Stukanie w silniku golf III GT (AFT)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Stukanie w silniku golf III GT (AFT)
Witam. Niedawno zakupiłem golfa III GT (AFT) no i tak ostatnio słuchałem pracy silnika i coś stuka tak równio i przy dodawaniu gazu przyspiesza, dodam ze stuka na zimnym jak i ciepłym silniku wydaje mi się ze w górnej części silnika najbardziej słychać przy kolektorze dolotowym, po kupnie nie wymieniem jeszcze oleju jutro będę kupował dopiero może to coś da
Stukanie w silniku golf III GT (AFT)
może jest walnięty popychacz na którymś zaworze
BYŁ 2 x MK1 BYŁ 3 x MK2 JEST 1 x MK3
Stukanie w silniku golf III GT (AFT)
klapy zmiennej pojemności kolektora dolotowego tak klekoczą,ten motor tak ma
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Stukanie w silniku golf III GT (AFT)
aha ale nie wiem czy trochę nie za głośno a można jakoś to sprawdzić czy to to??
Re: Stukanie w silniku golf III GT (AFT)
można ,przyblokuj cięgno klap to ucichniepaxstor pisze:aha ale nie wiem czy trochę nie za głośno a można jakoś to sprawdzić czy to to??
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Stukanie w silniku golf III GT (AFT)
norek111, te klapy tez klekocą ale oprócz tego chyba jeszcze coś jest nie tak, dziś tak się wsłuchałem i na zimnym jak zapale to cicho stuka tak mało a jak się rozgrzeje to bardziej, a np jak jadę i się rozpędzam to nic nie słychać
Re: Stukanie w silniku golf III GT (AFT)
norek111 dobrze pisze, że te klapki w AFT tak mają, że klekoczą.paxstor pisze:norek111, te klapy tez klekocą ale oprócz tego chyba jeszcze coś jest nie tak, dziś tak się wsłuchałem i na zimnym jak zapale to cicho stuka tak mało a jak się rozgrzeje to bardziej, a np jak jadę i się rozpędzam to nic nie słychać
Paxstor, ale nie napisałeś jednej kluczowej informacji aby problem diagnozować precyzyjniej. Jaki to jest dźwięk? Metaliczny???
Stukanie w silniku golf III GT (AFT)
denisz, myślę ze metaliczne stukanie takie równomierne w górnej części silnika wymieniłem szklanki i nic to nie pomogło, ostatnio miałem taką awarie, jadę sobie a tu wreszcie tak zaczęło stukać ze szok i zaczął chodzić na 3 gary chciałem dojechać do domu po kawałku drogi ucichło i co jakiś czas tak stukało, jak wymieniłem szklanki to narazie awaria ustąpiła ale stuki takie jak wcześniej są, dodam ze jak rano odpalę silnik to stuki są bardzo ciche a jak się rozgrzeje to głośne, ja myślę ze już prowadnice szklanek są wydarte i olej po nagrzaniu ucieka bokami, tak mi sie wydaje
Stukanie w silniku golf III GT (AFT)
na początek, powiedzmy, że dla absolutnie świętego spokoju sprawdź może czy rozrząd nie przeskoczył.paxstor pisze:jak wymieniłem szklanki to narazie awaria ustąpiła ale stuki takie jak wcześniej są, dodam ze jak rano odpalę silnik to stuki są bardzo ciche a jak się rozgrzeje to głośne, ja myślę ze już prowadnice szklanek są wydarte i olej po nagrzaniu ucieka bokami, tak mi sie wydaje
Pewnie nie, więc to ewidentnie zawory. Jak się silnik nagrzeje, to wtedy się wszystko "temperaturowo rozszerza" i jest większe bicie. Niestety, mi to wygląda na konieczność sciągania głowicy i przyjrzeniu się co tam w zaworach się dzieje i być może regeneracja głowicy (tu by mozna było zastanowić się nad kupnem używanej głowicy, bo koszty regeneracji będą podobne). Coś można oczywiście zobaczyć ściągając tylko pokrywę zaworów i wałek rozrządu ale mi się wydaje, że tu pacjent ma cięższy przypadek, bo popychacze już wymieniłeś.
To czy zawory (uszczelniacze zaworowe) nie trzymają oleju można łatwo sprawdzić - wyciągnij świece i zobacz, czy na ich elektrodach są ślady oleju (a pewnie będą, skoro 1 gar Ci nie chodził).
Choć jeśli olej jest, to może równie dobrze być i z od spodu - czyli z cylindrów. Proponuję zrobić pomiar ciśnienia sprężania w każdym cylindrze - mechanik dużo nie weźmie za taką robotę. Będziesz wiedział na ile jest kaszana.
Aha, jak zdecydujesz się na ten pomiar ciśnienia, to tylko u mechanika, który będzie wiedział co to "próba olejowa" i taką zrobi dodatkowo do pomiarów. Z takich pomiarów będziesz miał już większą wiedzę o nieszczelnościach.
ps
a jak wymieniałeś popychacze to obejrzałeś stan wałku rozrządu?
tak na marginesie: mi kiedyś też zaczęło stukać metalicznie spod zaworów. I co było przyczyną: jakaś śrubka tam się zapodziała. Jak i skąd tego ani ja ani mechanik, który ją tam znalazł nie wiemy...
Stukanie w silniku golf III GT (AFT)
A więc tak wiem już ze stuki nie są ani od szklanek ani od głowicy, moje przypuszczenia są albo panewka korbowodu albo tuleja sworznia tłoka, i mam taki pytanie czy mógł bym założyć cały jeden korbowód z innego silnika czy będzie lipa?? chyba ze okaże się ze to od pierścienia na tłoku (tak mi powiedział mechanik)ale sprawdzałem ciśnienie i ma po 12 na każdym więc to odrzucam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości