jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
witam bylem dziś u mechanika mierzy ciśnienie oleju i nic po dodaniu gazu coś wzrosło, nie trzyma ciśnienia, słychać stukanie po gwałtownym dodaniu gazu , mechanik mówi ze panewki do wymiany, wału nie trzeba szlifować bo vw sa dosyc twarde. koledzy moze mi ktoś opisać jak to mogę samemu zrobić? panewki główne wału i korbowodowe, chce zaoszczędzić trochę kasy kanał mam i trochę narzędzi
Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
Nie powinno się tak robić, ale wiadomo jak jest.
Zwalasz rozrząd, miskę, smok filtra oleju, odkręcasz korbowody, podpory wału i jest. Nie przypominam sobie jednak jak się tłoki od spodu do golfa wkłada ( może być problem ze ściśnięciem pierścieni obym się mylił). Dobrze było by też znaleźć przyczynę uszkodzenia panewek. Tu masz link powiedzmy do skrótowego opisu http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/druk ... o=1&id=457 możliwej przyczyny na podstawie oględzin zużytych panewek.
BARDZO WAŻNE jest aby montując nowe POSMAROWAĆ JE OLEJEM!
Może pomoże.
Zwalasz rozrząd, miskę, smok filtra oleju, odkręcasz korbowody, podpory wału i jest. Nie przypominam sobie jednak jak się tłoki od spodu do golfa wkłada ( może być problem ze ściśnięciem pierścieni obym się mylił). Dobrze było by też znaleźć przyczynę uszkodzenia panewek. Tu masz link powiedzmy do skrótowego opisu http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/druk ... o=1&id=457 możliwej przyczyny na podstawie oględzin zużytych panewek.
BARDZO WAŻNE jest aby montując nowe POSMAROWAĆ JE OLEJEM!
Może pomoże.
jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
mechnik mowi ze to od jazdy na zimnym silniku, poprostu mial dawane w *#cenzura#*, dopiero go kupiłem i doprowadzam go do ładu
Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
Nie włoży.maciejhan pisze:jak się tłoki od spodu do golfa wkłada
Do 1 podpory głównej i ostatniej z tego co pamiętam musi mieć mega cienką nasadkę mało miejsca jest między śrubą a obudową simeringów.
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Re: jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
no a mechanik znał to auto wcześniej czy, to tylko jego przypuszczenia?mimax pisze:mechnik mowi ze to od jazdy na zimnym silniku, poprostu mial dawane w *******, dopiero go kupiłem i doprowadzam go do ładu
waski1 zgadza się, chodzi mi raczej o wsadzenie samych tłoków z pierścieniami w cylindry, jak odkręci kolega korbowody i wał to pewnie pomału tłoki zaczną się obsuwać bo silnik miałby zostać w aucie później trzeba by ścisnąć pierścienie a od spodu nie ma tam tak fajnego dostępu i tyle miejsca co przy wkładaniu od góry.
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
raczej niemaciejhan pisze: to pewnie pomału tłoki zaczną się obsuwać
no dostępu to tam nie mamaciejhan pisze: później trzeba by ścisnąć pierścienie a od spodu nie ma tam tak fajnego dostępu
to nie był mechanik tylko pracownik biura ekspertyz samochodowych z Radomia.maciejhan pisze:no a mechanik znał to auto wcześniej czy, to tylko jego przypuszczenia?
jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
nie znal dopiero co kupiłem pojezdziłem troche i zaczeło cisnienie pipac, wiec na pomiar cisnienia a panewki na słuch powiedzial ze do wymiany , faktycznie ciezko wlozyc jakas nasadke a jak bym wyjmowan wal to tloki bym zostawil tak jak to robiłem dzis i wymieniłem panewki korbowodów nie miały miedzianych przebarwien ,pare rysek i na środku górnej panewki ciemne przebarwienie , wal bez rys na szczęście teraz muszee tylko jeszcze raz zmierzyć ciśnienie,ps, jak myslicie jeśli te panewki korbowodów nie były tak bardzo ściuchane ( jak u kolegi w silniku aam ktory dzis tez rozbieralem ,przebarwienie na miedziano rysu i porysowany wał , silnik oczywiscie na złom idzie) to panewki głowne u mnie, powinny byc w lepszym stanie, podobno sie mniej zużywają niż korbowodowe.
Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
Zawsze leci górna panewka korbowodowa bo to ona odbiera całą siłę.mimax pisze: na środku górnej panewki ciemne przebarwienie
Teoria dobra ale nie zawsze się sprawdza skoro masz miskę zdjętą to jaki problem odkręcić parę śrub i sprawdzić.mimax pisze: to panewki głowne u mnie, powinny byc w lepszym stanie
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
waski dobrze gada- piwo mu dać
Poświęć jakiś klucz nasadowy i oszlifuj go dookoła
Poświęć jakiś klucz nasadowy i oszlifuj go dookoła
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
O to to też dobra rada.maciejhan pisze:Poświęć jakiś klucz nasadowy i oszlifuj go dookoła
jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
wiec opisze dla wszystkich jak wymienić panewki wału . obszlifowałem klucz nasadowy 17' , i odkręciłem śruby walu . poluzowałem naciąg paska rozrządu i paska klinowego .panewki dolne wiadomo wyjmuje się po odkręceniu śrub a górne wysuwałem śrubokrętem pchając od strony bez zamka delikatnie żeby nie rysować wału. mozna tez uzyc szpicy od pomiaru oleju ,akurat miałem taką,nast, wsunąłem nowe uprzednio smarując je olejem, jak widac nie trzeba wcale wyjmować walu zęby wymienić panewki , oczywiscie jest nie jest porysowany wał
Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
jak wynienic panewki korbowodu 1.8 ABS
ciśnienia jeszcze nie mierzyłem ale kontrolki ucichły silnik ogólnie tez jak zmierzę ciśnienie to napisze
Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości