Demontaż pompy klimatyzacji

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

d@mekr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr gru 22, 2010 20:32

Demontaż pompy klimatyzacji

Post autor: d@mekr » śr lip 13, 2011 16:56

Witam! Od niedawana jestem posiadaczem vw golfa z klimatyzacją. Niedawno chciałem nabić klimatyzacje jednak mechanik stwierdził że jest uszkodzona sprężarka od klimatyzacji. Mam pytanie czy można ową sprężarkę wykręcić samemu? Chodzi mi głównie o czynnik bo gdzieś słyszałem że można sobie ręce pozamrażać. Proszę o ewentualne porady dotyczące tego demontażu.

Dziękuje i pozdrawiam d@mekr



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Demontaż pompy klimatyzacji

Post autor: guziolek » śr lip 13, 2011 19:43

Po pierwsze to jedziesz do serwisu żeby ci odessali czynnik, , z układu. Dopiero potem zabierasz się za demontaż. Będzie to kilka śrubek, na oko to ze 4 w porywach do 6 i masz wydłubaną sprężarkę. Od góry możesz mieć ciężej niż u mnie, bo oprócz alternatora masz jeszcze pompę wtryskową, ale powinieneś dać radę sam to zrobić jak trochę kluczy w garażu i pojęcia masz :bigok:



d@mekr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr gru 22, 2010 20:32

Demontaż pompy klimatyzacji

Post autor: d@mekr » śr lip 13, 2011 20:06

Tzn powiem tak czynnika nie mam bo jak ostatnio mechanik mi nabijał i nie działało to odessał resztę. Dostęp spoko mam kanał, pozatym wymianiałem już napinacz i wyciągałem alternator także pompa klimatyzacji była odkręcona i przywiązana na sznurku żeby nie wisiała na wężach:D . Chodzi mi głównie o czynnik żeby sobie krzywdy nie zrobić:) Apropo dzisiaj jeszcze sprawdziłem jedną rzecz mianowicie czy na styku sprzęgła elektromagnetycznego powinno być zwarcie? I to na obydwóch biegunach. Sprawdzałem miernikiem i wychodzi zerowa rezystancja. Mechanik mi powiedział konkretnie że sprężarka do wymiany bo są frezy obrobione ale fakt faktem jak nabił czynnik nie było słychać stuknięcia elektromagnesu. Poradźcie coś :bajer:



zikr6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 20:52
Lokalizacja: lubuskie

Demontaż pompy klimatyzacji

Post autor: zikr6 » śr lip 13, 2011 22:22

Jeżeli masz spuszczony czynnik to możesz bez problemu wykręcać sprężarkę.Oporność cewki powinna wynosić 4Ohmy.Jeżeli masz wyrobiony wielowypust to faktycznie sprężarka do wymiany.Jeżeli będziesz wymieniał na nową to zlej olej ze starej sprężarki (boczną śrubą na klucz 17) i taką samą ilość wlej do nowej oczywiście po spuszczeniu starego.Olej to PAG 46



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości