Panowie;
Silnik AGU 1.8turbo 150km
Mam świeży rozrząd cały komplet firmy INA.
Całość założona we wrześniu.
Po zrobieniu rozrządu padł mi czujnik Halla, montuje się go na wałku rozrządu pod pokrywa rozrządu oczywiście.
Moduł halla sam wymieniałem, na dwie śrubki przykręciłem kluczem oczywiście, było to w połowie września.
A teraz problem:
Wczoraj jadąc, przycisnąłem ostrzej i zakręciłem do prawie 6tys obr i nagle jakby wiatrak wpadł mi pod samochód, takie Trrrrrrrrrrrr....... zatrzymałem się, macha w górę i coś klepie głośno w silniku..
Zgasiłem silnik, odsłoniłem obudowę rozrządu a tam wióry, włosy, pasek o połowe węższy.. moduł halla latający luzem..
Co się okzało, hall wyciął pasek, naszczęście ten nie pękł.
Niestety rozrząd się przestawił o kilka zębów, zawory słychać że klepią i to głośno, samochód odpala..
Jak sądzicie, trzeba będzie czapke zrzucać ? czy jest jaka kolwiek szansa ze ustawienie na nowym pasku spowoduje że wszystko wróci do normy?
Zrobiłem rozeznanie i koszty są wysokie...ehh.. sama głowica z nowymi gniazdami (bo już wypadałoby zrobić przelot 268kkm) do tego prowadnice i nowe gumki zaworowe to koszt 1100zł, nowa uszczelka, śruby, zimmeringi na rozrząd, pasek rozrzadu (napinacze, rolki, pompa wody zostaną stare) + robocizna pare ładnych stówek.
Przeskoczył rozrzad
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- tomatol
- Gadatliwa bestia
- Posty: 846
- Rejestracja: pt lut 23, 2007 10:00
- Lokalizacja: Wejherowo-Rumia
- Kontakt:
Przeskoczył rozrzad
Jak zawory słychać ,to już pewnie są powyginane.Choć założyć nowy pasek i sprawdzić nic nie kosztuje.
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Przeskoczył rozrzad
Jak jesteś ciekaw czy na tym pojeździsz to załóż pasek i zmierz ciśnienie sprężania i zobaczysz czy zawory są ok. Ale raczej obstawiam Twoją wersję, czyli tą mniej optymistyczną.
...
Przeskoczył rozrzad
pasek przeskoczyl o 4zeby..
dzis mialobyc sprawdzone czy bedzie pracowal na nowo ustawionym rozrzadzie, jednak kolo zebate na wale korbowym ma wyciete zeby i musze poczekac.. srubka z halla narobila tyle balaganu.. teraz skrece te sruby na loctite
dzis mialobyc sprawdzone czy bedzie pracowal na nowo ustawionym rozrzadzie, jednak kolo zebate na wale korbowym ma wyciete zeby i musze poczekac.. srubka z halla narobila tyle balaganu.. teraz skrece te sruby na loctite
Przeskoczył rozrzad
hehe mialem w pracy taki przypadek w kartce busie forda. Srubka si epodkrecila od jakiejs lapy i tez wpadla miedzy pasek i kola. W sumie nie bylo tragedii. Wymienilismy pasek i dzwigienki i po sprawie. W tdi ze nie ma dzwigienek wiec ni nie ma mozliwosci by pekly to zawory zazwyczja dostaja. Na poczatek sprawdz sprezanie jak pasek zalozysz nowy i to kolo na wale co pisaleś. Nawet autodata podaje ze przed sciagnieciem czapki sprawdzic kompresje bo moze nie jest potrzebny jej demontaż. Ja juz kilka silnikow takich mialem ze nie trzeba bylo choc to nie tdi ale nie istotne. Zreszta przelot 250 tys dla tdi to dotarcie wiec nie ma potrzeby robic remontów. Przyjedz do mnie to ci pokaze jak moj golf chodzi a ma 200 tysnakulane. Nic nie robione poza wymiana rozrzadu itp. wszystkie korekcje wzorowe, dwumas jak nowy, skrzynia chodzi tak mieciutko ze dziecko moze przełaczac biegi, dwumas wzorowy. Remont to sie robi jak sie cos wysypie lub na blacie bedzie okolo miliona km.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Przeskoczył rozrzad
To nie TDI tylko 1.8 T.
Jak koledzy pisza zamontuj nowy pasek i sprawdź sprężanie.
Jak koledzy pisza zamontuj nowy pasek i sprawdź sprężanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości