ubywa olej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ubywa olej
witam, od jakiegoś czasu ubywa mi olej, 0,5L/1000km, czym to może być spowodowane? gdy silnik jest nagrzany widać kopcenie na siwo z tłumika, olej to LOTOS mineralny, silnik 1,6 PN + LPG. dodam że płynu chłodniczego nie ubywa, jakieś sugestie??? z góry dzięki, pozdrawiam!
Only VW
gówniany olej + LPG zawsze tak wychodzi
Wychałowany masz po prostu silnik, pierścienie przepuszczają zapewne olej do komór spalania. A po nagrzaniu silnika spada znacznie lepkość oleju (minerały tak mają) i problem gotowy.
ubywa olej
A jak na ciepłym silniku odkręcisz korek wlewu oleju to wyrzyguje go górą ? Wszystko wskazuje na to, że olej jest spalany razem z paliwem. Może ma przedmuchy.
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
ubywa olej
A jak nie ma osłony wałka (tak, jak np. w moim GX) to myślisz, że to dobry pomysł? Zarzyga mu wszystko. Poza tym to metoda rodem z PRLu, nie ma zastosowania w VW.mssg1 pisze:A jak na ciepłym silniku odkręcisz korek wlewu oleju to wyrzyguje go górą
Re: ubywa olej
No fakt :] Ale przynajmniej znajdzie miejsce skąd mu ubywa - korkiem
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Re: ubywa olej
Nie no to był żart nie obruszaj się
Moim zdaniem pali olej ewidentnie. Przyczyn może być parę. Może dostawać się przez pierścienie po ściankach gładzi cylindra i być zbierany przez tłok no i spalany. Może też przez turbinę być przerzucany. Masz węże zaolejone ?
Pisałeś, że płynu chłodzącego nei ubywa no to to zawęża trochę obszar poszukiwań.
Moim zdaniem pali olej ewidentnie. Przyczyn może być parę. Może dostawać się przez pierścienie po ściankach gładzi cylindra i być zbierany przez tłok no i spalany. Może też przez turbinę być przerzucany. Masz węże zaolejone ?
Pisałeś, że płynu chłodzącego nei ubywa no to to zawęża trochę obszar poszukiwań.
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
Re: ubywa olej
A faktycznie nie zwróciłem uwagi :] Niesłusznie założyłem, że wszyscy tu dizlami napierają jak ja :] Przepraszam
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
ubywa olej
Zwróć uwagę na spaliny przy odpaleniu auta po nocnym przestoju. Błękitny dym po odpaleniu, który po chwili odpuszcza to olej, który przeciekł przez uszczelniacze zaworów.
Te kopcenie na rozgrzanym jest siwe czy może niebieskawe?
Możesz zmierzyć kompresję z próbą olejową.
Te kopcenie na rozgrzanym jest siwe czy może niebieskawe?
Możesz zmierzyć kompresję z próbą olejową.
Re: ubywa olej
jhosef pisze:Zwróć uwagę na spaliny przy odpaleniu auta po nocnym przestoju. Błękitny dym po odpaleniu, który po chwili odpuszcza to olej, który przeciekł przez uszczelniacze zaworów.
Te kopcenie na rozgrzanym jest siwe czy może niebieskawe?
Możesz zmierzyć kompresję z próbą olejową.
na zimnym żadnego dymu nie zauważyłem, a jak jest nagrzany to widać siwy jasny dym
Only VW
- Djwasyl1992
- Ma gadane
- Posty: 212
- Rejestracja: wt sie 07, 2012 17:26
- Lokalizacja: Łask
ubywa olej
U mnie też ubywa olej, jadnak ubywa też płyn chłodniczy;/ Uszczelka pokrywy zaworów wymieniona ale muszę jescze wymienic uszczelke od misy olejowej. I mam pytanie czy da się ją bez problemu odkręcić? bo zauważylem że miska olejowa zachodzi cos pod skrzynie jak dobrze widziałem. A płyn dlaczego może ubywać? Olej jest normalny, więc do sirodka nie ucieka. Sprawdziłem węże i one też sa całe i nigdzie nie cieknie. Jedynie jak są trójniki to tam jest delikatnie mokre ale nie wiem dlaczego. Węże były wymieniane na nowe.
Re: ubywa olej
A uszczelka pod głowicą ?
VW Bora, 1.9 TDI, 2004 rok, 101 KM, silnik w wersji ATD, automat, 5-biegowy TIP-TRONIC
Yamashka R6 :]
Yamashka R6 :]
- Djwasyl1992
- Ma gadane
- Posty: 212
- Rejestracja: wt sie 07, 2012 17:26
- Lokalizacja: Łask
ubywa olej
Ciężko określić bo silnik jest lekko ulany i ogólnie usmarowany tam przy głowicy. Wcześniej wyraźnie było widać to przy pokrywie zaworów ale po wymianie uszczelki u góry jest już sucho. Kurde jak to uszczelka głowicy to lipa bo wtedy bym musiał oddać głowice do planowania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości