowie filtra i wtedy da sie ta rure wysunac i tak ustawic z pomoca kogos innego, zeby zalozyc nowy oring.
W czasie naprawy wylewa sie okolo 4 litrow plynu chlodniczego.
Pozdro
G.
Trzeba odkrecic magistrale olejowa turbiny przy obudowie filtra i wtedy da sie ta rure wysunac i tak ustawic z pomoca kogos innego, zeby zalozyc nowy oring.
W czasie naprawy wylewa sie okolo 4 litrow plynu chlodniczego.
Pozdro
G.
pomocy, TDI ATD cieknie płyn chłodniczy, jak to uszczelnić ?
Kolego ja mam prawdopodobie to samo do zrobienia, gdzie wklada sie pozniej ten oring? Do bloku silnika czy na rure? Po wymianie wszystko ok nie cieknie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości