Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Post autor: filipex » wt wrz 04, 2012 23:53

Witam,

Posiadam golf 3 1.9 TDI 110 KM z 1996 r.

Mam następujący problem od jakiegoś czasu gdy jeździłem z dwoma osobami na tylnej kanapie lub z ciężkimi rzeczami w bagażniku, przy przejeździe np. przez próg zwalniający słychać było stukanie, walenie, po lewej stronie w okolicach tłumika końcowego.

Dzisiaj załadowałem do bagażnik trochę ciężkiego towaru i jedną osobę na lewą stronę z tyłu. Okazało się, że śruba od obejmy końcowego tłumika (widoczna na zdjęciu) jest 0,5 mm od lub opiera się o belkę więc wiem co stukało. Ale..

Po 1. Czy zamontowana obejma jest oryginalna?
Po 2. Czy wymiana obejmy na taką standardową dodawana do tłumików śrubami w inną stronę coś pomoże?
Po 3. Czy może obejma jest jak najbardziej w porządku tylko sprężyny są już do wyrzucenia i auto za bardzo siada?

Proszę o pomoc.

ObrazekObrazekObrazek


pozdrawiam,

F.

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Post autor: waski1 » śr wrz 05, 2012 08:43

Zacznij od wymiany tej obejmy i trzeba ją tak ustawić żeby śruby nie obijały się o belkę.
Raczej mało istotne jest czy jest ona ori czy też nie ważny jest jej rozmiar przy zakupie a twoja już jest w stanie nadającym się do wymiany.



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Post autor: FURMAN TDI » śr wrz 05, 2012 09:31

a ja tam bym przyciał te śruby (wystający zbędny gwint) i po problemie :bajer:ale widać że zaczyna się z niej kopcić obejma wygląda na ori bo w moim mk3 też taka była


...zawsze coś

filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Post autor: filipex » śr wrz 05, 2012 11:40

A czy w ogóle powinna być taka możliwość, że ta śruba zbliżyłaś się do belki? Chodzi mi o to czy sprężyny są jeszcze ok?


pozdrawiam,

F.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Post autor: jhosef » śr wrz 05, 2012 12:52

filipex, teoretycznie układ wydechowy nie powinien się stykać z zawieszeniem i podłogą ale:

- nieoryginalne tłumiki
- nieoryginalne lub słabe wieszaki
- słabe sprężyny

itp itd i się styka.

Pytanie ile kilo wrzuciłeś na auto?



filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Post autor: filipex » śr wrz 05, 2012 14:36

Wieszaki chodzi Ci o te gumowe?

Zapakowałem jedną osobę na tylną kanapę 70 kg, w bagażniku z 50 - 60 kg makulatury i już się prawie stykało, ale stukać to już stukało czasami przy 2 osobach z tyłu i pustym bagażniku.


pozdrawiam,

F.

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Post autor: FURMAN TDI » śr wrz 05, 2012 19:17

popatrz na gumy może już sparciały ze starości i się porozciągały dodatkowo amory mogą nie domagać suma sumarum... :popcorn:


...zawsze coś

filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Post autor: filipex » wt wrz 11, 2012 10:38

Witajcie,

Wczoraj wziąłem się za robotę i postanowiłem opisać co się okazało:

Ta mocno zardzewiała część, którą widać na zdjęciach to łącznik pomiędzy tłumikami, który okazał się być przerdzewiały i dziurawy. coś takiego: http://autowak.com.pl/foto/fa1/114-956_max.jpg

Wymontowałem go i tłumik, zamówiłem nowy łącznik i będę go montował tylko postaram się go tam zamontować, żeby śruby były skierowane w inną stronę!

Z ciekawostek jak wymontowałem tłumik końcowy i zapaliłem auto, żeby wyjechać z garażu to samochód pracował tak samo głośno jak zwykle albo nawet ciut ciszej. CZY TO NORMALNE?


pozdrawiam,

F.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Post autor: jhosef » wt wrz 11, 2012 10:41

filipex pisze:Z ciekawostek jak wymontowałem tłumik końcowy i zapaliłem auto, żeby wyjechać z garażu to samochód pracował tak samo głośno jak zwykle albo nawet ciut ciszej. CZY TO NORMALNE?
W turbodieslach właściwie dość normalne. Duzo na dźwięk wydechu wpływa turbo stojące na drodze spalin.



filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa

Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Post autor: filipex » wt wrz 11, 2012 11:02

Czyli raczej nie mam co liczyć, że jak założę i uszczelnię porządnie to połączenie to będzie ciszej?

Mam tylko nadzieję, że te śruby uda się jakoś inaczej skierować.


pozdrawiam,

F.

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Post autor: FURMAN TDI » wt wrz 11, 2012 18:56

napewno bedzie ciszej, wydajeci sie że nie było różnicy bez bo miałeś go dziurawego czy tam łącznik


...zawsze coś

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Obejma tłumika, a stukanie na garbach

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 11, 2012 20:15

Nie jestem pewien ale w tym miejscu chyba nie powinno być tego łącznika tylko jedna obejma a tłumik końcowy wchodzi bezpośrednio na środkowy. Ale może się mylę, ja w swoim mam jak opisałem a tłumik końcowy jest taki sam do 2.0 jak do tdi. Wówczas ta jedyna obejma wypada troszku do tyłu od belki i tak łatwo się nie tłucze, montując ją skieruj nagwintowane końce lekko po skosie. Zresztą jeśli jest łacznik - wsio ryba, obcinaj końce śrub, daj porządne nowe wieszaki, a najważniejsze jest odpowiednie skręcenie tłumika końcowego względem środkowego - wówczas żaden z wieszaków nie jest nadmiernie naciągnięty tyko wszystkie równo i potem nic się nie tłucze nawet jak się już wieszaki rozciągną od zużycia.
PS
Jednak łącznik jest przewidziany do 1Y i AFN


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości