Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bjks88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: śr wrz 14, 2011 22:15
Lokalizacja: Żywiec/Krk

Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu

Post autor: bjks88 » pt kwie 27, 2012 17:15

Hej

Dzisiaj prawie wyrżnąłem na czołowe przez te hamulce, opowiem od początku. Pacjent to bliźniacze A3.
Od pół roku zauważyłem coś takiego, że jak mocno wcisnę hamulec i poczekam 2-3 sekundy ( na postoju ) to zaczyna piszczeć i pedał powolutku wpada w ziemie. Ale hamował ok, nic z tym nie robiłem. Ostatnio skończyły mi się klocki z tyłu, wymieniliśmy, odpowietrzyliśmy wszystko fajnie, ale pedał jakoś głębiej wchodzi, niżej bierze. Poradzono mi ,żeby odpowietrzyć pompę ABS. Nie miałem jak podnieść całego auta i odpowietrzyłem na stojąco. Teraz pedał super, wszystko jak wcześniej ładnie hamuje i jest ok, aż do dzisiaj. Było jakieś dziwne wzniesienie, zacząłem wyprzedzać zawalidrogę i zjeżdżając z tego wzniesienia wyłoniła się toyota no to szybko but i chcę się schować. Wcisnąłem mocno pedał i tylko poczułem jak raz odbił ABS a później pedał już twardy na amen. Podjechałem po drodze powolutku do mechanika, powiedział ,że strzeliło serwo. Gdy trzyma się pedał i zapali silnik pedał nie robi się miękki tylko jest tak samo twardy. Zauważyłem też ,że jak auto się kula i nie hamuję jakiś czas i lekko wcisnę hamulec to on tak jakby się pompował, robi się twardy, czuć ,że coraz bardziej stawia opór nodze i towarzyszy przy tym głośny syk. Jak puścimy i naciśniemy to już jest ciągle to samo. Jedyna przyczyna to ta nieszczęsna pompa hamulcowa czy może coś być jeszcze na rzeczy?

Pozdrawiam

edit:

Nagrałem filmik jak to wygląda. Widać niewiele, ale chodzi głównie o dźwięk.

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu

Post autor: grg474 » pt kwie 27, 2012 20:14

mechanik chyba jednak ma rację że to serwo


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
bjks88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: śr wrz 14, 2011 22:15
Lokalizacja: Żywiec/Krk

Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu

Post autor: bjks88 » pt kwie 27, 2012 20:33

Trochę się pogubiłem :D chodzi o pompę podciśnienia, pompę hamulcową, czy ten czarny "talerz" na ścianie grodziowej?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu

Post autor: grg474 » sob kwie 28, 2012 15:19

bjks88 pisze:czy ten czarny "talerz" na ścianie grodziowej?
dokładnie o to


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
bjks88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: śr wrz 14, 2011 22:15
Lokalizacja: Żywiec/Krk

Re: Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu

Post autor: bjks88 » sob kwie 28, 2012 21:02

Dobra. Teraz pytanie gwóźdź programu - czy mogło się to stać przez odpowietrzenie pompy ABS na opuszczonym samochodzie? (stał na kołach)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu

Post autor: Sztomel » pn kwie 30, 2012 17:53

Pompę ABS'u odpowietrzać powinno się na podniesionych kołach (zwłaszcza jeśli robi się to vagiem) - to raz ale spójrz w komorę silnika i popatrz na serwo. Jeśli przewód podciśnienia z pompy podciśnienia jest cały (ten który idzie do serwa) to serwo do wymiany.


Obrazek

Awatar użytkownika
bjks88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: śr wrz 14, 2011 22:15
Lokalizacja: Żywiec/Krk

Re: Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu

Post autor: bjks88 » wt maja 01, 2012 17:00

Dzięki Sztomel, od Ciebie zawsze można liczyć na pomoc. Nie pisałem tutaj bo nikt nie odpowiadał... masz rację, to było serwo. Teraz dopiero mechanik ma mi złapać używkę w cenie ~200zł i wymiana, mówił ,że może da radę to jakoś uratować ale nic z tego nie wyszło. Cholera auto ma przebieg 100% prawdziwy 180kkm, wszystko ładnie chodzi a serwo tak nagle strzela. Znajomy ma sunny 2.0D z przebiegiem 420kkm i jeszcze nie wymieniał serwa ...



Awatar użytkownika
kapi4u
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob maja 26, 2012 12:24
Lokalizacja: Biłgoraj/Hrubieszów/Lublin

Twardy pedał po awaryjnym hamowaniu

Post autor: kapi4u » sob maja 26, 2012 14:01

Sunny to nieśmiertelny model z lat 90 więc niema co porównywać ;). Pzdr.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości