Witam
Posiadam Golfa 4 V6 4 motion. Kupiłem go 3 miesiące temu i problem polega na tym iż przy zakupie był już luz na piaście który można było sprawdzić na postoju targając kołem przednim od strony pasażera (przy skręcaniu też było słychać dziwne odgłosy i metaliczne dzwięki na nierównościach jak wjechało się tym kołem do dziury) . Po zakupie odkręciłem samo koło i okazało się, że nakrętka była luźna więc ją odpowiednio dociągnąłem. Odgłosy nie zniknęły luz był ciut mniejszy, ale po przejechaniu kolejnych kilometrów ok. 300 znów sprawdziłem i nakrętka znów była luźna.
Wymieniłem więc łożysko i piastę na nowe. I po przejechaniu 500 km problem powraca w ten sam sposób (na razie pojawił się już luz jak ruszam kołem i przy jeździe na dziurach znów zaczyna być słychać ten odgłos), oczywiście nakrętka znów była luźna.
Macie pomysł czego to może być wina?
Stara piasta nie nadawała się do niczego miała już taki luz na zewnętrznej części że mogłem ją włożyć do nowego łożyska i nią obracać a łożysko stało w miejscu. Jeśli chodzi o zwrotnice to nie miała żadnych uszkodzeń.
Proszę o pomoc.
Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- tomcio1
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 22:47
- Lokalizacja: Jastrzębie, KrakóVW
- Kontakt:
Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.
Mądry nic nie powie, a głupi się nie domyśli...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]
- tomcio1
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 22:47
- Lokalizacja: Jastrzębie, KrakóVW
- Kontakt:
Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.
Lekkie drgania kierownicy podczas jazdy >100 km/h są, ale czy to może być przyczyną popuszczania się tak często nakrętki?stonefree pisze:A może półoś jest zgięta?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 03, 2011 11:30 przez tomcio1, łącznie zmieniany 1 raz.
Mądry nic nie powie, a głupi się nie domyśli...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]
Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.
tomcio1, daj nową nakrętkę i dociągnij odpowiednią siłą - jeśli okaże się że znowu się poluzowało to wymień półoś
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.
Powiem szczerze, nie przyjrzałem się jak to jest w vw ale jak wymieniałem łożyska w poprzednim aucie to było takie wcięcie i nakrętkę po dociągnięciu trzeba było uderzyć raz majzlem żeby w to wcięcie się zagięła i nie było bata żeby się odkręciło.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.
Tak bywa do dzis w niektorych autach, Bywalo ze byly zabezpieczenia- cos ala "agrafka" ale teraz robia albo nakretki samokatrujace ( z plastikiem po stronie gwintu albo tez nakretki lakko przyplaszczone i tak tez mozesz zrobic. Zawsze mozesz tez przykrecic nakretke na klej do gwintow - taki czerwony. Jakiej marki łozysko wstawiles bo moze to byc przyczyna padania lozyska i powstawania luzu.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości