1,6 PN, Pierburg 2ee, Zapłon, Ssanie, Brak mocy.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kemi73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lip 08, 2013 09:39

Re: 1,6 PN, Pierburg 2ee, Zapłon, Ssanie, Brak mocy.

Post autor: kemi73 » pn lip 08, 2013 10:06

Witam
Proszę o wsparcie w walce z tym gaźnikiem :). Mój problem dotyczy braku reakcji nastawnika położenia przepustnicy. Z tego co udało mi się odkryć nie mam sterowania z ECU ( pin 1 nastawnika zielony kabel). ECU powinien sobie tym sterować poprzez masę a tego nie robi. Bez tego sterowania mam falowanie obrotów i błędy z czujnika położenia przepustnicy. Co ciekawsze jak połączę ten pin do masy obroty się stabilizują ale mam brak mocy na benzynie, natomiast przy LPG silnik chodzi bez zarzutu. I teraz prośba o informację co może być przyczyną tego że ECU nie chce tym sterować. Z błędów jaki udało mi się odczytać to zgłasza się jeszcze czujnik temperatury w kolektorze ssącym tylko że jak go sprawdzałem to napięcie 12 jest podawane ( zmiana na iiny też nie pomogła). Bardzo proszę o pomoc lub schemat ECU.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

1,6 PN, Pierburg 2ee, Zapłon, Ssanie, Brak mocy.

Post autor: Lipek81 » pn lip 08, 2013 11:18

czy test elementów wykonawczych wyszedł pozytywnie? Czy na kodach błyskowych wyszedł błąd zaworu nastawnika?



kemi73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lip 08, 2013 09:39

1,6 PN, Pierburg 2ee, Zapłon, Ssanie, Brak mocy.

Post autor: kemi73 » pn lip 08, 2013 11:35

Nie, tylko błąd czujnika ustawienia klapy przepustnicy, a to jest związane z tym ze nastawnik przepustnicy w ogóle nie reaguje na obroty. I tu jest mój problem bo zmieniłem komputer ale to też nie pomogło więc musi mi brakować gdzieś masy tylko nie mogę znaleźć której. Według tego schematu http://www.ruddies.business.t-online.de ... e2ees8.gif" onclick="window.open(this.href);return false; z ECU mam brak sterowania na wyjściu nr 9.



kemi73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lip 08, 2013 09:39

1,6 PN, Pierburg 2ee, Zapłon, Ssanie, Brak mocy.

Post autor: kemi73 » pt lip 12, 2013 20:02

Nareszcie udało mi się znaleźć przyczynę problemów. Problem dotyczył przetartego przewodu pomiędzy potencjometrem nastaw a nastawnikiem. Duże podziękowania za opis serwisowy gaźnika dla ppoll27, dzięki opisowi udało mi się ustalić że kable 7 oraz 18 powinny przekazywać sygnał potencjometr - nastawnika stąd błędy błyskowe 2124 oraz 1232.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości