Witam,
Przedmiotem mojego pytania o przyczynę hałasowania w okolicy rozrządu jest Bora z silnikiem 1,9TDI ATD. Hałas w postaci głuchego rzężenia lub pustego tarkotania itp występuje w okolicach rozrządu i pojawia się na wolnych obrotach. Szczególnie dokuczliwy jest przy kręceniu kierownicą (bez znaczenia jest kierunek), natomiast nie występuje przy wciśnięciu sprzęgła. Czy sprzęgło jest w jakiś sposób złączone z układem wspomagania lub układem kierowniczym?
Głuche dzwięki przy niskich obrotach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Głuche dzwięki przy niskich obrotach
Sprawdź pompe od wspomagania lub poziom płynu od wspomagania ukł kierowniczego.
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Głuche dzwięki przy niskich obrotach
Sprzęgiełko alternatora będzie pewnie do wymiany, do sprawdzenia tez napinacz paska i sam pasek.
Jak dźwięk podobny to zerknij do tego tematu
[youtube][/youtube]
Jak dźwięk podobny to zerknij do tego tematu
[youtube][/youtube]
- niziok
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: wt paź 31, 2006 14:24
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Bora 1,9tdi ATD `02
Golf VI 1,6tdi CAYC `11 - Silnik: cayc
- Kontakt:
Głuche dzwięki przy niskich obrotach
Dzwięk identyczny, z tym że u mnie występuje przy kręceniu kierownicą. Przyjrzałem się bliżej temu napinaczowi - pod obciążeniem mocniej drga, ponadto rolka ma już pewien luz. Podejrzewam więc właśnie ten napinacz.
Zanim jednak go kupię sprawdzę też sprzęgiełko alternatora. Powiedz mi kolego, bo widzę że masz bliźniaczy silnik, aby zdjąć napinacz wystarczy odkręcić te 3 dobrze widoczne śruby ułozone w trójkąt? Przed zdemontowaniem napinacza da radę jakoś poluzować pasek?
Zanim jednak go kupię sprawdzę też sprzęgiełko alternatora. Powiedz mi kolego, bo widzę że masz bliźniaczy silnik, aby zdjąć napinacz wystarczy odkręcić te 3 dobrze widoczne śruby ułozone w trójkąt? Przed zdemontowaniem napinacza da radę jakoś poluzować pasek?
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Głuche dzwięki przy niskich obrotach
Tak te trzy śruby (klucz 13). Proponuję jednak dla własnej wygody przed ich odkręceniem na "cycek" zaznaczony żółtą strzałką założyć klucz 17 odgiąć go w kierunku zaznaczonym strzałką czerwoną aż do momentu kiedy można będzie przestrzelić dziurę w ramieniu, zaznaczoną strzałką niebieską z taką samą znajdującą się w podstawie napinacza i zablokować go. Wtedy pasek będzie luźny i potem bez problemu założysz napinacz jeśli okaże się, że jest ok, a winne jest sprzęgiełko. Trochę tak masło maślane ten mój opis, myślę, że i bez niego poradziłbyś sobie, ale coś tam może Ci ułatwi
Co do sprawdzenia sprzęgiełka to ten link, który podesłałem wcześniej i w nim jest jak to ma działać kiedy jest sprawne.
Co do sprawdzenia sprzęgiełka to ten link, który podesłałem wcześniej i w nim jest jak to ma działać kiedy jest sprawne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości