Oznaczenie silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Oznaczenie silnika
Nieistotne w tym momencie czy KR czy PL. Przeróbka wcale niekoniecznie wyglada na głupią, tylko coś nie wyszło albo sie zepsuło albo auto z założenia miało być tylko do LPG. Sprawdź po numerach z czego jest sterownik silnika być może z mk3 ABF i dlatego niema przepływomierza to pomoże w dalszych poradach. Z tym ze raczej poszukaj popytaj na dziale speed 16v bo tam tematy przeróbki wtrysku mechanicznego na digifant są liczne.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Oznaczenie silnika
Sterownik jest po pozostalym silniku siedzial tak seryjniak 1.8 90km bodajze i wiazka tez chyba od niego zostala bo jest na 4 kablach a potrzebuje na 8 do zasilania benzyny,
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Oznaczenie silnika
Oznaczenie silnika to już tylko z bloku możesz odczytać - między trzecim a czwartym cylindrem, przy krawędzi bloku, tam, gdzie uszczelka głowicy, nad filtrem oleju. Tyle tylko, że twój silnik został przerobiony, ponieważ oryginalnie silniki 9A, KR, PL (a to jest któryś z tych właśnie) miały wtrysk mechaniczny, a ty masz przerobiony na elektroniczny. Jest to dosyć popularna przeróbka. Możliwości są dwie - albo masz założony wtrysk typu digifant 1, albo digifant 2. Moim zdaniem masz założony wtrysk typu digifant 2 - tyle, że brakuje przepływomierza (wtyczkę od niego widać na zdjęciu, pod filtrem powietrza). Możesz jeszcze podać numer sterownika silnika (od strony kierowcy, na podszybiu) - wtedy wszystko się wyjaśni.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Oznaczenie silnika
no to jakiś kicz, o ile jesteś pewien tego sterownika. Nie rozumiem cię po co ci sama wiązka, do czego. Chcesz doprowadzić do ładu to odpowiedni sterownik wiązka i osprzęt czyli głównie przepływomierz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Oznaczenie silnika
Paweł Marek, No wiazke potrzebuje z komputerem,przeplywomierz mam ale nie podlaczony mechanik jakis mowil ze musze wiazke z kompem załatwic
Oznaczenie silnika
Lipek81, ale po co mialby ktos przerabiac na elektroniczny? jak mozna odroznic czy to digifant 1 czy 2?? no jutro zobacze i podam numer komputera
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Oznaczenie silnika
Ponieważ mechaniczny wtrysk sprawia problemy i niewiele osób umie sobie z nim poradzić.
Oznaczenie silnika
Wtrysk mechaniczny nie sprawia absolutnie żadnych problemów, o ile:Lipek81 pisze:Ponieważ mechaniczny wtrysk sprawia problemy i niewiele osób umie sobie z nim poradzić.
1. Nie został zagazowany
2. Nie dorwał się do niego domorosły "tjuner" albo mechanik/diagnosta wyuczony za PRLu na żukach i polonezach.
3. Jest okresowo serwisowany u fachowca znającego te układy (np. co 50 tyś km)
Co do tego, że niewiele osób może sobie z nim poradzić, to masz rację - trzeba naprawdę znać zasadę jego działania i zasady diagnostyki.
Ja bym nie zamienił wtrysku mechanicznego na nic innego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości