Pasat 1,9TDI FL-średnia żywotność klocków hamulcowych

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Pasat 1,9TDI FL-średnia żywotność klocków hamulcowych

Post autor: indyczes » ndz mar 27, 2011 15:09

Witam kolegów.
Jak w temacie, jaka jest przeciętna żywotnośc klocków hamulcowych z przodu i z tyłu? Oczywiście wiem, że to jest wartość względna niemniej jednak chciałbym po tym fakcie ustalić przebieg auta od momentu wymiany klocków.
Pozdr.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Pasat 1,9TDI FL-średnia żywotność klocków hamulcowych

Post autor: italiano_83 » ndz mar 27, 2011 17:59

Nie da się tego określić, zależy od jakości samych klocków, tarcz hamulcowych, stylu jazdy, rodzaju dróg po jakich auto się porusza miasto/autostrada/mieszane. Sprawdza się grubość klocka jak jest za cienki to się wymienia i tyle, jednemu klocki starczą na 40kkm a drugiemu na 100kkm :grin:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Pasat 1,9TDI FL-średnia żywotność klocków hamulcowych

Post autor: indyczes » ndz mar 27, 2011 20:13

Wiem, że dokładnie nie da się ustalić. Otóż w historii serwisowej auta są wymienione klocki na tyle przy przebiegu 184000km i praktycznie obecnie nadają się w niedalekiej przyszłości do wymiany- zdanie diagnosty na przeglądzie przed rejestracją .Przegląd ten robił sprzedający w mojej obecności, auto z Belgii. Ostatni wpis w serwisie przy takim przebiegu i między innymi taka wymiana. Sprzedający twierdzi, że auto stało ok.8 miesięcy w Belgii ze względu na wysoką cenę, nikt nie chciał go kupić. Ponadto do wymiany tylne amortyzatory- sprawność na poziomie 50%, przednie 70%. Według mnie do tego przebiegu należy doliczyć przynajmniej 40000km, z historii wynika, że auto robiło średnio rocznie ok.30000km.Obecnie auto prawdopodobnie ma ok.220000km. Ogólnie w bardzo dobrym stanie blacharsko-lakierniczym, silnik również poza drobnym wyciekiem oleju na łączeniu rury do intercoolera i gdzieś w okolicy chłodniczki olejowej. Ciekawi mnie tylko czy jak ktos ma dobre układy to można coś zmienić w historii serwisowej, pewnie dopisac jakiś fikcyjny serwis pewnie tak, natomiast zmiana pewnie nie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pasat 1,9TDI FL-średnia żywotność klocków hamulcowych

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 27, 2011 20:31

indyczes, z twoich rozważań i prób dochodzenia do prawdy w ten sposób nic nie wyniknie. Sfałszować można oczywiście wszystko, ale na tym etapie nic ta wiedza ci nie da nawet gdybyś ją posiadł. Usuń zauważone usterki i jeździj


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Pasat 1,9TDI FL-średnia żywotność klocków hamulcowych

Post autor: Haki » ndz mar 27, 2011 21:28

Dokładnie tak jak napisali koledzy powyżej --- kup i śmigaj a klockami sobie głowy nie zawracaj. Będziesz chciał wymienić - to wymienisz - koszta niewielkie ...Jeden wymieni co 150tys inny 3razy w roku ... bo mu piszczą itp itd
Ważniejsze byś sprawdził autko u dobrego diagnostyka znającego się na autach z grupy VAG ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 9 gości