Na wstępie chciałem się ze wszystkimi przywitać
Dziwne miejsce wybrałem sobie jak na Skodziarza, ale trudno (Favoritka toż to prawie VAG )
Mianowicie moją Favo bujam się już ponad 2 lata i nie będę ukrywał, że 54KM przy 1015kg (ważone na przeglądzie) nie robi szału.
Były niby plany dłubania oryginalnego silnika, leży już drugi w garażu - ale po przeliczeniu kosztów wychodzi to dość mało opłacalnie - osiągam max okolice 100KM na Weberach i do tego wir w baku
Dlatego po głowie zaplątał mi się szatański pomysł zaadoptowania silnika od jakiegoś autka skodo podobnego, wymiarami i masą.
Chcąc nie chcąc musicie się zgodzić - Golf II i Skoda mają dużo wspólnego. Na moje szczęście niemalże identyczny rozstaw przednich kół
Przeglądałem troszkę materiały na temat silników występujących w Golfach i w oko wpadł mi głównie model 1.8 GTi.
Ogólnie chciałbym uzyskać okolice 120KM, no może ciut więcej - ale wszystko powyżej 100KM będzie jak najbardziej zadowalające.
Teraz tylko mam małą prośbę, możecie coś doradzić?
Może jakiś inny model serducha niż 1.8?
Ps. Ekstra by było już zupełnie gdyby motor był na gaźniku.
Dlaczego? Skoda ma nową instalkę lpg (2 miechy) na gwarancji i przerzuciłbym ją z gaźnika na gaźnik - a silnik z wtryskami to wiadomo - problem.
Chyba, że zapytam ile by kosztowała przeróbka u gazownika, albo na upartego przerobię to samemu tylko wtedy wiadomo (brak gwarancji).
Ps. Jeżeli chodzi o hamulce i zawieszenie to docelowo wszystko będzie większe i wzmocnione więc bez obaw
Swap silnika z grupy VW do Skody Favorit.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Swap silnika z grupy VW do Skody Favorit.
Proponuję silniki z mk2, wersje GTi.
1,8 było trochę.
Ja bym obstawał przy 8-zaworowych jednostkach 1,8 o kodach PF (107 KM) lub PB (112 KM). Są to jednak silniki na wielopunkcie elektronicznym ale przy takim swapie będzie nie jakoś strasznie więcej pracy. Tylko należałoby mieć kompletnego dawcę. Bardziej martwiłoby mnie przeniesieniu napędu i półosie (długość).
Można by się pokusić o silniki 16v np KR o nocy 139 KM. Ale tu jest wtrysk mechanicznym. Zakładają do niego gaźniki ale nie tanie:)
Tu masz nieco info:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=6022" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk2/" onclick="window.open(this.href);return false;
1,8 było trochę.
Ja bym obstawał przy 8-zaworowych jednostkach 1,8 o kodach PF (107 KM) lub PB (112 KM). Są to jednak silniki na wielopunkcie elektronicznym ale przy takim swapie będzie nie jakoś strasznie więcej pracy. Tylko należałoby mieć kompletnego dawcę. Bardziej martwiłoby mnie przeniesieniu napędu i półosie (długość).
Można by się pokusić o silniki 16v np KR o nocy 139 KM. Ale tu jest wtrysk mechanicznym. Zakładają do niego gaźniki ale nie tanie:)
Tu masz nieco info:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=6022" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Swap silnika z grupy VW do Skody Favorit.
Wielkie dzięki za odpowiedź
Co do przeniesienia napędu planowałem użyć skrzyni od Golfa wraz z półosiami - wydaje mi się, że powinny siąść na wieloklin w pieście bez żadnych przeróbek.
Wie ktoś jaka jest waga takiego silnika 1.8?
Ps. Dużo rodzajów skrzyń występowało w tych silnikach?
Osobiście interesowała by mnie najkrótsza.
Ps. Czy sprzęgło w tych skrzyniach obsługiwane jest przez wysprzęglik hydrauliczny?
Ps. Czy silniki PF i PB można odróżnić po wyglądzie zewnętrznym?
Co do przeniesienia napędu planowałem użyć skrzyni od Golfa wraz z półosiami - wydaje mi się, że powinny siąść na wieloklin w pieście bez żadnych przeróbek.
Wie ktoś jaka jest waga takiego silnika 1.8?
Ps. Dużo rodzajów skrzyń występowało w tych silnikach?
Osobiście interesowała by mnie najkrótsza.
Ps. Czy sprzęgło w tych skrzyniach obsługiwane jest przez wysprzęglik hydrauliczny?
Ps. Czy silniki PF i PB można odróżnić po wyglądzie zewnętrznym?
Swap silnika z grupy VW do Skody Favorit.
Tam są skrzynie typu 020 ale musiałbyś poszukać dokładnych danych.
Tu masz zestawienie wszystkich skrzyń w mk2:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu masz zestawienie wszystkich skrzyń w mk2:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
LinkaRafal913 pisze:Ps. Czy sprzęgło w tych skrzyniach obsługiwane jest przez wysprzęglik hydrauliczny?
Ja nie potrafię. Najlepiej po kodzie silnika. Jest początkiem numeru silnik.Rafal913 pisze:Ps. Czy silniki PF i PB można odróżnić po wyglądzie zewnętrznym?
Re: Swap silnika z grupy VW do Skody Favorit.
Przeglądam, oglądam, zastanawiam się - i w zasadzie nie wiem czy nie lepiej było by skoczyć już w 1.8 ale 16V.
Jak się bawić to się bawić.
W PL już dwa takie jeżdżą - co prawda w felicii ale to ta sama komora silnika.
Warto uderzać w tą jednostkę?
Btw. Prędkościomierz w vw jest napędzany jeszcze mechanicznie (linką) czy może już jest tam większa filozofia?
Jak się bawić to się bawić.
W PL już dwa takie jeżdżą - co prawda w felicii ale to ta sama komora silnika.
Warto uderzać w tą jednostkę?
Btw. Prędkościomierz w vw jest napędzany jeszcze mechanicznie (linką) czy może już jest tam większa filozofia?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości