Obroty na "luzie" stoją na około 2 tys.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Aralfocino
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 21:52
Lokalizacja: woj. podlaskie

Obroty na "luzie" stoją na około 2 tys.

Post autor: Aralfocino » sob kwie 30, 2011 11:28

Witam, posiadam mk3 1.6 benzyna+gaz, 1993r.
Problem jest następujący, na benzynie nie ma takich przebojów, dopiero jak przeskoczy na gaz (automatycznie przeskakuje na 2 tys.) ok. przeskoczyło dojeżdżam do skrzyżowania zatrzymuje się mam na luzie a obroty stoją na około 2tys. wrzucam 1 bieg i spadają do takich jak trzeba..
Przy jeździe przy 90km/h puszczam na luz i też nie spadają tylko stoją na 2tys... co za tym idzie zaobserwowałem spory skok zużycia gazu :banghead:
Gdzie leży przyczyna? Mogę sprawdzić to w warunkach domowych?

Z góry dziękuję,
Pozdrawiam!



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Obroty na "luzie" stoją na około 2 tys.

Post autor: jeryk10 » pn maja 02, 2011 21:44

Przelacz go na bezyne i pojezdzi troche i zobaczysz czy na bezynie trzyma niskie obroty jezeli bedzie trzymal tez wysokie to wymien czujnik temperatury


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Obroty na "luzie" stoją na około 2 tys.

Post autor: gracek1906 » wt maja 03, 2011 18:05

Zanim wymienisz czujnik to sprawdź(są gotowe tabelki z rezystancją) czy trzeba bo wymiana poszczególnych części owszem zda egzamin ale i kasy pójdzie. Na początek zrób reset kompa.



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

Obroty na "luzie" stoją na około 2 tys.

Post autor: evilenko » śr maja 04, 2011 08:38

Jeżeli problem jest tylko na gazie to powinieneś napisać w innym dziale. Wydaje mi się, że problem może dotyczyć regulacji reduktora ale musiałbyś napisać coś więcej o swojej instalacji gazowej. Możesz spróbować wkręcić trochę śrubę od wolnych obrotów (ale z umiarem) i patrzeć czy zmienią się obroty.



Aralfocino
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 21:52
Lokalizacja: woj. podlaskie

Obroty na "luzie" stoją na około 2 tys.

Post autor: Aralfocino » śr maja 04, 2011 14:17

Na benzynie wszystko gra, jedynie na gazie (ale to od czasu do czasu).. instalację posiadam BRC (nie sekwencja) tam pod maską koło silnika jest reduktor gazu i w nim jest śrubka taka to jest regulacja gazu? po prostu mam podkręcić ją stopniowo? ale jak odpalę silnik i przełączę na gaz to wszystko gra... to jedynie w czasie jazdy najczęściej jak dojeżdżam do skrzyżowania.. Tak myślałem może filtr gazu się zapchał (ale były by wtedy takie objawy>?)



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

Obroty na "luzie" stoją na około 2 tys.

Post autor: evilenko » czw maja 05, 2011 09:23

Ok a to BRC jest pierwszej czy drugiej generacji, jeśli drugiej wiesz może jaki masz komputer lpg?



keta
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 15:29
Lokalizacja: Swiecie

Re: Obroty na "luzie" stoją na około 2 tys.

Post autor: keta » pt maja 06, 2011 08:58

witam ciebie, miałem ten sam problem i moich dwoch kolesi- ja posiadam blosa wiec myślałem ,że tłusty syf z gazu mi bradziaży więc blosa wyczyściłem, ale nic nie pomogło kolesie nie robili nic (tylko się *#cenzura#*...li) i przeszło samo ,u mnie natomiast przeszło po 3 tygodniach,zaznaczam że wszystko miałem przeczyszczone komputer od gazu ustawiony i nic.Życzę ci wytrwałości :banghead: przy dojazdach do skrzyżowań (wez radio ma maxa )



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

Obroty na "luzie" stoją na około 2 tys.

Post autor: evilenko » pt maja 06, 2011 09:54

Aralfocino a na rurze od reduktora do miksera masz śrubę czy krokowca? Jeśli krokowca to masz II generację i coś może dziać się z elektryką dlatego pytałem jaka centralka. A problem jest zawsze kiedy auto jest na luzie na gazie czy tylko czasem gdy podjeżdżasz do świateł?



Aralfocino
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 21:52
Lokalizacja: woj. podlaskie

Obroty na "luzie" stoją na około 2 tys.

Post autor: Aralfocino » wt maja 10, 2011 18:30

Witam, nie wiem czy to jest instalacja I generacji czy II, ma 3,5 roku więc wnioskuję, że drugiej. Nie wiem czy tam siedzi korkowiec czy śruba.. pod maska jest chyba się nazywa "reduktor" i na nim jest śrubka do zmniejszania i zwiększania podawania gazu (tak mi się wydaje) Dalej, obroty, trzymają się na 2 tys. nawet na luzie (nie pomaga nawet kilkukrotne wciśnięcie sprzęgła, nawet nie drgnął) dojeżdżam do skrzyżowania mam 3 bieg, nie puszczam na luz, a hamuje silnikiem teoretycznie wraz z zwalnianiem obroty powinny spadać one stoją ... jak wrzucę 1 ruszam wszystko wraca do normy... Jest jeden człowiek mechanik zajmuje się instalacjami lpg i elektryką, mechaniką dorabia sobie.. chyba zaprowadzę do niego... i pewnie ściągnie sporo kasy. Z tego wszystkiego wyczyściłem nawet aparat zapłonowy ale nic.. Tak główkuję, że jeśli była by to wina silniczka krokowego to na PB też by obroty stały a nie stoją.
Musi coś być po stronie instalacji.. Myślę że może filierek.. będę musiał znaleźć jakąś instrukcję jak go wymontować i wymienić.



marcin1989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt wrz 14, 2010 20:16

Obroty na "luzie" stoją na około 2 tys.

Post autor: marcin1989 » śr maja 11, 2011 21:52

Instalacja I generacji to instalacja ze sruba na weżu która idzie z reduktora do wtrysku,a w drugiej generacji zamiast sruby masz silniczek krokowy, musisz konkretnie wiedziec która masz instalacje. Co do filtra gazu to jego wymiana nic ci nie pomoże,pojedz do gazownika i niech on zerknie bo jesli na benzynie jest ok to tylko wina jest po stronie gazu.



Aralfocino
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 21:52
Lokalizacja: woj. podlaskie

Obroty na "luzie" stoją na około 2 tys.

Post autor: Aralfocino » ndz maja 15, 2011 11:42

Po wojażach poszedłem do takiego mechanika stwierdził, że reduktor gazy wymaga regeneracji (koszt: 180 zł)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości