Miękki pedał hamulca
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Miękki pedał hamulca
Witam.
Mam Golfa MK4 2.8 V6 i ponieważ nie jest to pierwszy MK4 więc twierdze ze cos dziwnego mi sie dzieje z hamulcami. Przy wyłączonej stacyjce pedał hamulca twardy jak kamień i nie schodzi niżej więc raczej nie jest zapowietrzony. Ale jak go zapale to przy hamowaniu schodzi do podłogi. Hamuje co prawda normalnie ale pedał mam na podłodze (o prawie powiedzmy). Byłem wczoraj na warsztacie bo chciałem żeby mi płyn wymienili w układzie ale po sprawdzeniu okazało sie ze płyn jest nówka więc nie było sensu go zmieniać. Ktoś może ma jakieś pomysły albo miał ktoś już taki problem? Wszelka pomoc mile widziana.
Dzięki i pozdrawiam
Mam Golfa MK4 2.8 V6 i ponieważ nie jest to pierwszy MK4 więc twierdze ze cos dziwnego mi sie dzieje z hamulcami. Przy wyłączonej stacyjce pedał hamulca twardy jak kamień i nie schodzi niżej więc raczej nie jest zapowietrzony. Ale jak go zapale to przy hamowaniu schodzi do podłogi. Hamuje co prawda normalnie ale pedał mam na podłodze (o prawie powiedzmy). Byłem wczoraj na warsztacie bo chciałem żeby mi płyn wymienili w układzie ale po sprawdzeniu okazało sie ze płyn jest nówka więc nie było sensu go zmieniać. Ktoś może ma jakieś pomysły albo miał ktoś już taki problem? Wszelka pomoc mile widziana.
Dzięki i pozdrawiam
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Miękki pedał hamulca
Przecież to normalne, że jak auto nie jest zapalone to masz twardy pedał
Jak odpalisz silnik zaczyna działać pompa i masz mięciutki pedał
Jak hamuje normalnie to nie szukaj dziury w całym. Można jeszcze obadać stan tarczy i klocków.
Poza tym- "prawie" robi wielką różnicę

Jak odpalisz silnik zaczyna działać pompa i masz mięciutki pedał

Jak hamuje normalnie to nie szukaj dziury w całym. Można jeszcze obadać stan tarczy i klocków.
Poza tym- "prawie" robi wielką różnicę

Miękki pedał hamulca
Nie szukam dziury w całym tylko chodzi mi o to czy to normalne. Mam tez inne auto pod domem i tam pedał hamulca jest twardy podczas jazdy. A juz na pewno nie schodzi do podłogi, nawet podczas ostrego hamowania. A w Golfinie nawet słabe hamowanie i pedał w podłodze. Wiec pytanie czy moze cos z podcisnieniem sie nie dzieje.
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Miękki pedał hamulca
naqpewno nie z podcisnieniem. Jesli by go brakowalo to by wlasnie pedal byl twardy. Jesli cos mialo by byc to ewnetualnie z pompka hamulcowa a mianowicie z uszczelkami w niej - by przepuszczaly i wtedy pedla moze wpadac do podlogi.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Miękki pedał hamulca
Ok jeśli to pompka to co lepiej - wymienic na nowa czy zestaw naprawczy tez załatwi sprawe?
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Miękki pedał hamulca
mam podobny problem jak ty tylko ze w mk3 i to jest u mnie takie uperdliwe ze jak potrzebuje szybko za chamowac to jak mi wpada pedal wlacza sie odrazu abs co wydluza droge hamowania bo przrzepuszacza kola.. testoalem to tak ze odpielm jeden czujnik w tedy abs niedzala i sie szybciej zatrzymalem niz z dzialajacym.. zmieniklem ostatnio plyn i prawie udalo mi sie uzyskaz normlana prace pedalu hamolaca tzn podaczas jady twardy i jak sie go juz delikatnie dotnie noga to juz hamuje,.. dlugo sie tym nie nacieszylem bo zaczol mi tylny zacisk cieknac zmienilem go na inny i juz jest gorzej pedal mieki i rzeby uzyskac normala trardos trzeba 2-3 razy ze tak powiem pompnoc pedal.. bd sie w tym tygodni jeszcze raz zabierlal za grontowne odpowietrzanie ale ostatnio przeczytalem temamt zeby pompe ABS odpowietrzyc za pomoca vag-a i tak tez zrobie tylko w tym opise bylo ze auto niemoze zadnym kolem dotykac podloza a to dlamnie troche probem do osiagniecia.. moze ktos wie czy to konieczne?
Miękki pedał hamulca
Ponawiam temat. Dzisiaj zauważyłem ze przy włączonym silniku po "pod pompowaniu" pedał mi twardnieje ale jak przytrzymam ostatni raz to opada. Czyli według mnie pompa raczej bedzie. Czy moze tylko zapowietrzone? Sam juz nie wiem.
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Miękki pedał hamulca
ja dzisaj odpowietrzem vagiem pompe abs-u tylko ze zamiast miec podniesione wszzystkie kola mialem tylko jedno.. chociaz niewiem poco do tego maja byc podniesione wszystkie kola i troche pomogle zest zdecydowanie lepiej.. olsen72 sprobuj odpowietrzyc pompe vagiem moze ci to pomoze
Miękki pedał hamulca
Jak mniemam to opadanie jest takie raczje powolne i delikante nie ze leci do dechy w 2-3 sek tak?? Tak samo z tym twardnieniem pedalu znacyz sie twardszy sie robi i nieco wyzej tak??olsen72 pisze:Dzisiaj zauważyłem ze przy włączonym silniku po "pod pompowaniu" pedał mi twardnieje ale jak przytrzymam ostatni raz to opada.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Miękki pedał hamulca
Ogólnie rzecz biorąc to pedał bez pompowania bierze mi b. nisko (3/4 drogi w dół). Jak "pod pompuję" to robi sie twardszy (ok 1/2 drogi moze lepiej) ale jak przytrzymam to spada w dół, i to w mniej niż 3 sekundy.wesol pisze:Jak mniemam to opadanie jest takie raczje powolne i delikante nie ze leci do dechy w 2-3 sek tak?? Tak samo z tym twardnieniem pedalu znacyz sie twardszy sie robi i nieco wyzej tak??olsen72 pisze:Dzisiaj zauważyłem ze przy włączonym silniku po "pod pompowaniu" pedał mi twardnieje ale jak przytrzymam ostatni raz to opada.
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Re: Miękki pedał hamulca
Ogólnie rzecz biorąc to pedał bez pompowania bierze mi b. nisko (3/4 drogi w dół). Jak "pod pompuję" to robi sie twardszy (ok 1/2 drogi moze lepiej) ale jak przytrzymam to spada w dół, i to w mniej niż 3 sekundy.wesol pisze:Jak mniemam to opadanie jest takie raczje powolne i delikante nie ze leci do dechy w 2-3 sek tak?? Tak samo z tym twardnieniem pedalu znacyz sie twardszy sie robi i nieco wyzej tak??olsen72 pisze:Dzisiaj zauważyłem ze przy włączonym silniku po "pod pompowaniu" pedał mi twardnieje ale jak przytrzymam ostatni raz to opada.
Problem polega na tym że nie wiem od czego zacząć. Do mechanika nie mam po co jechac bo byłem u dwóch przed sylwestrem i chciałem wymienic płyn i odpowietrzyc go. Wiec pytam sie ich czy maja kompa i program do tego bo potrzebny im jest VAG chyba co nie? a oni mi na to: A po co? Wiec moja dalsza rozmowa juz była zbędna. Jedyna opcja do wykonania tego będzie VW dealer ale tam mnie zerżną aż miło. No i teraz problem bo jak pojade do VW na odpowietrzanie a dalej będzie to samo to będę musiał sobie wymienic pompe lub cos innego a po tem i tak do nich smigac na ponowne odpowietrzanie. Wiec staram sie na razie dociec co jest grane.
Dwa pytania do fachowcow:
1. Jakie są objawy gdy siada serwo?
2. jakie sa objawy gdy pada pompa?
Pompa ABS raczej działa bo po podłączeniu do VAGa znalazlem gdzies opcje ze mozna to sprawdzic. Było to m/w tak że klikajac klawiszem program mnie prosił o naciskanie pedału, podem puszczanie itd. Podczaj testu pompa "mruczała" kilka razy a na końcu wyskoczył napis OK. No chyba że ja coś innego tym robiłem.
Pozdro
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Re: Miękki pedał hamulca
No i mechanior miał rację...Jak nie dopuściłby żeby zbiorniczek był pusty (sukcesywne dolewanie płynu) to odpowietrzy bez komp.olsen72 pisze:Do mechanika nie mam po co jechac bo byłem u dwóch przed sylwestrem i chciałem wymienic płyn i odpowietrzyc go. Wiec pytam sie ich czy maja kompa i program do tego bo potrzebny im jest VAG chyba co nie? a oni mi na to: A po co? Wiec moja dalsza rozmowa juz była zbędna.
Pozdro
Re: Miękki pedał hamulca
Problem tylko taki ze to auto dopiero co kupiłem i nie wiem o nim nic wiec jest tez opcja ze ktos cos wczesniej robil (wymieniał zasiski etc.) i auto zostało zle odpowietrzone. Po prostu szukam przyczyny bo nie chce bezsensu wydac kasy. Lepiej zapytac niz placic. Ale dzieki.katerpi pisze:No i mechanior miał rację...Jak nie dopuściłby żeby zbiorniczek był pusty (sukcesywne dolewanie płynu) to odpowietrzy bez komp.
"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości