korektor siły hamowania

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

agalew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz lip 25, 2010 19:03
Lokalizacja: Gd

korektor siły hamowania

Post autor: agalew » pn sie 22, 2011 18:48

witam,

dzisiaj byłam na przeglądzie auta (golf III 1.9 TD) i wspaniałomyślny pan powiedział, że muszę wymienić korektor siły hamowania. ja osobiście nie czuje żadnych problemów podczas hamowania.

chodzi mi o to czy ten korektor jest rzeczą ważną czy mniej ważna ?? czy mechanik gołym okiem może sprawdzić czy jest zepsuty? czy można go jakoś wyczyścić bądź wyregulować ?? i czy można kupić jakiś tańczy np na szrocie ze skasowanego golfika czy musi być nówka sztuka?

pewnie zaraz zasypiecie mnie komentarzami, ze wszystko co jest związane z układem hamowania jest bardzo ważne... :) spokojnie, zdaję sobie z tego sprawę, ale chcę lepiej poznać to urządzenie :)

z góry dziękuję za wszystkie odp. uprzedzam, ze nie ogarniam za bardzo tematu, wiec proszę o bardzo proste tłumaczenie i jeśli podobny był to sorki :)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

korektor siły hamowania

Post autor: miś fazi » pn sie 22, 2011 20:51

naocznie można go tylko sprawdzić czy cieknie czy nie , reguluje się go ustawiając sprężynę w odpowiednim miejscu owalnego otworu , ale do regulacji potrzebne są specjalne manometry , na oko nic nie zrobisz , dla tego śrubę sprężyny zakłada się w to samo miejsce gdzie była odkręcona , korektor to rzecz ważna , choć są tacy co go wywalają , chodzi o to że korektor w zależności od obciążenia tyłu samochodu puszcza większe lub mniejsze ciśnienie na hamulec tylnej osi , kupić na szrocie można ale jest problem z odkręceniem go , jak śruby są zaklinowane w otworach przez utlenione aluminium obudowy , 99 na sto przypadków trzeba je rozwiercać , a to nie takie proste



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

korektor siły hamowania

Post autor: jhosef » pn sie 22, 2011 22:17

miś fazi pisze:upić na szrocie można ale jest problem z odkręceniem go , jak śruby są zaklinowane w otworach przez utlenione aluminium obudowy , 99 na sto przypadków trzeba je rozwiercać , a to nie takie proste
Potwierdzam, ja kupiłem używkę z mocowaniem i ostatecznie po x próbach pokłoniłem się w sklepie i kupiłem nowy. Dałem za ATE 250 zł. Do tego nie wiadomo czy jest sprawny. Szkoda zachodu. I tak czekają Cię spore problemy z odkręceniem własnego. Ja musiałem ciąć. Do tego potrafią pękać przewody hamulcowe przy odkręcaniu. Moje i tak były słabe więc od razu wymieniłem komplet na tył.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości