brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: krzysiiekb » wt lut 15, 2011 15:52

Witam.

Dzisiaj z rana miałem następujący problem:

1)Wsiadłem do samochodu, włożyłem kluczyk i zacząłem kręcić. Od jakiegoś czasu auto odpala tylko takim sposobem, że muszę pokręcić raz, przestać i za drugim razem już bez problemu odpala. Później już za każdym razem jest normalnie. Czym to może być spowodowane?

2)Ponad to dziś wyjątkowo auto stanęło mi na drodze i nie chciało odpalić. Po wyjściu z samochodu - nie wiem czy to ważne - ale przeskoczyła mi iska z karoserii. Po odpaleniu auto dławiło się zarówno na gazie jak i na benzynie. Później zachowywało się normalnie z dwoma małymi wyjątkami:
a) przy odpalaniu jest taki odgłos jak by o raz, albo dwa za dużo kręcił rozrusznik już po odpaleniu auta
b) przestało mi działać ogrzewanie, przy nastawieniu na ciepłe leci zimne, albo lekko letnie powietrze. (jak dojeżdżałem do pracy). Przy powrocie natomiast zauważyłem, że gdy ruszam leci bardzo zimne powietrze (oczywiście silnik nagrzany, chodzi mi o ruszanie np. ze świateł), przy normalnej jeździe natomiast leci lekko ciepłe powietrze.

3)Kolejny problem występuje tylko rano i tylko gdy na dworze są temperatury ujemne, a mianowicie nie przełącza mi na gaz i dusi się na nim, wiem czym jest to spowodowane - a mianowicie takim przekaźnikiem jak w światłach od malucha - bo gdy w niego lekko puknę od razu przełącza na gaz i działa bez problemu. jak sprawdzić taki przekaźnik, albo co zrobić żeby działał poprawnie?

Proszę o zainteresowanie moim tematem, gdyż jest to jedyne auto w domu i służy do codziennych dojazdów do pracy

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi i pomoc. :pub: :kwiat:

Pozdrawiam,
Krzysztof B. :kufel:


KaBe

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: rysiektr » wt lut 15, 2011 21:23

uuuuuuuu kilka problemów jednocześnie... sądząc po opisie mniemam, iż silnik to 1.8 ABS z podtlenkiem LPG :okej:
AD1
Rozumiem, że odpalasz z benzyny i rano trzeba go długo kręcić albo na 2 razy. Pompa paliwa może być słaba, przewody zapłonowe, świece, kable kopułka palec do sprawdzenia ewentualnie do wymiany. Może być ciulowe paliwo. Co wiąże się z tym ze auto gaśnie przerywa itd.

AD2
a) należy rozebrać i przesmarować rozrusznik, oraz sprawdzić stan bendix'a (koła zębatego rozrusznika) ewentualnie wymienić wraz z tulejami i szczotkami
b)termostat do wymiany jeśli temp na wskaźniku nie trzyma 90 stopni i płyn jest w układzie

AD3
Jak już wiesz co to za przekaźnik to trzeba go wymienić, zapewne to standardowy montowany przez gazowników, musisz go wyjąć z podstawki i kupić w motoryzacyjnym taki sam i wsadzić w podstawkę

Jakby coś to pisz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: krzysiiekb » ndz lut 20, 2011 23:16

rysiektr,

dziś zgasł mi jak dojeżdżam do skrzyżowania, i jak tam zgasł to nic nie pomagało, musiałem dobre 2minuty kręcić, żeby w ogóle załapał i odpalił. kręcił ładnie, ale nie odpalał długo, długo...


KaBe

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: rysiektr » pn lut 21, 2011 10:08

a sprawdziłeś świece, kale, kopułkę i czujnik temp tak jak mówiłem?? Zgasł jak był ciepły czy zimny?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: krzysiiekb » pn lut 21, 2011 23:08

rysiektr,

sprawdziłem świece, przeczyściłem, kable też nie świecą w ciemnościach ani nie widać przeskakującej iskry...

czujnika temp. jeszcze nie sprawdzałem, bo nie miałem do dyspozycji garażu i o mało co nie przymarzłem do auta. jutro to zrobię na pewno.

obrotomierz. wskazówka nie spada do zera, zaczyna przygasać, auto nie przyspiesza, ale trzymając pedał gazu unikam zgaśnięcia, ale gdy już zgaśnie to na dobre, bo mogę kręcić i kręcić rozrusznikiem, a auto nie odpala. a zaczyna się od takiej dziwnej przerwy w obrotach tak jak by mu brakowało gazu lub benzyny bo na obu mieszankach się dusi.

innym jeszcze problemem jest to, ale chyba nie związanym z opisanymi powyżej jest to, że nagrzewnica ładnie ogrzewa mi tylko auto podczas jazdy, gdy dzisiaj stanąłem na przejeździe kolejowym wskazówka temperatury silnika spadła z 85st do samego zera, a z nawiewów miałem lodowate powietrze, a gdy ruszyłem i przejechałem znów kilka km (ok.2km) temp. na wskaźniku pojawiła się z powrotem, a z nawiewów miałem gorące powietrze? natomiast z samego rana nawet po przejechaniu 50km wskazówka nie wychyliła się nawet na 70st.C, a z nawiewów wiało zimne powietrze?


KaBe

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: rysiektr » pn lut 21, 2011 23:33

czujnik temp odepnij całkiem i zobacz czy auto dalej gaśnie, to ten 4 pinowy w króćcu na głowicy, 1 min roboty, co do ogrzewania to objaw odwrotny jak w przypadku uszkodzeniu termostatu ale może ubity jest.... zobacz czy korek w zbiorniczku wyrównawczym jest drożny, czy płynu nie ubywa, zobaczy czy obydwa węże idące do chłodnicy są gorace


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: krzysiiekb » wt lut 22, 2011 00:00

rysiektr,

jak odpinam czujnik temp. obroty rosną. przy odpięciu tps-a obroty wariują na przemian podnoszą się i spadają.

no właśnie dziwnie z tym ogrzewaniem. ale chyba nic innego nie może być jak termostat - nie?

a gdzie ma być drożny ten koreczek?

ten u góry jest gorący, na dole ledwo ciepły


KaBe

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: rysiektr » wt lut 22, 2011 00:05

a jak odpinasz czujnik to normalnie jedzie?? nie dusi się?? odpala dobrze?? Pojeździj chwilę z odpiętym i zobacz czy będzie wariował, a co do ogrzewania to ja tak miałem jak miałem kiedyś u ojca w mk2 jak było mało płynu jak dolny zimny to może być termostat a może pompa wody, korek jak odkręcasz to robi psssssssssssssssst?? Oczywiście ostrożnie okręcaj jak gorący bo może wystrzelić i się poparzysz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: krzysiiekb » wt lut 22, 2011 18:23

rysiektr, , dziś golf całkowicie wyzionął ducha, ładnie odpalił rano, przejechał kilometr, obroty spadły i nawet po wymianie palca na miejscu, wyczyszczeniu kopułki, użyciu samostartu auto nie odpalało, a kilka razy tak jak by odpaliło ale w tym samym momencie gasło. kręciłem aż do rozładowania akumulatora, ale nie odpalał. auto wróciło do domu na lince. co to może być?


KaBe

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: krzysiiekb » wt lut 22, 2011 21:02

jak zdiagnozować, albo wykluczyć uszkodzenie czujnika halla?

co do cewki to chyba nie da się zdiagnozować czy jest uszkodzona nie wymieniając jej na inną?


KaBe

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: krzysiiekb » wt lut 22, 2011 21:14

rysiektr, co do korka to jak go odkręcam to robi PSSSSSSSSSSSSSSYYYYYYYYTTTTT- co to za objaw?


KaBe

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: krzysiiekb » wt lut 22, 2011 21:43

jak zdiagnozować, albo wykluczyć uszkodzenie czujnika halla?
krzysiiekb, mam multimetr tylko nie wiem jak co i do czego dokładnie podpiąć, widziałem posty innych, ale dla mnie to trochę tak jakby czary. czy jeżeli halla będzie uszkodzona nie będzie iskry na kablu idącym do cewki?


KaBe

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

brak grzania, dziwnie odpala [1.8gt90KM'92r.]

Post autor: rysiektr » śr lut 23, 2011 00:37

odkręć świece zobacz cy jest iskra, świece jakiego są koloru?? Czarnego?? Okopcone są?? Jak robi bardzo dużo Psyyyyyyyyyyyyt to znaczy ze zapowietrzone było. Co zobacz jeszcze czy podstawa pod wtryskiem cała jest, ale to jak zapalisz to poruszaj mocno całym wtryskiem i czy przerywa. Kolejnym elementem układanki może być kostka stacyjki, która to gdy nie łączy też będzie powodowała takie cyrki.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości