[mk4] - arl, twardnieje hamulec

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

[mk4] - arl, twardnieje hamulec

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » czw paź 27, 2011 08:38

Witam,

Wszystko było ok. Wczoraj pojechałem w trasę, wracam do domu, a tu z 30 km przed domem, muszę ostro zahamować, pedał hamulca strasznie szybko twardnieje. Dosłownie raz się wciska, jest OK, ale już przy szybkim ponownym wciśnięciu znaczący przyrost twardości. Ostatnio wymieniane n75.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.


*EDIT*

Pytanie, jak sprawdzić serwo? Poszedłem do auto, napompowałem hamulec, tak żeby stwardniał, włączyłem silnik i hamulec opadł może o pół centymetra, dosłownie strasznie mało. Jak to powinno wyglądać??

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] - arl, twardnieje hamulec

Post autor: marcin7x5 » czw paź 27, 2011 10:18

Powinien opaśc dośc wyczuwalnie. Albo masz nieszczelne serwo albo coś z pompką podcisnienia.



Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

[mk4] - arl, twardnieje hamulec

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » czw paź 27, 2011 10:22

pompka podciśnienia = vacum pompa?? turbo działa idealnie, więc raczej nie ona chyba. Proszę o sugestie?

Dodatkowo, czy serwa w ARL były takie same jak w ASZ? Ewentualnie w jakiej jeszcze motorowni były takie serwa??

Dzięki z góry.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk4] - arl, twardnieje hamulec

Post autor: grg474 » czw paź 27, 2011 13:01

Arkadiusz.gluchowicz pisze:pompka podciśnienia = vacum pompa??
dokładnie -= luz na wyjściu - znajomemu najpierw dobiłem żeby nie było luzu na wyjściu (pomogło na krótko) a potem wymiana na inną


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

[mk4] - arl, twardnieje hamulec

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » czw paź 27, 2011 13:34

no ale jak by pompa siadala, to chyba i turbo by siadlo?? W sensie by nie pracowało jak trzeba?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[mk4] - arl, twardnieje hamulec

Post autor: grg474 » czw paź 27, 2011 21:21

a co ma pompa vacum do turbo jak na tej pompie fizycznie są 2 pompy - paliwa i podciśnienia a podciśnienie jest wytwarzane tylko uciekające podciśnienie powoduje że dla pompy hamulcowej (serwa) jest za mało


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[mk4] - arl, twardnieje hamulec

Post autor: wesol » pt paź 28, 2011 07:03

sprawdz rurke laczaco pompe vac z serwem hamulcowym a najlepiej to ja wymien bo to nie majatek.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Arkadiusz.gluchowicz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
Lokalizacja: Warszawa

[mk4] - arl, twardnieje hamulec

Post autor: Arkadiusz.gluchowicz » pt paź 28, 2011 08:18

no ma tyle, że steruje pracą turbiny, chyba ze się mylę. Sprawdzałem ten wężyk, ale wydaje się on dobry. Muszę jeszcze dokładniej się dogrzebać do tego.

Będę dawał znać co i jak poszło.

Dzięki za sugestie.

P.S jak można sprawdzić tą Vac pompę?? Ona nie cieknie na 100%



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8885
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] - arl, twardnieje hamulec

Post autor: marcin7x5 » pt paź 28, 2011 10:10

Sprawdź przy krućcu wyjściowym czy nie ma luzu lub nieszczelności.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości