Coś nie tak z moim MK IV 1.9 TDI 90KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
Coś nie tak z moim MK IV 1.9 TDI 90KM
Witam, zrobiłem rozrząd, zrobiłem pasek alternatora, napinacz, rolkę prowadzącą pasek i mam takie objawy jak przed wymianą, fakt pasek od alternatora był w kiepskim stanie, a robiło mu się tak przy odpalaniu dosłownie czasem próbuje opalić zaskakuje i obroty 0,3 0,4 0,5 telepie calym samochodem to ja spowrotem kluczyk i jeszcze raz odpalam i juz jest normalnie, rozkładam ręce myslalem ze po wymianie rozrzadu bedzie git a tu po 3 dniach pupa dalej problem powrócił co to może byc mial ktoś taki problem? Silnik 1,9tdi 90KM 98rok
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Coś nie tak z moim MK IV 1.9 TDI 90KM
Najprostsze, co można podejjrzewać, to powietrze w układzie paliwowym, lub popalone świece żarowe. A kontroleczka świec nie świeci?
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
Re: Coś nie tak z moim MK IV 1.9 TDI 90KM
stonefree pisze:Najprostsze, co można podejjrzewać, to powietrze w układzie paliwowym, lub popalone świece żarowe. A kontroleczka świec nie świeci?
kontrolka świec się nie pali, tzn grzeją się jak przekręcam kluczyk i gasną po chwilce, powietrze w układzie paliwowym? tzn że co trzeba zrobić? a świece to sprawdzić chyba najlepiej? i jeszcze jedno co zaobserwowałem że takie coś dzieje się na cieplejszym silniku, bo to tak jest najczęściej że jade nim zgasze go pojde gdzieś na 30min wróce odpalam i tak telepie i obroty typu 0,4tys, czasami jest też tak że gdy ide go rano odpalić to jak odpalam to z rana przeważnie zawsze dlużej o 2-3 sekundy krecę go bo zawsze to pali na dotyk a czasami nawet musze go drugi raz palic gdy odpalam z rana, wiec to moze swiece tak jak mowisz
Coś nie tak z moim MK IV 1.9 TDI 90KM
moze i swiece ale moze to ten slynny problem z odpalaniem na cieplym ktory juz na forum byl rozkminiany wielokrotnie. Sprawdz uklad paliwowy czy nie ma powietrza w wezykach. Swiece sprawdz takze. No i jeszcze jedno. To ze kontrolka żółta sie zapala na chwile wcale nie oznacza ze swieczki sa grzane bo ona nie jest podpieta rownolegle do nich. To jest kontrolka swiadczaca o gotowosci do rozruchu ktory moze sie mijac neco z prawda. Druga sprawa to pdgrzewanie swieczek przez 1-2 sekundy to zadne ich podgrzanie bo musza sie podgrzac do swojej max temp. Sciagnij wtyczke od czujnika temp cieczy i wtedy probuj odpalac i jak bedzie dobrze to bedziesz wiedzial ze problemem jest dawka startowa.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Coś nie tak z moim MK IV 1.9 TDI 90KM
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=67570" onclick="window.open(this.href);return false; odpalanie zimny ciepły PROBLEMY
Filtry wymienione ? bo nic o nich nie pisałeś ... co do powietrza w układzie paliwowym = po prostu patrzysz na odpalonym silniku czy do pompy bąble nie idą od puchy filtra paliwa....
Temat wałkowany był wielokrotnie ( pomaga wymiana na droższy Knecht itp ) lub uszczelnienie tego co masz
Świece możesz sprawdzić - odłączasz z nich listwę - bierzesz kawałek przewodu - przykładasz do masy na Aku i po kolei sprawdzasz świece - powinny iskrzyć po dotknięciu ...
Następnie VAG - jeśli nie siedzisz w temacie - podjedź do kogoś z regionalnego z kompem - obytego w temacie = przy sprawdzicie to co was interesuje ... dawki , i cała reszta
Filtry wymienione ? bo nic o nich nie pisałeś ... co do powietrza w układzie paliwowym = po prostu patrzysz na odpalonym silniku czy do pompy bąble nie idą od puchy filtra paliwa....
Temat wałkowany był wielokrotnie ( pomaga wymiana na droższy Knecht itp ) lub uszczelnienie tego co masz
Świece możesz sprawdzić - odłączasz z nich listwę - bierzesz kawałek przewodu - przykładasz do masy na Aku i po kolei sprawdzasz świece - powinny iskrzyć po dotknięciu ...
Następnie VAG - jeśli nie siedzisz w temacie - podjedź do kogoś z regionalnego z kompem - obytego w temacie = przy sprawdzicie to co was interesuje ... dawki , i cała reszta
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Re: Coś nie tak z moim MK IV 1.9 TDI 90KM
stonefree pisze:Do plusa oczywiście.Haki pisze:przykładasz do masy na Aku
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Coś nie tak z moim MK IV 1.9 TDI 90KM
Panowie co wy z tymi świecami żarowymi Mamy sierpień !!! Świece zaczynają działać w tym klekocie jak temperatura płynu chłodniczego spadnie poniżej 5 czy 6 C W lodówce musiał by kolega to auto trzymać, żeby świece żarowe w sierpniu zostały włączone
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
Re: Coś nie tak z moim MK IV 1.9 TDI 90KM
italiano_83 pisze:Panowie co wy z tymi świecami żarowymi Mamy sierpień !!! Świece zaczynają działać w tym klekocie jak temperatura płynu chłodniczego spadnie poniżej 5 czy 6 C W lodówce musiał by kolega to auto trzymać, żeby świece żarowe w sierpniu zostały włączone
Słuszna uwaga, świece w lecie nie zawiele się podgrzewają, natomiast sprawdzę czy jest powietrze w układzie paliwowym raczej wymienię filtr paliwa bo nie był zmieniany
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn sty 21, 2013 19:55
Coś nie tak z moim MK IV 1.9 SDI 70KM
Witajcie ja w swoim golfie nie mogę uruchomić silnika z powodu powietrze a jest na pewno bo przewód który idzie od filtra paliwa jest pusty po kilku krotnym kręceniu odpali popracuje chwilę i gaśnie i paliwo schodzi z powrotem do filtra, czy wymiana filtra pomoże bo filtr już kupiłem firmy MANN ponoć dobry i jak najskuteczniej odpowietrzyć układ po wymianie ,czy wystarczy luzowanie śruby na pompie wtryskowej jak pamiętam to chyba 17-stka oczkowa. Nie wiem co robić jak ktoś może to bardzo proszę o pomoc bo jestem laikiem w tym temacie
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Coś nie tak z moim MK IV 1.9 TDI 90KM
Nic nie popuszczasz,bo to nic nie da.golf IV SDI pisze:czy wystarczy luzowanie śruby na pompie wtryskowej jak pamiętam to chyba 17-stka
Najlepiej to mieć w zanadrzu pompkę paliwa tzw. gruszkę,która wpina się w układ między filtrem a pompą.Przepompowujesz paliwo przez pompę i ma palić niemal od strzała.
Jak nie masz takiej pompki,to zakładasz nowy zalany paliwem filtr podpinasz przewody,oprócz tego co zasila pompę i przez niego tłoczysz wielką strzykawą (np.100ml.) paliwo do pompy.Jak zauważysz,że powrotnym wężykiem paliwo przelewa się z pompy,zdejmujesz strzykawę i zakładasz wężyk na filtr.Odpalasz klekota i po kłopocie
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn sty 21, 2013 19:55
Coś nie tak z moim MK IV 1.9 TDI 90KM
Przed chwilą go odpaliłem i prasował ładnie równo trzymał obroty po zgaszeniu pokazał się pęcherzyk tlenu który cofną się od pompy wtryskowej czy może to też być przyczyna cofającego cię paliwa może nie trzyma albo co
Mam jeszcze jedno pytanie co pokaże jakim jestem znawcą tematu przy nowym filtrze paliwowym są dwa małe oringi czy zakłada się je na przewody dolot-wylot paliwa bo jak je przymierzyłem to są trochę większe od tych metalowych wypustek
Dzięki Michał_1977 juto z rańca będę próbował i powiem jak mi poszło .Dla jasności nie mam gruszki więc spróbuję strzykawką paliwo powinno wylecieć przez tą membrankę czy przez wylot do pompy ?
Mam jeszcze jedno pytanie co pokaże jakim jestem znawcą tematu przy nowym filtrze paliwowym są dwa małe oringi czy zakłada się je na przewody dolot-wylot paliwa bo jak je przymierzyłem to są trochę większe od tych metalowych wypustek
Dzięki Michał_1977 juto z rańca będę próbował i powiem jak mi poszło .Dla jasności nie mam gruszki więc spróbuję strzykawką paliwo powinno wylecieć przez tą membrankę czy przez wylot do pompy ?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Coś nie tak z moim MK IV 1.9 TDI 90KM
golf IV SDI pisze:przy nowym filtrze paliwowym są dwa małe oringi czy zakłada się je na przewody dolot-wylot paliwa
Nie. To są o-ringi do tego niby podgrzewacza nad filtrem.Jak go wyjmiesz,to pod spodem są obydwa,jeden nad drugim.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn sty 21, 2013 19:55
Coś nie tak z moim MK IV 1.9 SDI 70KM
Wielkie dzięki za pomoc w wymianie filtra tak jak mówiłeś autko odpaliło od kopa z filtra nie idzie powietrze przy zapalonym silniku ale gdy go zgaszę to się cofa mały pęcherzyk czy to normalne bo co jakiś czas go odpalam i robi się mniejszy w końcu może sam zniknie czy zrobiłem coś nie teges bo wtedy trochę bym się zdenerwował
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość