Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
Witam!
Za pare dni bede chcial wyciagnac silnik benzynowy 1,6 wraz ze skrzynia automatyczna i polosiami z budy golfa mk2.
Chce go wyciagnac wraz z lapami i poduchami.
nasuwa mi sie pytanie - jak dokladnie to zrobic zeby jak najmniej rozkrecac? Czy polosie trzeba odkrecac od skrzyni czy wystarczy tylko od piasty?
No i jeszcze kwestia taka ze nie mam dostepu do kanalu i musze zrobic to od gory. Silnik razem ze skrzynia raczej bedzie troche wazyl wiec chce sie zaopatrzyc we wciagarke elektryczna 1-tonowa ktora to wszystko wydre wiec ciezar nie ma znaczenia.
Bardzo prosze o sugestie
Za pare dni bede chcial wyciagnac silnik benzynowy 1,6 wraz ze skrzynia automatyczna i polosiami z budy golfa mk2.
Chce go wyciagnac wraz z lapami i poduchami.
nasuwa mi sie pytanie - jak dokladnie to zrobic zeby jak najmniej rozkrecac? Czy polosie trzeba odkrecac od skrzyni czy wystarczy tylko od piasty?
No i jeszcze kwestia taka ze nie mam dostepu do kanalu i musze zrobic to od gory. Silnik razem ze skrzynia raczej bedzie troche wazyl wiec chce sie zaopatrzyc we wciagarke elektryczna 1-tonowa ktora to wszystko wydre wiec ciezar nie ma znaczenia.
Bardzo prosze o sugestie
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
- tomek mk2 BDE
- sex cylinder
- Posty: 527
- Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
- Lokalizacja: Głomno
Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
polosie najlepiej odkrecic od skrzyni, zdjac zdezak, pas przedni z lampami, belke przednia i potem juz z gorki
Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
wyjmij polosie, chlodnice, wszystkie przewody, wiazke , ogolnie wyczysc komore i wyjdzie do gory bez problemu
Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
Czyli ze jezeli wyczyszcze komore silnika czyli poodpinam kabelki, przewody itd, wyciagne przednia belke, zderzak itp to samo wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami nie jest jakas trudna sprawa?
Jakie narzedzia skompletowac do takiej operacji? nie chce zeby cos mnie zaskoczylo
Jakie narzedzia skompletowac do takiej operacji? nie chce zeby cos mnie zaskoczylo
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
nic Cie nie zaskoczy, komplet nasadek i komplet kluczy oczkowych oraz lage do piast i tak jak kostek pisze przy odpowiednich checiach i determinacji majac do dyspozycji 2jke chlopa i oddzielajac skrzynie od motoru dacie rade bez wyciagarki.
Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
Problem w tym ze bede raczej sam dlatego potrzebuje wciagareczke, ale to nie problem bo w firmie takie mamy
Mam tylko nadzieje ze uda sie wysztsko odkrecic normalnymi kluczami, a wytargac to juz wytargam spokojnie w calosci.
Pytam b o gdzies czytalem ze polosie sa do skrzyni przykrecane torxami czy czyms podobnym a tego nie posiadam ;/
Mam tylko nadzieje ze uda sie wysztsko odkrecic normalnymi kluczami, a wytargac to juz wytargam spokojnie w calosci.
Pytam b o gdzies czytalem ze polosie sa do skrzyni przykrecane torxami czy czyms podobnym a tego nie posiadam ;/
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
torxy to standard w vag'u. nie plakala, kupic zestaw podstawowych to nie problem. dasz rade
Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
To jeszcze szybkie pytanko - jaki klucz do odkrecenia polosi od piasty? dobrze doczytalem ze 30 mm ?
Taka nasadke dzis kupilem wlasnie, a co do torxow to nie wiem czy kupic caly zestaw w takiej formie jak imbusy, czy takim nie dam rady odrecic? bo moge jeszcze kupic torxa jako nasadke tylko nie wiem jaki to konkretnie torx jest, bo 1 kosztuje kolo 10 zeta i chce kupic ten odpowiedni.
Taka nasadke dzis kupilem wlasnie, a co do torxow to nie wiem czy kupic caly zestaw w takiej formie jak imbusy, czy takim nie dam rady odrecic? bo moge jeszcze kupic torxa jako nasadke tylko nie wiem jaki to konkretnie torx jest, bo 1 kosztuje kolo 10 zeta i chce kupic ten odpowiedni.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
Jak chcesz wyciągnąć wszystko w całości, bez ryzyka rozwalenia czegokolwiek i bez problemu to:
- spuszczasz płyny
- ściągasz wiązki elektryczne, odłączasz przewody paliwowe, odłączasz rurki płynu chłodzącego, linki sterujące
- luzujesz śruby przegubów przednich
- przód auta na kobyłki
- ściągasz pas przedni i chłodnicę
- ściągasz koła przednie, rozłączasz drążki kierownicze od zwrotnicy, sworzeń wahacza, odkręcasz całkowicie śruby przeguby, wyjmujesz przegub ze zwrotnicy;
- rozłączasz wałek przegubowy od przekładni kierowniczej;
- podstawiasz coś pod kołyskę, odkręcasz przednią belkę, na której stoi chłodnica, odkręcasz śruby, na których trzyma się kołyska;
- silnik wychodzi w dół, ze skrzynią, półosiami, układem kierowniczym - cały komplet, prawie tak, jak w fabryce montowali (w fabryce montowali razem z zawiechą przednią, ale tą metodą odpada tobie odpowietrzanie hamulców no i nie trzeba tak wysoko podnosić auta);
- spuszczasz płyny
- ściągasz wiązki elektryczne, odłączasz przewody paliwowe, odłączasz rurki płynu chłodzącego, linki sterujące
- luzujesz śruby przegubów przednich
- przód auta na kobyłki
- ściągasz pas przedni i chłodnicę
- ściągasz koła przednie, rozłączasz drążki kierownicze od zwrotnicy, sworzeń wahacza, odkręcasz całkowicie śruby przeguby, wyjmujesz przegub ze zwrotnicy;
- rozłączasz wałek przegubowy od przekładni kierowniczej;
- podstawiasz coś pod kołyskę, odkręcasz przednią belkę, na której stoi chłodnica, odkręcasz śruby, na których trzyma się kołyska;
- silnik wychodzi w dół, ze skrzynią, półosiami, układem kierowniczym - cały komplet, prawie tak, jak w fabryce montowali (w fabryce montowali razem z zawiechą przednią, ale tą metodą odpada tobie odpowietrzanie hamulców no i nie trzeba tak wysoko podnosić auta);
- tomek mk2 BDE
- sex cylinder
- Posty: 527
- Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
- Lokalizacja: Głomno
Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
do przegubu zewnetrznego nasadka 30, a do wewnetrznego torx(gwiazdka) 8
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
Konkretna nazwa tego klucza to trzpieniowy SPLINE 8M.tomek mk2 2.0 pisze:a do wewnetrznego torx(gwiazdka) 8
EDIT:
Do 20zł w sklepie, jako nasadka na grzechotkę 1/2.
- tomek mk2 BDE
- sex cylinder
- Posty: 527
- Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
- Lokalizacja: Głomno
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Wyjecie silnika ze skrzynia i polosiami.
Spline a torx to co innego. Inna liczba ramion. A do przegubu spline.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 10 gości