Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
Witam. Mam do wymiany uszczelkę pod głowicą, ale jest problem z jej demontażem.
Chodzi mi o to, jak poodkręcać od głowicy kolektory ( oba z tłu silnika ), bo jest tam bardzo mało miejsca na to.
Najlepiej jak by ktoś napisał co już ściągał głowicę.
Za odpowiedzi i porady będę bardzo wdzięczny.
Chodzi mi o to, jak poodkręcać od głowicy kolektory ( oba z tłu silnika ), bo jest tam bardzo mało miejsca na to.
Najlepiej jak by ktoś napisał co już ściągał głowicę.
Za odpowiedzi i porady będę bardzo wdzięczny.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
Z reguły zdejmuje się węże i kable, pokrywe zaworów i pasek rozrządu, odpina wydech i dolot a następnie wyciąga całą głowice razem z kolektorami. Odkręcasz je na stole.
Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
Tylko tam ciężko jest się dostać, żeby cokolwiek odkręcić.
Ssący to nie problem, bo z nim głowice można zdjąć, ale wydechowy jest tu problemem.
Od góry nie za bardzo, a od dołu tez ciężki temat. Ewentualnie co od dołu odkręcić, żeby tam się do śrub kolektor-dwururka dostać. Chyba żeby odkręcić dwururkę przy katalizatorze i z całością wyjąć, ale później jak zakładać głowicę na nową uszczelkę, żeby uszczelki nie uszkodzić ?
Zdjęcie znalezione w google ( nie moje ):
http://images50.fotosik.pl/294/a6d448357f1e4e7e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ssący to nie problem, bo z nim głowice można zdjąć, ale wydechowy jest tu problemem.
Od góry nie za bardzo, a od dołu tez ciężki temat. Ewentualnie co od dołu odkręcić, żeby tam się do śrub kolektor-dwururka dostać. Chyba żeby odkręcić dwururkę przy katalizatorze i z całością wyjąć, ale później jak zakładać głowicę na nową uszczelkę, żeby uszczelki nie uszkodzić ?
Zdjęcie znalezione w google ( nie moje ):
http://images50.fotosik.pl/294/a6d448357f1e4e7e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
- wasiak
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
ja głowicyco prawda nie zdjemowalem ale kolektor wydechowy
ale to praktycznie o to Ci chodzi
imbus na grzechotce dlugi
jakies dobra swiatlo + jak masz malutkie lusterko i sporo cierpliwosci
ale jest to wykonalne od gory po demontarzu dolotu
ale to praktycznie o to Ci chodzi
imbus na grzechotce dlugi
jakies dobra swiatlo + jak masz malutkie lusterko i sporo cierpliwosci
ale jest to wykonalne od gory po demontarzu dolotu
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM
Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
Temat już nie aktualny. Oddałem auto do znajomego i ma mi to zrobić. Ma doświadczenie z tym silnikiem i narzędzia ( kanał, podnośnik do silnika itp. ), bo już to zdejmował rok temu u mnie, a 2 tyg. temu robił remont w silniku 2.0 8v 2E w Passacie B3.
Także jest na bieżąco, a i za robotę 100zł weźmie: wymiana rozrządu, pompy wody, wszystkie paski itp. wymiana uszczelki głowicy i kolektorów.
Także jest na bieżąco, a i za robotę 100zł weźmie: wymiana rozrządu, pompy wody, wszystkie paski itp. wymiana uszczelki głowicy i kolektorów.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
sam rozrząd to minimum 100zł,czyli tani ten znajomyGawior pisze:Także jest na bieżąco, a i za robotę 100zł weźmie: wymiana rozrządu, pompy wody, wszystkie paski itp. wymiana uszczelki głowicy i kolektorów.
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
Za sam rozrząd on liczy 80zl, a że zdejmując głowicę musisz zdjąć rozrząd, to co za różnica w robocie, czy założy się nowe części czy nie ( wiadomo, nowe to nowe, a paska rozrządu drugi raz nie powinno się napinać itp. ).
Idąc dalej, to żeby zdjąć pasek rozrządu, trzeba zdjąć inne paski. Dla tego też pójdą nowe ( wielorowkowego i klinowego jeszcze nie wymieniałem od kąt mam auto ) . Tylko pompę trzeba dodatkowo wykręcić i koło pasowe ze starej przełożyć od nowej.
Mam jeszcze do was jedno pytanie, otóż kupiłem uszczelkę GOETZE, ale nie ma w niej żadnej informacji o momentach dokręcania. Co w takim przypadku robić ? Dokręcać według danych z książki "Sam naprawiam " ?
W uszczelce Victor Raintz była karteczka z momentami:
1. 30 Nm
2. 60 Nm
3. 90 stopni
4. 90 stopni
a tutaj zero informacji.
Idąc dalej, to żeby zdjąć pasek rozrządu, trzeba zdjąć inne paski. Dla tego też pójdą nowe ( wielorowkowego i klinowego jeszcze nie wymieniałem od kąt mam auto ) . Tylko pompę trzeba dodatkowo wykręcić i koło pasowe ze starej przełożyć od nowej.
Mam jeszcze do was jedno pytanie, otóż kupiłem uszczelkę GOETZE, ale nie ma w niej żadnej informacji o momentach dokręcania. Co w takim przypadku robić ? Dokręcać według danych z książki "Sam naprawiam " ?
W uszczelce Victor Raintz była karteczka z momentami:
1. 30 Nm
2. 60 Nm
3. 90 stopni
4. 90 stopni
a tutaj zero informacji.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
mecheś będzie wiedział jak dokręcićGawior pisze: Mam jeszcze do was jedno pytanie, otóż kupiłem uszczelkę GOETZE, ale nie ma w niej żadnej informacji o momentach dokręcania. Co w takim przypadku robić ?
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
Pytam, bo jestem ciekawski i wolę wiedzieć.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
witam Panowie.
podepne sie pod temat bo jest podobny
otoz przy kolektorze wydechowym mam nieszczelnosc i podczas dodawania gazu slychac ze cos tam gwizdze,szumi...;/ i nasuwa sie pytanie czy prosciej bedzie od gory czy od dolu wyciagnac kolektor wydechowy?
podepne sie pod temat bo jest podobny
otoz przy kolektorze wydechowym mam nieszczelnosc i podczas dodawania gazu slychac ze cos tam gwizdze,szumi...;/ i nasuwa sie pytanie czy prosciej bedzie od gory czy od dolu wyciagnac kolektor wydechowy?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
3lv!$, właśnie ten problem został poruszony w tym temacie a jak lepiej to kwestia wprawy czy zwyczaju mechanika. Sam jestem niedługo po wymianie portek w 2E, robił mi to mechanik którego cenię i od razu powiedział że nie będzie się męczył z odkręcaniem kolektora na silniku zostawionym w aucie, wysunięcie silnika przy jego wprawie trwało niecałą godzinkę, w sumie 3 godziny i po krzyku. Ściągać głowicę narażać się na koszty uszczelki, śrub planowania niema sensu najmniejszego, chyba że robi się to przy okazji.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Jak zdjąć głowicę w silniku 2.0 2E (jak odkręcić kolektory)
Paweł Marek, dzieki wielkie za odp czyli sam za to nie bede sie brał zostawiam to w rekach mechanikow pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości