Climatronic nie włancz się agregat
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- elsterinstromet
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12
Climatronic nie włancz się agregat
Witam, jestem posiadaczem MK4 1,4 16V z climatronikiem. Od jakiegoś czasu zaczęły parować mi szyby, okazało się że agregat nie działa. Sprawdziłem wszystko i okazało się że napięcie które wchodzi na agregat wynosi 9,1V zamiast 12V. podłączyłem napięcie bezpośrednio i agregat ruszył. Wszystko działa.
Chce to zrobić w ten sposób że te 9V będzie szło na odpowiedni przekaźnik który będzie podawał już 12V do agregatu. Tylko że to jest jakby nie było prowizorka. Może ktoś spotkał się z takim problemem i zna lepsze rozwiązanie?
pozdrawiam.
Chce to zrobić w ten sposób że te 9V będzie szło na odpowiedni przekaźnik który będzie podawał już 12V do agregatu. Tylko że to jest jakby nie było prowizorka. Może ktoś spotkał się z takim problemem i zna lepsze rozwiązanie?
pozdrawiam.
Climatronic nie włancz się agregat
Kompresor nie ruszy bo jest za zimno. Jeśli chcesz się upewnić to musisz mieć ogrzewany garaż. Graniczna temp to chyba 5 stopni.
Parowanie szyb nie jest związane z uruchomieniem agregatu bądź nie. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr kabinowy?
Zawalone podszybie liśćmi itp powoduje wzmożone parowanie.
Parowanie szyb nie jest związane z uruchomieniem agregatu bądź nie. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr kabinowy?
Zawalone podszybie liśćmi itp powoduje wzmożone parowanie.
- elsterinstromet
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12
Re: Climatronic nie włancz się agregat
Filtr wymieniłem dwa miesiące temu na węglowy filtr FILTRON. Nie Wiem jak jest z temp. uruchomienia agregatu, jutro sprawdzę to u kolegi który ma ten sam samochód. Możesz mieć rację tylko dlaczego podaje tam 9V na agregat? Jeżeli u kumpla będzie pracował agregat spróbuje jeszcze podłączyć na chwile jego sterownik (panel) bo nie wiem skąd przychodzi napięcie do agregatu żeby go uruchomić. Jeżeli z panelu to na innym ruszy.
A jeżeli chodzi o temp. min uruchomienia agregatu to wydaje mi się że nie w tym rzecz dziś u mnie było 0st. ale przecież aby odparować szyby szybko trzeba włączyć klimę aby osuszało powietrze. Kiedy nacisnę nadmuch na szybę to automatycznie włącza się agregat więc nie sądzę że to z powodu temperatury.
Wynik moich testów opiszę.
Ps. w manualnej klimie musi być ta sama zasada climatronic steruje temp w aucie ale agregat albo chodzi albo nie. Kiedy jest ECON to stoi kiedy pisze AUTO lub nic nie pisze agregat powinien pracować.
A jeżeli chodzi o temp. min uruchomienia agregatu to wydaje mi się że nie w tym rzecz dziś u mnie było 0st. ale przecież aby odparować szyby szybko trzeba włączyć klimę aby osuszało powietrze. Kiedy nacisnę nadmuch na szybę to automatycznie włącza się agregat więc nie sądzę że to z powodu temperatury.
Wynik moich testów opiszę.
Ps. w manualnej klimie musi być ta sama zasada climatronic steruje temp w aucie ale agregat albo chodzi albo nie. Kiedy jest ECON to stoi kiedy pisze AUTO lub nic nie pisze agregat powinien pracować.
Climatronic nie włancz się agregat
Tak jak napisał kolega jhosef, agregat nie uruchomi się jak na dworze jest poniżej 5 lub 4 stopni ( nie pamiętam ) .... Co do wilgoci w aucie i parowaniu ... jest obszerny temat , w którym to mowa jest o uszkodzonym V71 i klapach sterujących obiegami
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- elsterinstromet
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12
Climatronic nie włancz się agregat
Hhmmmm... jeden z moich braci ma MK4 1999r 1,9TDI 115KM z klimatyzacją manualną i włączyła sięprzy 0st. Drugi brat ma Caddy 2007r TDI 90KM + dwustrefowa klimatronic i nie włączyła się. Zaczynam wam wierzyć jeszcze jutro sprawdzę u kumpla który ma 1,6SR 100KM + klimatronic. Wiadomo że kiedy agregat pracuje powietrze osusza się szybko i para momentalnie znika. Jeżeli chodzi o parowanie to mam nowy węglowy filtr FILTRON. Zeszłej zimy miałem "WATOLINE" filtr o grubości 1cm coś jak gąbka stosowana u mnie w pracy do filtrowania powietrza które wciąga kompresor. Ostatnio ktoś mi mówił że węglowe filtry powodują mocniejsze parowanie. W zeszłym roku miałem szmaciane dywaniki i nie parowało tak jak w tym teraz mam gumowe z wysokim brzegiem i dbam żeby nie stała w nich woda a i tak paruje. Wątpię że powodem jest pogoda (ciągłe opady, temp. koło 0st. a nie mróz jak normalnie o tej porze roku).
I ciekawi mnie jeszcze jedno dlaczego pokazywało mi 9V na kablu do agregatu?! Chyba że był tam tak słaby prąd że nawet żarówka by nie zaświeciła, a tylko miernik pokazał.
I ciekawi mnie jeszcze jedno dlaczego pokazywało mi 9V na kablu do agregatu?! Chyba że był tam tak słaby prąd że nawet żarówka by nie zaświeciła, a tylko miernik pokazał.
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Climatronic nie włancz się agregat
Zajrzyj do tego wątku co podałem i postępuj zgodnie ze wskazówkami przy sprawdzaniu, czyli paluchy w tą kratkę pod schowkiem i sprawdź czy na otwartym obiegu wszystko jest szczelnie domknięte. Ja całą tamtą zimę się wściekałem, bo parowało, a jak się okazało po odnalezieniu tego wątku klapa była lekko niedomknięta http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0&start=14
- elsterinstromet
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12
Climatronic nie włancz się agregat
Sprawdzę to na pewno. Jednak że wydaje mi się że wszystko działa ponieważ jeszcze jakiś czas temu kiedy temperatury było ok 10st po włączeniu klimy para znikała a latem kiedy odgrzybiałem klapa zachowywała się jak napisałeś w instrukcji w/w wątku. wydaje mi się że problem może być w węglowym filtrze. Pozatym realnie patrząc przy obecnej pogodzie tj. koło zera st. i ciągłych opadach wilgotność powietrza jest bardzo wysoka. Robiłem dalszą trasę i nie było problemu kiedy w aucie przez ok pół godziny temperatura na klimatronicu była ustawiona na 21st. Do pracy mam 10km i to na tej trasie nawiedzały mnie te problemy.
Defakto co mają klapy do do parowania szyb skoro wilgotność w samochodzie jest ta sama co na zewnątrz?
Defakto co mają klapy do do parowania szyb skoro wilgotność w samochodzie jest ta sama co na zewnątrz?
Climatronic nie włancz się agregat
ano mają to ,że podczas jazdy autko zamiast zasysać świeże powietrze z zewnątrz idące przez filtr - miesza to wilgotne wewnątrz auta .... OT CO MAJĄ KLAPYDefakto co mają klapy do do parowania szyb skoro wilgotność w samochodzie jest ta sama co na zewnątrz?
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- Quintus
- Użytkownik
- Posty: 345
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
- Lokalizacja: Kolno
- Auto: Dodge Durango SLT
Climatronic nie włancz się agregat
Owszem wilgotność jest ta sama, lecz wewnątrz wchodzi ta z twojego oddechu, ewentualnie innych wsiadajacych osób. Wiadomo, to nie to samo co osuszenie przez klimę, ale lepszy rydz niż nic, skoro ta nie chce ruszyć. Sprawdź klapkę pod filtrem jak radzą inni, pewnie bedzie przymknieta.
- elsterinstromet
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12
Climatronic nie włancz się agregat
Sprawdziłem wszystko i wygląda ok, sprawdzę jeszcze inny filtr bo tu też może leżeć przyczyna. Wydaje mi się że można zamknąć ten wątek. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. A sprawa z nie włączającym się agregatem poniżej 5st. C jest obca moim znajomym. Ale rzeczywiście tak jest, sprawdziłem to na kilku samochodach z manualną i automatyczną klimatyzacją. Wszędzie tak samo.
Uważam że można zamknąć ten wątek.
Uważam że można zamknąć ten wątek.
- elsterinstromet
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12
Climatronic nie włancz się agregat
Sprawdziłem wszystko i znalazłem rozwiązanie. Klapki były ok, a parowało mi coraz mniej. Zrobiłem tak: jak dojeżdżałem do domu odkręcałem ogrzewanie na całego po dojechaniu otwierałem okna i wietrzyłem auto. Tak może trzy- cztery razy i kupiłem za dwa złote taki osuszacz powietrza i spokój
Climatronic nie włancz się agregat
elsterinstromet, wyjmij filtr p.pyłkowy, włącz auto puść powietrze - sprawdź czy widać wiatrak czy też klapa obiegu zamkniętego go zasłania - wg mnie jeździsz na obiegu zamkniętym
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- elsterinstromet
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12
Climatronic nie włancz się agregat
na pewno nie. wszystko działa dobrze. Parowanie w aucie jest również uzależnione od tego jakie trasy się robi. Jak robi się 20km dziennie to jedyne co się robi to topnieje śnieg z butów w aucie i zostaje wilgoć. Jak pisałem nagrzałem kilka razy auto (ciepłe powietrze wchłonęło dużo wilgoci i wietrzyłem) wrzuciłem osuszacz. 20 min temu miałej jeszcze trasę 30km, panel na ECON 23st. pełne auto ludzi nic nie parowało.
Climatronic nie włancz się agregat
dobra to inaczej - daj test climatronika (przyciskami n apanelu) i podaj czy są błędy, po drugie - czy sprawdziłeś czy działa ten obieg zamknięty? Ja robię trasy po 10-20km dzienni ei mi szyby nie parują czyli coś jednak jest nie tak
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości