Wywala płyn Golf II 1.6 D
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt sie 19, 2011 23:36
Wywala płyn Golf II 1.6 D
Witam.
Po dłuższej jeździe (przynajmniej 5 km) gdy temperatura płynu chłodniczego osiąga normalną temperaturę, zaczyna syczeć płyn spod korka. Termostat wymieniłem na nowy Wahlera. Dolny wąż jak był zimny na starym termostacie, tak jest również zimny na nowym. Kontrolka temperatury nie mruga, strzałka temperatury normalnie na 12 godzinie. Nie wiem o co chodzi. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą, ale silnik pracuje normalnie. Spalanie normalne, bezbarwne spaliny. Może pompa wody? Jakieś sugestie?
Po dłuższej jeździe (przynajmniej 5 km) gdy temperatura płynu chłodniczego osiąga normalną temperaturę, zaczyna syczeć płyn spod korka. Termostat wymieniłem na nowy Wahlera. Dolny wąż jak był zimny na starym termostacie, tak jest również zimny na nowym. Kontrolka temperatury nie mruga, strzałka temperatury normalnie na 12 godzinie. Nie wiem o co chodzi. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą, ale silnik pracuje normalnie. Spalanie normalne, bezbarwne spaliny. Może pompa wody? Jakieś sugestie?
Odp: Wywala płyn Golf II 1.6 D
Można sprawdzić korek od płynu chlodzacego czy nie zatkany a jak nie to uszczelka pod glowicą
Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2
Wywala płyn Golf II 1.6 D
Wywala Ci płyn bo termostat sie nie otwiera na chłodnice i nie ma jak z chłodzić wody. Stawiam na zapowietrzony układ lub pompa wody.
Moje mkII viewtopic.php?f=87&t=409643" onclick="window.open(this.href);return false;
Wywala płyn Golf II 1.6 D
Sprawdzałeś termostat przed montażem. Zimny dolny wąż wskazuje na niesprawność termostatu.
Raz też byłem za szybki i założyłem prosto z pudełka. Na drugi dzień miałem jeszcze raz tą samą robotę. W drugim aucie dopiero trzeci termostat okazał się sprawny.
Zresztą można wyczytać na forum, że sporo osób trafia na wadliwy termostat.
Przed montażem dobrze jest go zagotować i mieć pewność że otwiera się jak potrzeba. Można też nabyć termometr do 110st.c ( koszt 6,5zł ) i wiesz przy jakiej temp. ma poczatek otwarcia, bo z tym różnie bywa.
Sprawdź z termostatem, bo to prostsza i tańsza sprawa ( możesz nawet wyjąć całkiem termostat na próbę, żeby nie iść w koszty.
Zobacz czy w zbiorniczku jest obieg płynu, czy pompa działa.
Jak to nic nie da, to możliwe, że uszczelka.
Jak ciśnienie przebija do układu, to nie będziesz miał białego dymu z rury. Tak jest w przypadku jak płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania, ale przy obecnych warunkach ( temperatury ) ciężej jest to sprawdzić.
Jak bije ciśnienei do układu chłodniczego, to też nie zawsze są bańki powietrza w zbiorniczku ( jak tak miałem ).
U mnie dopiero pod obciążeniem silnika i na wyższych obrotach musiało bić ciśnienie do układu i bąbelków na postoju w zbiorniczku nie było.
Raz też byłem za szybki i założyłem prosto z pudełka. Na drugi dzień miałem jeszcze raz tą samą robotę. W drugim aucie dopiero trzeci termostat okazał się sprawny.
Zresztą można wyczytać na forum, że sporo osób trafia na wadliwy termostat.
Przed montażem dobrze jest go zagotować i mieć pewność że otwiera się jak potrzeba. Można też nabyć termometr do 110st.c ( koszt 6,5zł ) i wiesz przy jakiej temp. ma poczatek otwarcia, bo z tym różnie bywa.
Sprawdź z termostatem, bo to prostsza i tańsza sprawa ( możesz nawet wyjąć całkiem termostat na próbę, żeby nie iść w koszty.
Zobacz czy w zbiorniczku jest obieg płynu, czy pompa działa.
Jak to nic nie da, to możliwe, że uszczelka.
Jak ciśnienie przebija do układu, to nie będziesz miał białego dymu z rury. Tak jest w przypadku jak płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania, ale przy obecnych warunkach ( temperatury ) ciężej jest to sprawdzić.
Jak bije ciśnienei do układu chłodniczego, to też nie zawsze są bańki powietrza w zbiorniczku ( jak tak miałem ).
U mnie dopiero pod obciążeniem silnika i na wyższych obrotach musiało bić ciśnienie do układu i bąbelków na postoju w zbiorniczku nie było.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
-
- Ma gadane
- Posty: 150
- Rejestracja: pt paź 26, 2012 09:23
- Lokalizacja: Gdynia
Wywala płyn Golf II 1.6 D
może to być zużyta pompa wody, możliwe że membranka w korku - ale wtedy woda by krążyła.. więc sprawdziłbym jeszcze jak woda krąży.
Wywala płyn Golf II 1.6 D
Jak by to korek był, to by nie wywalało ( układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym ).
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt sie 19, 2011 23:36
Re: Wywala płyn Golf II 1.6 D
a może być tak, że łopatki pompy są uszkodzone? przypuszczałem już zakamienioną chłodnicę, ale najbardziej niepokoi mnie to syczenie spod korka zbiorniczka płynu, ta nieszczęsna uszczelka pod głowicą
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt sie 19, 2011 23:36
Wywala płyn Golf II 1.6 D
kurcze a przyszło mi do głowy sprawdzenie paska napędzającego pompę. Jest luźny i kółko od pompy można spokojnie kręcić, myślę że tu tkwi diabeł
Wywala płyn Golf II 1.6 D
Pompa może być uszkodzona. Były przypadku, gdzie brakowało łopatek w pompie.
Pompę napędza pasek razem z alternatorem i napina alternator zazwyczaj ( w wersji z klimą jest napinacz ). Odpal auto i zobaczy czy pompa się obraca, czy może pasek po niej ślizga, dodaj gazu i obserwuj pompę. Sprawdź w zbiorniczku wyrównawczym czy jest obieg płynu ( odkręć zbiorniczek na zimnym silniku, odpal auto i zobacz czy leci płyn ).
Jak pasek nie ślizga się po pompie i płyn w zbiorniczku leci, to pompa działa.
Ze zbiorniczka syczy, bo narasta ciśnienie ( pewnie węże są twarde ) w układzie z powodu temperatury płynu, lub bicia ciśnienia z komory spalania do układu. Zawór w korku upuszcza ciśnienie, żeby nie rozwaliło układu chłodzenia. U mnie rozszczelniła się nagrzewnica od wysokiego ciśnienia w układzie przez uszczelkę głowicy.
Pompę napędza pasek razem z alternatorem i napina alternator zazwyczaj ( w wersji z klimą jest napinacz ). Odpal auto i zobaczy czy pompa się obraca, czy może pasek po niej ślizga, dodaj gazu i obserwuj pompę. Sprawdź w zbiorniczku wyrównawczym czy jest obieg płynu ( odkręć zbiorniczek na zimnym silniku, odpal auto i zobacz czy leci płyn ).
Jak pasek nie ślizga się po pompie i płyn w zbiorniczku leci, to pompa działa.
Ze zbiorniczka syczy, bo narasta ciśnienie ( pewnie węże są twarde ) w układzie z powodu temperatury płynu, lub bicia ciśnienia z komory spalania do układu. Zawór w korku upuszcza ciśnienie, żeby nie rozwaliło układu chłodzenia. U mnie rozszczelniła się nagrzewnica od wysokiego ciśnienia w układzie przez uszczelkę głowicy.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt sie 19, 2011 23:36
Wywala płyn Golf II 1.6 D
nic biorę się za pompę, dużo mniej roboty niż z uszczelką głowicy, a może to ona jest felerna, zresztą zauważyłem że w zbiorniczku nierównomiernie podaje płyn nie stale pulsacyjnie
Wywala płyn Golf II 1.6 D
Sprawdź drożność chłodnicy, a szczególnie króćca odpowietrzającego. Ja też robiłem cuda nie widy a okazało się że to jednak chłodnica.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości