wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe
zmieniam alternator z takiego jak są w mk2 na taki jak są w mk3...
jak wiadomo w mk3 są już na pasek wielorowkowy mój stary układ jest na pasku klinowym...
koło na alternatorze mam takie jak na zdjęciu:
i alternatorem powienien kręcić pasek zaznaczony na niebiesko, ale niestety nie mam dolnego koła na pasek wielorowkowy jak i koła pasowego pompy wody, ale ze wstępnych przymiarek wynika ze pasek klinowy idealnie nakłada się w miejscu zaznaczonym na zielono na zdjęciu i odziwo ta "szczelina" wygląda jak koło ze starego alternatora (szerokość głębokość)
czy można pasek napędzający alternator założyć własnie na to koło
i drugie pytanie, średnica starego koła jest większa niż nowego.. czy jego średnica nie będzie za mała możne ewentualnie powinienem przełożyć koło ze starego alternatora na nowy by wszystko było ok
jak wiadomo w mk3 są już na pasek wielorowkowy mój stary układ jest na pasku klinowym...
koło na alternatorze mam takie jak na zdjęciu:
i alternatorem powienien kręcić pasek zaznaczony na niebiesko, ale niestety nie mam dolnego koła na pasek wielorowkowy jak i koła pasowego pompy wody, ale ze wstępnych przymiarek wynika ze pasek klinowy idealnie nakłada się w miejscu zaznaczonym na zielono na zdjęciu i odziwo ta "szczelina" wygląda jak koło ze starego alternatora (szerokość głębokość)
czy można pasek napędzający alternator założyć własnie na to koło
i drugie pytanie, średnica starego koła jest większa niż nowego.. czy jego średnica nie będzie za mała możne ewentualnie powinienem przełożyć koło ze starego alternatora na nowy by wszystko było ok
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe
kółko na pasek musi być wyprofilowane - czyli mieć skośne ścianki, więc to z fotki się nie nadaje. Jesli tylko się da to przekładka starego załatwi sprawę, ale czy pasuje na oś altka z mk3 - nie wiem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe
W tym zielonym zagłębieniu będzie Ci niszczyło pasek co chwila, to nie jest własciwe koło pasowe. Tam jest dość ostry kant i jest mniejsze, scianki pionowe. Do tego bardzo prawdopodobne przesunięcie osiowości tego miejsca.
Jaki masz alternator,z jakiego silnika?
Jeśli z TDI i nowszych silników wyposażonych w sprzęgiełko w kole pasowym to może być ciężko.
Ale jeśli na zwykłe, pełne kółko to ja bym ściągał i próbował przełożyć. Nie próbowałem to nie powiem czy się da.
W mk2 i mk3 średnica ośki jest chyba taka sama i wynosi 17 mm ale z tego co widzę to w mk3 nie ma klina.
Jaki masz alternator,z jakiego silnika?
Jeśli z TDI i nowszych silników wyposażonych w sprzęgiełko w kole pasowym to może być ciężko.
Ale jeśli na zwykłe, pełne kółko to ja bym ściągał i próbował przełożyć. Nie próbowałem to nie powiem czy się da.
W mk2 i mk3 średnica ośki jest chyba taka sama i wynosi 17 mm ale z tego co widzę to w mk3 nie ma klina.
wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe
akurat idealnie się pokrywa ale...jhosef pisze: Do tego bardzo prawdopodobne przesunięcie osiowości tego miejsca.
tak w mk3 nie ma klina ale kolo da się przełożyć z tym ze w tedy następuje przesunięcie paska o około 1-2mm w lewo... z tym że...
ponieważ alternator zamontowany jest w mk3 znacznie niżej to niestety pasek zaczyna się opierać o pompę wody czyli i tak nic z tego nie wyjdzie
jedyne rozwiązanie to założyć na pompę wody oraz dolne koło pasowe na szeroki wieloklin w tedy wszystko będzie tak jak trzeba...
nie wiem tylko jeszcze jak w tedy sytuacja będzie wyglądać ze wspomaganiem... musze gdzieś znaleźć dolne koło i od pompy wody przykręcić i dopiero się chyba dowiem..
wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe
Wspomaganie mógłbyś spróbować na osobnym pasku klinowym. Do dolnego koła wielorowkowego dokręca się kółko na zwykły klin. Tylko trzeba przesunąć położenie na pompie wspomagana nie wiem np kółkiem z innym osadzeniem.
wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe
poszukałem po szrocie i dobrałem wszystkie koła tak by było dobrze.. i teraz pompa wody i alternator chodzą wspólnie na jednym pasku wieloklinowym a wspomaganie na osobnym pasku klinowym na kołach które są wysunięte bardziej
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe
Nie wiem czy ci pomoge, ale zobacz co tu kolega kmini http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=426839" onclick="window.open(this.href);return false;
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe
Johnatan, dzięki ale już wszystko poskładałem...
koło na pompe wspomagania założyłem jakieś wykręcone od pompy wody chyba z passata b3 i wszystko wyszło idealnie
koło na pompe wspomagania założyłem jakieś wykręcone od pompy wody chyba z passata b3 i wszystko wyszło idealnie
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe
Pasówka, pozdro kolego
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości