[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MyszonUTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 19, 2011 23:28

[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

Post autor: MyszonUTD » czw wrz 01, 2011 17:22

Witam odpalam auto i zawszę muszę chwilę przetrzymać nogę na gazie żeby auto nie zgasło, dzieję się tak za każdym razem jak auto nie pochodzi z godzinę. Jaka może być przyczyna tego? dodam że jak auto pochodzi chwile to już później nie mam takiego problemu w czasie jazdy.



Samarexus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 13, 2011 21:08

Re: [Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

Post autor: Samarexus » czw wrz 01, 2011 18:59

Może zawór zwrotny pompy paliwa puszcza lub po prostu nieszczelność układu doprowadzenia paliwa?



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

Post autor: xXAdiXx » pt wrz 02, 2011 11:48

Ja na początek radzę sprawdzić wąż od odmy co wchodzi z lewej strony do obudowy filtra powietrza i sprawdzić przepustnice może zasyfiona jest?



vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Re: [Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

Post autor: vpil » sob wrz 03, 2011 21:00

Witam,
W twoim silniku za obroty na biegu jałowym odpowiada silnik krokowy, a nie żadna odma czy zaworek w układzie paliwa.
Pompa paliwa pracuje cały czas i jest tylko zawór, który utrzymuje odpowiednie ciśnienie paliwa w układzie, ale jak by było coś nie tak z ciśnieniem to miałbyś problem na wyższych obrotach.
Ja proponuje sprawdzić najpierw świece zapłonowe, kable wys. napięcia oraz zdemontować silnik krokowy (to tylko dwie śrubki) i wyczyścić go w benzynie ekstrakcyjnej. Może być też problem z czujnikiem temperatury silnika, ale wtedy były by tez problemy z odpaleniem zimnego silnika.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

Post autor: grg474 » sob wrz 03, 2011 22:22

Samarexus pisze:Może zawór zwrotny pompy paliwa puszcza lub po prostu nieszczelność układu doprowadzenia paliwa?
może i masz trochę racji gdyby wina była w pompie paliwa. BO załóżmy że zawór nie trzyma ciśnienia a pompa siada - układ paliwowy wtedy moze faktycznie nie trzymać wymaganego ciśnienia - vpil, skoro jest tak jak twierdzisz to powiedz mi dlaczego np są zawory trzymające ciśnienie 3,0 3,6 i 4,0 w zależności od silnika? Bo wtryskiwacze pracują na ciśnieniu 3,0 3,4 3,8. Co jeśli zawór wtrysku paliwa się otworzy i w tym czasie co powinien dac dawkę normatywną da jej 70% bo będzie za niskie ciśnienie? Wg mnie - będą wtedy za niskie obroty. MyszonUTD, stwierdził że przechodzi po krótkim czasie - jak pompa natłoczy ciśnienia.
Nie neguję Twojej propozycji sprawdzenia innych elementów ale za szybko odrzucasz inne propozycje


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Re: [Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

Post autor: vpil » ndz wrz 04, 2011 11:53

Witam,
"Co jeśli zawór wtrysku paliwa się otworzy i w tym czasie co powinien dac dawkę normatywną da jej 70% bo będzie za niskie ciśnienie? Wg mnie - będą wtedy za niskie obroty" - gdyby silnik nie trzymał wolnych obrotów z powodu zbyt niskiego ciśnienia w układzie paliwowym to na pewno miałby wielkie problemy z ruszeniem i normalną jazdą, a kolega nie zgłasza takich problemów. Pompa paliwa uzyskuje właściwe ciśnienie w układzie w 2-5 sek, a nie po godzinie jazdy.
grg474 odrzuciłem twoją propozycję, bo wydaje mi się mało prawdopodobna, ale nie chciałem Cię urazić.
Pozdrawiam,



juja343af
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn paź 18, 2010 10:19
Lokalizacja: PGN TRZEMESZNO

[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

Post autor: juja343af » ndz wrz 04, 2011 12:51

U mnie dzialo sie podobnie. wyjmij przepustnice i wyczysc wszystkie kanaliki powinno pomoc


PAL GUMĘ NIE DUSZĘ

MÓJ MK 4 ------>>> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=360105" onclick="window.open(this.href);return false; <----

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

Post autor: grg474 » ndz wrz 04, 2011 20:21

vpil pisze:Pompa paliwa uzyskuje właściwe ciśnienie w układzie w 2-5 sek, a nie po godzinie jazdy.
prawidłowo działająca pompa lub nie zapchana - TAK masz rację. Jeden superfachowiec namawiał mojego brata na wymianę pompy wtryskowej bo silnik Frontery 2,2TD słabł z minuty na minutę - wskazany przeze mnie - uszkodzony układ paliwowy - naprawa kosztowała 1/30 kosztu pompy. Najprostsze przyczyny najczęściej pomijamy.
Jeszcze jedno - identyczne objawy były w polo 1,4 16V sąsiada - przyczyną był głupi filtr paliwa. Co nie znaczy, że w tym przypadku akurat Twoja diagnoza nie jest trafna - może być. :pub:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Re: [Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

Post autor: vpil » ndz wrz 04, 2011 20:56

Witam,
Kolega juja343af też ma dobry trop żeby wyczyścić przepustnice. Twój silnik to chyba MPI, a w wielopunktowym wtrysku problem z zanieczyszczoną przepustnicą też często występuje i objawia się między innymi problemami z obrotami.



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

[Mk4] Silnik gaśnie na małych obrotach 1.4

Post autor: xXAdiXx » pn wrz 05, 2011 11:19

mówicie że wąż od odmy nie może być ale mam ten silnik u siebie i miałem tak że syf z odmy przechodził przez rurkę w pokrywie filtra i zawalał mi przepustnice po czym miałem te same obiawy co MyszonUTD nie wykluczm innych przyczyn ale u mnie własnie obiawem tego był syf na przepustnicy powstały przez odmę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości