1.6SR - obroty silnika

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
AS16SR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob mar 24, 2012 13:03
Lokalizacja: zachodniopomorskie

1.6SR - obroty silnika

Post autor: AS16SR » sob mar 24, 2012 14:16

Witam Wszystkich.

W sprawie pracy tego typu silnika napisano dotychczas wiele, min. o falowaniu obrotów i szarpaniu silnikiem.Ja jednak mam pytania następujące :


pyt.1 Jaka powinna być prawidłowa wysokość obrotów zimnego silnika po uruchomieniu, oraz w trakcie jazdy na biegu jałowym. Czy 900 , jest właściwe czy za wysokie.


pyt.2 W sezonie letnim ( mam na myśli temperaturę powietrza ), po uruchomieniu zimnego silnika obroty wskakują na poziom 1000, a po kilku ( około 2 - 3 minutach ) spadają na 900. Co jest przyczyną takiego zachowania. A może tak ma być. Zaznaczam że w okresie zimowym, po odpaleniu silnika obroty od razu wchodzą na 900 i tak trzymają przez cały dalszy czas pracy.


pyt.3 Po uruchomieniu zimnego silnika na biegu jałowym, a także po rozgrzaniu. Daje się wyczuwać podczas jego pracy delikatne i chwilowe drgania jakby małą czkawkę. W tym czasie wskazówka obrotów stoi na 900 i nie skacze, lecz lekko drży. Drgania te są wyczuwalne na drążku zmiany biegów i na siedzeniu, kładąc rękę na osłonie silnika są wówczas wyraźne. Innymi słowy praca silnika nie jest płynna. Mechanicy ASO oraz inni, są zdania że nie ma w tym nic dziwnego i że jest wszystko OK. Zależy mi jednak na Waszej opinii w tej kwestii.


Zaznaczam, że falowanie obrotów i szarpanie silnika, nie mają w tym przypadku miejsca.



Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie ( diagnozę ), ewentualne porady.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

1.6SR - obroty silnika

Post autor: stonefree » sob mar 24, 2012 15:43

AS16SR pisze:ewentualne porady
Użyj opcji "szukaj"



Awatar użytkownika
AS16SR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob mar 24, 2012 13:03
Lokalizacja: zachodniopomorskie

1.6SR - obroty silnika

Post autor: AS16SR » sob mar 24, 2012 18:11

stonefree

Prosiłem o opinię, a nie poradę na tym poziomie. Forum polega na przekazywaniu informacji, oczywiście nie takiej treści jak ta. Sądzę że pomoc w 351 przypadkach miała najwyraźniej taki sam charakter i była w tym tonie. A jeżeli się mylę, to proszę o właściwą i rzeczową. Co dla osoby z takim doświadczeniem nie będzie zapewne rzeczą trudną.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

1.6SR - obroty silnika

Post autor: stonefree » sob mar 24, 2012 21:55

Hehe :)
http://www.google.pl/search?source=ig&h ... 15l5j3l8l0" onclick="window.open(this.href);return false;.
Konkretniej:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=208308" onclick="window.open(this.href);return false;
Poza tym: Diagnostyka komputerowa układu sterowania silnika i sprawdzenie szczelności dolotu, szczególnie odmy.



Awatar użytkownika
AS16SR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob mar 24, 2012 13:03
Lokalizacja: zachodniopomorskie

1.6SR - obroty silnika

Post autor: AS16SR » ndz mar 25, 2012 14:25

stonefree

I Czak Ma Być.

Dziękuję za podane namiary, z pewnością zapoznam się z tymi informacjami.Jak czas i zdrowie pozwoli, to sprawdzę (przepustnicę,przepływomierz i przewód pod kontem lewego powietrza). Tymczasem mile widziane inne, również rzeczowe informacje na w/w temat.

Pozdrawiam, tym razem serdecznie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości