Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu
Hej
Dzisiaj prawie wyrżnąłem na czołowe przez te hamulce, opowiem od początku. Pacjent to bliźniacze A3.
Od pół roku zauważyłem coś takiego, że jak mocno wcisnę hamulec i poczekam 2-3 sekundy ( na postoju ) to zaczyna piszczeć i pedał powolutku wpada w ziemie. Ale hamował ok, nic z tym nie robiłem. Ostatnio skończyły mi się klocki z tyłu, wymieniliśmy, odpowietrzyliśmy wszystko fajnie, ale pedał jakoś głębiej wchodzi, niżej bierze. Poradzono mi ,żeby odpowietrzyć pompę ABS. Nie miałem jak podnieść całego auta i odpowietrzyłem na stojąco. Teraz pedał super, wszystko jak wcześniej ładnie hamuje i jest ok, aż do dzisiaj. Było jakieś dziwne wzniesienie, zacząłem wyprzedzać zawalidrogę i zjeżdżając z tego wzniesienia wyłoniła się toyota no to szybko but i chcę się schować. Wcisnąłem mocno pedał i tylko poczułem jak raz odbił ABS a później pedał już twardy na amen. Podjechałem po drodze powolutku do mechanika, powiedział ,że strzeliło serwo. Gdy trzyma się pedał i zapali silnik pedał nie robi się miękki tylko jest tak samo twardy. Zauważyłem też ,że jak auto się kula i nie hamuję jakiś czas i lekko wcisnę hamulec to on tak jakby się pompował, robi się twardy, czuć ,że coraz bardziej stawia opór nodze i towarzyszy przy tym głośny syk. Jak puścimy i naciśniemy to już jest ciągle to samo. Jedyna przyczyna to ta nieszczęsna pompa hamulcowa czy może coś być jeszcze na rzeczy?
Pozdrawiam
edit:
Nagrałem filmik jak to wygląda. Widać niewiele, ale chodzi głównie o dźwięk.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Dzisiaj prawie wyrżnąłem na czołowe przez te hamulce, opowiem od początku. Pacjent to bliźniacze A3.
Od pół roku zauważyłem coś takiego, że jak mocno wcisnę hamulec i poczekam 2-3 sekundy ( na postoju ) to zaczyna piszczeć i pedał powolutku wpada w ziemie. Ale hamował ok, nic z tym nie robiłem. Ostatnio skończyły mi się klocki z tyłu, wymieniliśmy, odpowietrzyliśmy wszystko fajnie, ale pedał jakoś głębiej wchodzi, niżej bierze. Poradzono mi ,żeby odpowietrzyć pompę ABS. Nie miałem jak podnieść całego auta i odpowietrzyłem na stojąco. Teraz pedał super, wszystko jak wcześniej ładnie hamuje i jest ok, aż do dzisiaj. Było jakieś dziwne wzniesienie, zacząłem wyprzedzać zawalidrogę i zjeżdżając z tego wzniesienia wyłoniła się toyota no to szybko but i chcę się schować. Wcisnąłem mocno pedał i tylko poczułem jak raz odbił ABS a później pedał już twardy na amen. Podjechałem po drodze powolutku do mechanika, powiedział ,że strzeliło serwo. Gdy trzyma się pedał i zapali silnik pedał nie robi się miękki tylko jest tak samo twardy. Zauważyłem też ,że jak auto się kula i nie hamuję jakiś czas i lekko wcisnę hamulec to on tak jakby się pompował, robi się twardy, czuć ,że coraz bardziej stawia opór nodze i towarzyszy przy tym głośny syk. Jak puścimy i naciśniemy to już jest ciągle to samo. Jedyna przyczyna to ta nieszczęsna pompa hamulcowa czy może coś być jeszcze na rzeczy?
Pozdrawiam
edit:
Nagrałem filmik jak to wygląda. Widać niewiele, ale chodzi głównie o dźwięk.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu
mechanik chyba jednak ma rację że to serwo
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu
Trochę się pogubiłem chodzi o pompę podciśnienia, pompę hamulcową, czy ten czarny "talerz" na ścianie grodziowej?
Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu
dokładnie o tobjks88 pisze:czy ten czarny "talerz" na ścianie grodziowej?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu
Dobra. Teraz pytanie gwóźdź programu - czy mogło się to stać przez odpowietrzenie pompy ABS na opuszczonym samochodzie? (stał na kołach)
Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu
Pompę ABS'u odpowietrzać powinno się na podniesionych kołach (zwłaszcza jeśli robi się to vagiem) - to raz ale spójrz w komorę silnika i popatrz na serwo. Jeśli przewód podciśnienia z pompy podciśnienia jest cały (ten który idzie do serwa) to serwo do wymiany.
Re: Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu
Dzięki Sztomel, od Ciebie zawsze można liczyć na pomoc. Nie pisałem tutaj bo nikt nie odpowiadał... masz rację, to było serwo. Teraz dopiero mechanik ma mi złapać używkę w cenie ~200zł i wymiana, mówił ,że może da radę to jakoś uratować ale nic z tego nie wyszło. Cholera auto ma przebieg 100% prawdziwy 180kkm, wszystko ładnie chodzi a serwo tak nagle strzela. Znajomy ma sunny 2.0D z przebiegiem 420kkm i jeszcze nie wymieniał serwa ...
- kapi4u
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: sob maja 26, 2012 12:24
- Lokalizacja: Biłgoraj/Hrubieszów/Lublin
Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu
Sunny to nieśmiertelny model z lat 90 więc niema co porównywać . Pzdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości