Golf 1.9TDI 90PS Drgania i szarpanie przy ruszaniu.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 1.9TDI 90PS Drgania i szarpanie przy ruszaniu.
Witam.
Problem następującej maści; auto to Golf MK3 kombi TDI 90 kucy '94. Szarpie przy ruszaniu z pierwszego biegu, przy wrzuceniu na dwójkę też jakby sprzęgło wysoko brało i czuć dość mocne szarpnięcie; wszystko w trakcie puszczania sprzęgła. Ciężko jest puścić je z wyczuciem i wyeliminować to szarpnięcie (na dwójce) lub ciągłe szarpanie, telepanie (na jedynce). To telepanie i szarpanie na jedynce można wyeliminować ponownym wciśnieciem pedału sprzęgła ale to jest nawrotowe. Kiedyś można było spokojnie ruszyć samym sprzęgłem nawet pod wzniesienia kiedy w samochodzie miałem pasażerów. Teraz nie ma o tym mowy. Ponad to, kiedy rozpędzam się np. na czwórce lub piątce czuć lekkie wibracje. Ostatnio odkryłem też, że na odpalonym silniku kiedy na luzie puszczam sprzęgło słychać grzechotanie w okolicach skrzyni lub serwa. Samo sprzęgło było wymieniane na początku zeszłego roku, tarcza i docisk (LUKA). Poduchy pod silnikiem i skrzynią też są w porzadku, sprawdzone. Sprzęgiełko jest hydrauliczne.
Bardzo proszę o sugestie lub pomoc jeśli miał ktoś z tym lub czymś podobnym do czynieinia. U mnie w mieście nie ma mechaników z prawdziwego zdarzenia, bez konkretnego wskazania na zepsuty element nie mam nawet co do takiego uderzać.
Problem następującej maści; auto to Golf MK3 kombi TDI 90 kucy '94. Szarpie przy ruszaniu z pierwszego biegu, przy wrzuceniu na dwójkę też jakby sprzęgło wysoko brało i czuć dość mocne szarpnięcie; wszystko w trakcie puszczania sprzęgła. Ciężko jest puścić je z wyczuciem i wyeliminować to szarpnięcie (na dwójce) lub ciągłe szarpanie, telepanie (na jedynce). To telepanie i szarpanie na jedynce można wyeliminować ponownym wciśnieciem pedału sprzęgła ale to jest nawrotowe. Kiedyś można było spokojnie ruszyć samym sprzęgłem nawet pod wzniesienia kiedy w samochodzie miałem pasażerów. Teraz nie ma o tym mowy. Ponad to, kiedy rozpędzam się np. na czwórce lub piątce czuć lekkie wibracje. Ostatnio odkryłem też, że na odpalonym silniku kiedy na luzie puszczam sprzęgło słychać grzechotanie w okolicach skrzyni lub serwa. Samo sprzęgło było wymieniane na początku zeszłego roku, tarcza i docisk (LUKA). Poduchy pod silnikiem i skrzynią też są w porzadku, sprawdzone. Sprzęgiełko jest hydrauliczne.
Bardzo proszę o sugestie lub pomoc jeśli miał ktoś z tym lub czymś podobnym do czynieinia. U mnie w mieście nie ma mechaników z prawdziwego zdarzenia, bez konkretnego wskazania na zepsuty element nie mam nawet co do takiego uderzać.
Szczęk broni w imię boże, jeszcze jedno słowo. Zapamiętaj na zawsze...
Golf 1.9TDI 90PS Drgania i szarpanie przy ruszaniu.
Up!
Szczęk broni w imię boże, jeszcze jedno słowo. Zapamiętaj na zawsze...
Golf 1.9TDI 90PS Drgania i szarpanie przy ruszaniu.
objawy dla rozwalonego koła zamachowego dwumasowego jak w ryj strzelił. Masz to u siebie w silniku bo bez kitu nie wiem jaki masz silnik poza 1.9 TDI 90 KM. ?
Golf 1.9TDI 90PS Drgania i szarpanie przy ruszaniu.
Typ 1Z. Dwumasa w MK3?
Szczęk broni w imię boże, jeszcze jedno słowo. Zapamiętaj na zawsze...
Golf 1.9TDI 90PS Drgania i szarpanie przy ruszaniu.
Były.Guziel pisze:Typ 1Z. Dwumasa w MK3?
1Z ma zwykły jednomas.. słowo dwumas zamień na jednomas i masz odpowiedziec na pytanie które Cie nurtuje.
Golf 1.9TDI 90PS Drgania i szarpanie przy ruszaniu.
Rozumiem, dzięki ogromne za rozjaśnienie sprawy.
Mam jeszcze jedno pytanie. Mechanik twierdzi, że wymienił kompletne sprzęgło (koszt około 750zł razem z robocizną). Co w takim razie kryje się pod stwierdzeniem "kompletne sprzęgło"? I ew. co mogło być przyczyną awarii?
Mam jeszcze jedno pytanie. Mechanik twierdzi, że wymienił kompletne sprzęgło (koszt około 750zł razem z robocizną). Co w takim razie kryje się pod stwierdzeniem "kompletne sprzęgło"? I ew. co mogło być przyczyną awarii?
Szczęk broni w imię boże, jeszcze jedno słowo. Zapamiętaj na zawsze...
Golf 1.9TDI 90PS Drgania i szarpanie przy ruszaniu.
Sprawdz sobie na alleGRO co to jest kompletne sprzegło do 1Z.. I przy okazji sprawdź sobie cene i sobie zobaczysz ile sprzęgło i ile robota itd..Guziel pisze:Mechanik twierdzi, że wymienił kompletne sprzęgło (koszt około 750zł razem z robocizną). Co w takim razie kryje się pod stwierdzeniem "kompletne sprzęgło"?
ZużycieGuziel pisze:I ew. co mogło być przyczyną awarii?
Mówie Ci wymień sobie koło zamachowe i bedziesz miał wszystko ok, najlepiej jak najszybciej bo przez to mozesz sobie rozwalić skrzynie biegów w pół...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości