znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
Witam, zanim oddam auto do mechanika i on mnie skasuje sporo $$$ za wymianę uszczelki pod głowicą chciałbym się poradzić was
Pewnego dnia po trasie PL-DE wyskoczył mi komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego w sumie się tym nie przejąłem i go po prostu dolałem ,
ale dwa dni później jadąc do pracy wyskoczył mi komunikat o braku płynu i wielki napis STOP z piszczeniem po uszach, zjechałem na bok, zaglądam do zbiorniczka a tam sahara co dziwne nie wyskoczył komunikat o niskim stanie wody, jakby szybko zniknęła
szukając przyczyny dowiedziałem się że:
- olej w silniku z jasnymi maślanymi nalotami - uszczelka
- tłuste plamy w zbiorniczku z wodą - uszczelka
- smród spalin z zbiorniczka z wodą - uszczelka
tylko że u mnie niema żadnej z w/w przyczyn
Jedyne co zauważyłem to napuchnięte (twarde) gumowe węże układu chłodzenia.
I poziom wody zmienia się po odkręceniu kurka - czyt. wzrasta
Do tego raz wracałem trasą Legnica - Zielona Góra (spiesząc się - tak więc tiptronic i 4 gaz... 4 gaz... aby sprawniej wyprzedzać) i w pewnym momencie patrzę a wskazówka temperatury wychylona ponad 90, więc zjazd na bok i szybko pod maskę, a woda tak zagotowana że aż przez kurek wyskakiwała, do tego ubyło jej z 4 litry bo tyle dolałem dzięki życzliwym ludziom którzy mi zagotowali i dali.
Jak jeżdżę spokojnie to płynu ubywa około 0.5l na 1000km
Mechanik złapał za napuchnięty wąż i od razu krzyknął uszczelka pod głowicą, a ceną za wymianę mnie zaszokował
Nigdzie nie widać żadnych wycieków, chłodnica wygląda jak nowa. Tylko po tej trasie Legnica - ZG wszystko było uwalone wodą. A to za sprawą że ojciec mi poradził abym poluzował korek na zbiorniczku, to wtedy nie będzie ciśnienia w układzie chodzenia.
Proszę o pomoc, bo silniczek pracuje dobrze i dlatego nie chciał bym go aż tak rozbierać, do tego planowanie głowicy
Pewnego dnia po trasie PL-DE wyskoczył mi komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego w sumie się tym nie przejąłem i go po prostu dolałem ,
ale dwa dni później jadąc do pracy wyskoczył mi komunikat o braku płynu i wielki napis STOP z piszczeniem po uszach, zjechałem na bok, zaglądam do zbiorniczka a tam sahara co dziwne nie wyskoczył komunikat o niskim stanie wody, jakby szybko zniknęła
szukając przyczyny dowiedziałem się że:
- olej w silniku z jasnymi maślanymi nalotami - uszczelka
- tłuste plamy w zbiorniczku z wodą - uszczelka
- smród spalin z zbiorniczka z wodą - uszczelka
tylko że u mnie niema żadnej z w/w przyczyn
Jedyne co zauważyłem to napuchnięte (twarde) gumowe węże układu chłodzenia.
I poziom wody zmienia się po odkręceniu kurka - czyt. wzrasta
Do tego raz wracałem trasą Legnica - Zielona Góra (spiesząc się - tak więc tiptronic i 4 gaz... 4 gaz... aby sprawniej wyprzedzać) i w pewnym momencie patrzę a wskazówka temperatury wychylona ponad 90, więc zjazd na bok i szybko pod maskę, a woda tak zagotowana że aż przez kurek wyskakiwała, do tego ubyło jej z 4 litry bo tyle dolałem dzięki życzliwym ludziom którzy mi zagotowali i dali.
Jak jeżdżę spokojnie to płynu ubywa około 0.5l na 1000km
Mechanik złapał za napuchnięty wąż i od razu krzyknął uszczelka pod głowicą, a ceną za wymianę mnie zaszokował
Nigdzie nie widać żadnych wycieków, chłodnica wygląda jak nowa. Tylko po tej trasie Legnica - ZG wszystko było uwalone wodą. A to za sprawą że ojciec mi poradził abym poluzował korek na zbiorniczku, to wtedy nie będzie ciśnienia w układzie chodzenia.
Proszę o pomoc, bo silniczek pracuje dobrze i dlatego nie chciał bym go aż tak rozbierać, do tego planowanie głowicy
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
Jaką cenę krzyknął za wymianę, tak z ciekawości pytam?
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
ja tak miałem wymien korek od zbiorniczka płynu
U mnie zaczeło sie tak ze ubywało płynu. Potem wywaliło uszczelke pod głowica. Po wymianie uszczelki znowu ubywało płynu. Wywalało czesto płyn przy kruccu. Mechanior wymienił kruciec. Po jakims czasie znowu w zbiorniczku mało płynu i wyciek spod krucca. No i wreszcie mechanik zauwałył ze strasznie sa weze napuchniete i skutkiem tego wywalało płyn gdzie tylko mogło WYMIANA KORKA ZBIORNICZKA i jak reke odjoł Bo w tym korku jest napewno jakis odpowietrznik
U mnie zaczeło sie tak ze ubywało płynu. Potem wywaliło uszczelke pod głowica. Po wymianie uszczelki znowu ubywało płynu. Wywalało czesto płyn przy kruccu. Mechanior wymienił kruciec. Po jakims czasie znowu w zbiorniczku mało płynu i wyciek spod krucca. No i wreszcie mechanik zauwałył ze strasznie sa weze napuchniete i skutkiem tego wywalało płyn gdzie tylko mogło WYMIANA KORKA ZBIORNICZKA i jak reke odjoł Bo w tym korku jest napewno jakis odpowietrznik
znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
wymienię i dam znać... zawsze lepiej spróbować tańszym rozwiązaniem
znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
ja sie meczyłem z uciekajacym znikajacym) płynem tez jakis czas bonie mogli dojsc gdzie on ucieka az po jakim czasie zobaczyli ze weze twarde jak beton i wymienili korekszczyku pisze:wymienię i dam znać... zawsze lepiej spróbować tańszym rozwiązaniem
znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
wymienilem korek i nic nie dalo ale to byl ajm a tam uszczelka to pewniak.
Re: znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
a o tym silniku (ASZ) usłyszałem że rzadko spotykane prawie w ogólezimnylech pisze:wymienilem korek i nic nie dalo ale to byl ajm a tam uszczelka to pewniak.
zerknie ktoś do etki o nr korka??
Re: znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
szczyku pisze:Proszę o pomoc, bo silniczek pracuje dobrze i dlatego nie chciał bym go aż tak rozbierać, do tego planowanie głowicy
w moim golfie też miałem podobną sytuację ubywało mi płynu w czasie jazdy, myślałem już nad wymianą uszczelki, ale mój mechanik znalazł przyczynę praktycznie prześwietlił wszystkie wężyki, na jednym z nich była nieszczelność, zlokalizowanie jej trochę mu zajęło autko stało w warsztacie 2 dni (pewnie inny wymieniłby za ten czas pół auta) jeżdżę już pół roku (długie trasy, miasto) i nie dolewałem ani kropelki. więc lepiej odstaw auto do fachowca -najlepiej miłośnika marki
Re: znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
czym się różni uszczelka z AJM od ASZzimnylech pisze:wymienilem korek i nic nie dalo ale to byl ajm a tam uszczelka to pewniak.
meine Golf LW5Z 3D AJM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=442730" onclick="window.open(this.href);return false;
- xxKOLOMBOxx
- Użytkownik
- Posty: 294
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 15:04
- Lokalizacja: [ŚLĄSK]
znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
jak kupiłem golfine to też tak miałem...
no i wszyscy krzyczeli że uszczelka...
dziwne było tylko to że raz przejechałem 7km i nie ubyło nic a na drugi dzień ta sama trasa i już kontrolka pokazywała że susza
poczytałem że winny może być korek... wymieniłem i dalej
a winna okazała się być kuna która zrobiła 2 dziurki niewidoczne na pierwszy rzut oka zaglądając pod maskę.
no i wszyscy krzyczeli że uszczelka...
dziwne było tylko to że raz przejechałem 7km i nie ubyło nic a na drugi dzień ta sama trasa i już kontrolka pokazywała że susza
poczytałem że winny może być korek... wymieniłem i dalej
a winna okazała się być kuna która zrobiła 2 dziurki niewidoczne na pierwszy rzut oka zaglądając pod maskę.
znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
Nie tylko uszczelka. W ww przypadkach winna może też być np chłodniczka oleju.szczyku pisze:szukając przyczyny dowiedziałem się że:
- olej w silniku z jasnymi maślanymi nalotami - uszczelka
- tłuste plamy w zbiorniczku z wodą - uszczelka
- smród spalin z zbiorniczka z wodą - uszczelka
Szczelność układu chłodzenia możesz sprawdzić ciśnieniowo, niestety nie każdy mechanik ma do tego możliwość.
Są też barwniki UV do lokalizacji wycieku. Szukaj też plam pod autem. Wyglądają jak woda ale średnio wysychają.
Niektórzy mechanicy mają też urządzenie do wykrycia spalin w zbiorniczku - to z miejsca weryfikuje czy głowica do zdjęcia*
* chyba, że ma się auto z chłodnicą EGR.
znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
Odgrzebię temat bo mam podobny problem aczkolwiek ja już znalazłem miejsce wycieku i chciałem dopytać czy wyciek w tym miejscu można zlikwidować czy raczej kwalifikuje się do wymiany chłodnicy, poniżej foto
Wyciek jest na chłodnicy prawdopodobnie na połączeniu aluminiowej części chłodnicy z plastikowymi odpływami. Tyle zobaczyłem od spodu nie ściągając zderzaka.
Czy warto to naprawiać czy od razu wymieniać całą chłodnicę? Na allegro nowy zamiennik można kupić za ok 120zł - i tu mam jeszcze jedno pytanie czy wszystkie golfy IV mają taką samą chłodnicę czy różnią się w zależności od silnika i ewentualnie klimatyzacji? Mój ma silnik ASZ i klimatyzację.
Wyciek jest na chłodnicy prawdopodobnie na połączeniu aluminiowej części chłodnicy z plastikowymi odpływami. Tyle zobaczyłem od spodu nie ściągając zderzaka.
Czy warto to naprawiać czy od razu wymieniać całą chłodnicę? Na allegro nowy zamiennik można kupić za ok 120zł - i tu mam jeszcze jedno pytanie czy wszystkie golfy IV mają taką samą chłodnicę czy różnią się w zależności od silnika i ewentualnie klimatyzacji? Mój ma silnik ASZ i klimatyzację.
znikający płytn chłodniczy w silniku ASZ (TDI)
u mnie akurat była padnięta uszczelka pod głowicą, oczywiście już dawno po wymianie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości