Szarpanie podczas jazdy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: sob paź 13, 2012 22:54
Szarpanie podczas jazdy.
Witam!
Potrzebuję pomocy do mojego Golfa- mianowicie autko jest super poza jednym denerwującym mankamentem, coś powoduje że szarpie (tak jakby zgasł i odpalał szarpnięciem ale nie wiem bo to tylko ułamek sekundy ) nie ma rutyny jest to raz na 100km. jak i 5 razy na 10 km. Wygląda to tak że nagle obroty gwałtownie spadają prawie do zera szarpnie jakbym nadusił hamulec trwa to ok. 1 sekundy i jedzie dalej, czasem przy tym zgaśnie co poznaje tylko po tym żę migają lampki od wskaźnika poziomu gazu. Zaznaczę że po kilku wizytach u mechaników wymieniłem nawet przepustnice i nadal to samo.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów, jedyne co zauważyłem to jak łączę się z modułem 25 immobilizerem to w programie vwtool wyskakuje Bitte Adress,e 17 eingeben a jak sprawdzam błędy to wyskakuje komunikat ECU nie posiada tej funkcji lub podano niewłaściwy numer kanału. W vag com pisze że nie ma błędów lub nie może odnaleźć sterownika.
Nie wiem czy idę dobrym tropem i czy w ogóle immobilizer by powodował podczas jazdy takie szarpania ale naprawdę ja już nie ma ani sił ani pieniędzy na ta uciążliwą usterkę.
Wiem że auto miało dokodowane dwa razy kluczyk zapasowy u różnych osób może jak kodowali to coś pogrzebali nie tak?
Proszę o jakoś radę i pomoc!
Dodam że na vag-u się nie znam potrafię tylko odczytać błędy i je skasować zatem mam strach samemu bez pomocy coś nagrzebać bo jak coś nie tak ustawię to może być nieciekawie.
jest to VW Golf, 1,4 16V 98 r. z gazem sekwencyjnym
Dzieję sie tak i na gazie i na benzynie na zimnym jak i na ciepłym silniku nie ma żadnej rutyny, ruszam i może od razu szarpnąć jak i na trasie po 50km. wydaje mi się że częściej przy zmianach biegów i krzyżówkach ( dodawanie gazy itp.) ale na zwykłej prostej też żadziej ale też.
A immobilizer nie wiem tak ktoś podpowiedział że czasem podczas jazdy może rozłąńczać nie wiem, wiem że specjalnie kupiłem kabelek aby co chwile nie jeździź po mechanikach i nie ma po takim szarpaniu żadnych błędów na module silnik czy licznik...
Dodam jeszcze tylko że kontrolka immobilizera czasem mruga jak przekręce stacyjkę i wtedy wyskakuje błąd: 17978 (p1570) Engine Control Module blocked- Sporadyczny. Ale to wiem że raczej z powodu starego kluczyka i pewnie zabrudzonej pastylki, już zamieniłem kluczyki i na razie ok.
Potrzebuję pomocy do mojego Golfa- mianowicie autko jest super poza jednym denerwującym mankamentem, coś powoduje że szarpie (tak jakby zgasł i odpalał szarpnięciem ale nie wiem bo to tylko ułamek sekundy ) nie ma rutyny jest to raz na 100km. jak i 5 razy na 10 km. Wygląda to tak że nagle obroty gwałtownie spadają prawie do zera szarpnie jakbym nadusił hamulec trwa to ok. 1 sekundy i jedzie dalej, czasem przy tym zgaśnie co poznaje tylko po tym żę migają lampki od wskaźnika poziomu gazu. Zaznaczę że po kilku wizytach u mechaników wymieniłem nawet przepustnice i nadal to samo.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów, jedyne co zauważyłem to jak łączę się z modułem 25 immobilizerem to w programie vwtool wyskakuje Bitte Adress,e 17 eingeben a jak sprawdzam błędy to wyskakuje komunikat ECU nie posiada tej funkcji lub podano niewłaściwy numer kanału. W vag com pisze że nie ma błędów lub nie może odnaleźć sterownika.
Nie wiem czy idę dobrym tropem i czy w ogóle immobilizer by powodował podczas jazdy takie szarpania ale naprawdę ja już nie ma ani sił ani pieniędzy na ta uciążliwą usterkę.
Wiem że auto miało dokodowane dwa razy kluczyk zapasowy u różnych osób może jak kodowali to coś pogrzebali nie tak?
Proszę o jakoś radę i pomoc!
Dodam że na vag-u się nie znam potrafię tylko odczytać błędy i je skasować zatem mam strach samemu bez pomocy coś nagrzebać bo jak coś nie tak ustawię to może być nieciekawie.
jest to VW Golf, 1,4 16V 98 r. z gazem sekwencyjnym
Dzieję sie tak i na gazie i na benzynie na zimnym jak i na ciepłym silniku nie ma żadnej rutyny, ruszam i może od razu szarpnąć jak i na trasie po 50km. wydaje mi się że częściej przy zmianach biegów i krzyżówkach ( dodawanie gazy itp.) ale na zwykłej prostej też żadziej ale też.
A immobilizer nie wiem tak ktoś podpowiedział że czasem podczas jazdy może rozłąńczać nie wiem, wiem że specjalnie kupiłem kabelek aby co chwile nie jeździź po mechanikach i nie ma po takim szarpaniu żadnych błędów na module silnik czy licznik...
Dodam jeszcze tylko że kontrolka immobilizera czasem mruga jak przekręce stacyjkę i wtedy wyskakuje błąd: 17978 (p1570) Engine Control Module blocked- Sporadyczny. Ale to wiem że raczej z powodu starego kluczyka i pewnie zabrudzonej pastylki, już zamieniłem kluczyki i na razie ok.
Szarpanie podczas jazdy.
Może to po prostu wina zużytego układu zapłonowego ? u znajomego tak było gdy miał zbyt ubogą dawkę gazu, ale nadal mu szarpie bo ma świece z przewodami zjechane. Sprawdź to u siebie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: sob paź 13, 2012 22:54
Szarpanie podczas jazdy.
świece mam nowe a przewody hmm no jak wymieniali świece to nic nie mówili że kiepskie przewody a jak można samemu sprawdzić czy przewody są kiepskie?
Szarpanie podczas jazdy.
jak będzie ciemno otwierasz maskę i patrzysz na odpalonym silniku czy nigdzie nie iskrzy, możesz jeszcze spryskać delikatnie wodą ale i bez tego powinno być widać czy przy świecach albo gdzieś pomiędzy przewodami nie przeskakuje iskra.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: sob paź 13, 2012 22:54
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: sob paź 13, 2012 22:54
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: sob paź 13, 2012 22:54
Szarpanie podczas jazdy.
Przepraszam że pytam ale co to takiego i gdzie to znajdę?
Czy można bez tego jak co jeździć?
Niestety na mechanice zupełnie się nie znam..
Czy można bez tego jak co jeździć?
Niestety na mechanice zupełnie się nie znam..
Szarpanie podczas jazdy.
EGR to taki zawór który znajdziesz obok kolektora wydechowego ( o ile wiesz co to takiego). Szukaj takiej metalowej puszki z wpiętą wtyczką. Od niego idzie taka rurka aż pod przepustnicę.
Co do chwilowego gaśnięcia to sprawdź sobie a najlepiej podmienin jak masz mozliwość czujnik położenia wału G28. Obejrzyj tez dokładnie przewody idące do niego.
Co do chwilowego gaśnięcia to sprawdź sobie a najlepiej podmienin jak masz mozliwość czujnik położenia wału G28. Obejrzyj tez dokładnie przewody idące do niego.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Re: Szarpanie podczas jazdy.
Myślę, że to zbyt drastyczne objawy jak na egr.
Problem rozwiązałby dobry elektrotechnik, problem ewidentnie leży po stronie elektrycznej. Mechanik wymieniacz nic tu nie pomoże. Poszukaj kumatego elektryka który posprawdza Ci układ zapłonowy. Powpina się w czujniki posprawdza oporności napięcia i na pewno coś ustali. Tylko takiego to ze święcą szukać
Wykręć świece i zobacz czy mają prawidłowy kolor. Może którąś zarzuca olej zalewa ją. Ale to raczej nie to
Problem rozwiązałby dobry elektrotechnik, problem ewidentnie leży po stronie elektrycznej. Mechanik wymieniacz nic tu nie pomoże. Poszukaj kumatego elektryka który posprawdza Ci układ zapłonowy. Powpina się w czujniki posprawdza oporności napięcia i na pewno coś ustali. Tylko takiego to ze święcą szukać
Sprawdź pętle immobilizera, pewnie jest problem z połączeniem zimnym lutem a może kostka stacyjki. Motywów jest wiele. Uratuje Cię tylko kumaty elektrykprzemo2612 pisze:Dodam jeszcze tylko że kontrolka immobilizera czasem mruga jak przekręce stacyjkę i wtedy wyskakuje błąd: 17978 (p1570) Engine Control Module blocked- Sporadyczny. Ale to wiem że raczej z powodu starego kluczyka i pewnie zabrudzonej pastylki, już zamieniłem kluczyki i na razie ok.
Wykręć świece i zobacz czy mają prawidłowy kolor. Może którąś zarzuca olej zalewa ją. Ale to raczej nie to
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: sob paź 13, 2012 22:54
Szarpanie podczas jazdy.
No cóż bez specjalisty i tak pewnie nic nie zdziałam:( tylko szkoda że już był u 4 mechannków i nic a ile kasy już poszło... Poprostu chcę się już ustrzec przed bezsensownym wydawaniem pieniędzy.. no ale skąd mam wiedzieć który będzie go w stanie odpowiednio zdjagnozować...
No nic dzięki za sugestie!
No nic dzięki za sugestie!
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
Szarpanie podczas jazdy.
marcin7x5, rocznik 98 EGR miał mechaniczny także żadnej kostki nie uświadczysz.
Fafik258, a co to za problem sprawdzic? przeciez to nic nie kosztuje. U mnie jednym z objawów walniętego egr było wlasnie szarpanie podczas ujęcia gazu. myślę ze warto sprubowac.
Fafik258, a co to za problem sprawdzic? przeciez to nic nie kosztuje. U mnie jednym z objawów walniętego egr było wlasnie szarpanie podczas ujęcia gazu. myślę ze warto sprubowac.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości