Witam Wszystkich.
W sprawie pracy tego typu silnika napisano dotychczas wiele, min. o falowaniu obrotów i szarpaniu silnikiem.Ja jednak mam pytania następujące :
pyt.1 Jaka powinna być prawidłowa wysokość obrotów zimnego silnika po uruchomieniu, oraz w trakcie jazdy na biegu jałowym. Czy 900 , jest właściwe czy za wysokie.
pyt.2 W sezonie letnim ( mam na myśli temperaturę powietrza ), po uruchomieniu zimnego silnika obroty wskakują na poziom 1000, a po kilku ( około 2 - 3 minutach ) spadają na 900. Co jest przyczyną takiego zachowania. A może tak ma być. Zaznaczam że w okresie zimowym, po odpaleniu silnika obroty od razu wchodzą na 900 i tak trzymają przez cały dalszy czas pracy.
pyt.3 Po uruchomieniu zimnego silnika na biegu jałowym, a także po rozgrzaniu. Daje się wyczuwać podczas jego pracy delikatne i chwilowe drgania jakby małą czkawkę. W tym czasie wskazówka obrotów stoi na 900 i nie skacze, lecz lekko drży. Drgania te są wyczuwalne na drążku zmiany biegów i na siedzeniu, kładąc rękę na osłonie silnika są wówczas wyraźne. Innymi słowy praca silnika nie jest płynna. Mechanicy ASO oraz inni, są zdania że nie ma w tym nic dziwnego i że jest wszystko OK. Zależy mi jednak na Waszej opinii w tej kwestii.
Zaznaczam, że falowanie obrotów i szarpanie silnika, nie mają w tym przypadku miejsca.
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie ( diagnozę ), ewentualne porady.
1.6SR - obroty silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6SR - obroty silnika
stonefree
Prosiłem o opinię, a nie poradę na tym poziomie. Forum polega na przekazywaniu informacji, oczywiście nie takiej treści jak ta. Sądzę że pomoc w 351 przypadkach miała najwyraźniej taki sam charakter i była w tym tonie. A jeżeli się mylę, to proszę o właściwą i rzeczową. Co dla osoby z takim doświadczeniem nie będzie zapewne rzeczą trudną.
Pozdrawiam.
Prosiłem o opinię, a nie poradę na tym poziomie. Forum polega na przekazywaniu informacji, oczywiście nie takiej treści jak ta. Sądzę że pomoc w 351 przypadkach miała najwyraźniej taki sam charakter i była w tym tonie. A jeżeli się mylę, to proszę o właściwą i rzeczową. Co dla osoby z takim doświadczeniem nie będzie zapewne rzeczą trudną.
Pozdrawiam.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
1.6SR - obroty silnika
Hehe
http://www.google.pl/search?source=ig&h ... 15l5j3l8l0" onclick="window.open(this.href);return false;.
Konkretniej:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=208308" onclick="window.open(this.href);return false;
Poza tym: Diagnostyka komputerowa układu sterowania silnika i sprawdzenie szczelności dolotu, szczególnie odmy.
http://www.google.pl/search?source=ig&h ... 15l5j3l8l0" onclick="window.open(this.href);return false;.
Konkretniej:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=208308" onclick="window.open(this.href);return false;
Poza tym: Diagnostyka komputerowa układu sterowania silnika i sprawdzenie szczelności dolotu, szczególnie odmy.
1.6SR - obroty silnika
stonefree
I Czak Ma Być.
Dziękuję za podane namiary, z pewnością zapoznam się z tymi informacjami.Jak czas i zdrowie pozwoli, to sprawdzę (przepustnicę,przepływomierz i przewód pod kontem lewego powietrza). Tymczasem mile widziane inne, również rzeczowe informacje na w/w temat.
Pozdrawiam, tym razem serdecznie.
I Czak Ma Być.
Dziękuję za podane namiary, z pewnością zapoznam się z tymi informacjami.Jak czas i zdrowie pozwoli, to sprawdzę (przepustnicę,przepływomierz i przewód pod kontem lewego powietrza). Tymczasem mile widziane inne, również rzeczowe informacje na w/w temat.
Pozdrawiam, tym razem serdecznie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości