Poziom płynu chłodniczego

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

Poziom płynu chłodniczego

Post autor: seba900 » sob paź 15, 2011 22:29

MK 3, silnik 1,8, koni 90, rok 95

w zbiorniczku wyrównawczym nie widzę poziomu płynu, odkręcając korek widać płyn że jest, jego kolor jest jasny brązowy (może przez proszek to zalepiania dziur). nie wiem co robić, lać płynu a nóż pojawi się przy wskaźniku czy może zostawić jak jest ze względu na fakt iż mimo wszystko w zbiorniku on jest



Awatar użytkownika
matiz_1990
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
Lokalizacja: Rzeszów

Poziom płynu chłodniczego

Post autor: matiz_1990 » sob paź 15, 2011 23:01

Pewnie masz dużo osadu w zbiorniczku. Trudno tak wyczuć ile nalać, najlepiej jest zdjąć zbiorniczek, porządnie go przepłukać z tego osadu, tak żeby większość go usunąć i wtedy po zamontowaniu powinno być widać dobrze stan płynu chłodniczego. Ewentualnie wymiana na nowy, czysty.


Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)

seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

Poziom płynu chłodniczego

Post autor: seba900 » ndz paź 16, 2011 23:52

jak zdjąć ten zbiorniczek?

i jeszcze jedno, w zbiorniczku jest dziura, ona czasem nie jest po to żeby w razie czego nadmiar płynu wylał się nią??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Poziom płynu chłodniczego

Post autor: Paweł Marek » pn paź 17, 2011 20:56

Nie tyle nadmiar płynu ile nadmiar gazu bedącego pod ciśnieniem nad poziomem płynu. Ale jak będzie wysoki poziom płynu to oczywiście płyn wyleci nią.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

Poziom płynu chłodniczego

Post autor: seba900 » pn paź 17, 2011 21:58

to może doleje tyle aż wyleje się tą dziurą, czy lepiej nie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Poziom płynu chłodniczego

Post autor: Paweł Marek » pn paź 17, 2011 23:10

Nie rób tego, ma być do kreski czyli do połowy i tyle - jeśli nie widac jakoś mniej wicej patyczkiem sprawdzisz, ale nie wierzę żeby nie było widac jeśli podświetlisz zbiornizzek latarka po ciemku..


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

Poziom płynu chłodniczego

Post autor: seba900 » pn paź 17, 2011 23:16

oki :) dzieki



seba900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 15:01
Lokalizacja: Rz-ów

Re: Poziom płynu chłodniczego

Post autor: seba900 » sob paź 22, 2011 23:42

Paweł Marek pisze:ale nie wierzę żeby nie było widac jeśli podświetlisz zbiornizzek latarka po ciemku..
to uwierz ;) niestety nie widać...



Awatar użytkownika
Tomcat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt sie 07, 2009 14:01
Lokalizacja: łódź

Poziom płynu chłodniczego

Post autor: Tomcat » śr paź 26, 2011 01:00

kolego dla mnie zbiorniczek wyrównawczy działa na tej zasadzie ze jak jest za dużo gazu albo plynu to sam go "usuwa". sama nazwa wyrównawczy od czegos jest. ja jak wymieniałem płyn to powoli powoli dolewalem pozniej gozgrzewałem aby termostat sie otworzyl i po tym do pełna. plyn i tak sam wyleci znaczy jego nadmiar. jezli sie myle to mnie poprawcie...


VWszystko bedzie latało:)

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Poziom płynu chłodniczego

Post autor: mishabest » śr paź 26, 2011 20:09

Tomcat pisze:sama nazwa wyrównawczy
wyrównawczy bo ma wyrównywać ciśnienie w układzie. W domowym C.O. jest podobnie ale to inna bajka... natomiast nadmiar ciśnienia ( a czy gazu czy płynu to zależy od poziomu) jest wywalany przez tą dziurę poprzez otwarcie "zaworu bezpieczeństwa" w korku.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 5 gości