Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

witek271
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: czw cze 05, 2008 19:58
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: witek271 » śr gru 15, 2010 16:03

Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z przekładką silnika benzyna na diesel
Posiadam Golfa 3 1,4 z silnikiem abd monowtrysk zagazowany instalacja pierwszej generacji Mam też silnik z golfa 2 igiełka 1,6 Teraz pytanie czy warto przekładać ten silnik skoro zawieszenie praktycznie nowe a silnik do remontu czy też poprostu kupić 1,4 identyczny? Osobiście jestem przekonany do Diesla jeżdziłem kilka lat mk II 1,6 di nie było żadnych problemów a z tym 1,4 to jest katastrofa skarbonka bez dna



Awatar użytkownika
proinstalnet
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 26, 2009 12:29
Lokalizacja: Suwałki

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: proinstalnet » śr gru 15, 2010 17:28

powiem tak przekładka z diesla na benzyne i odwrotna to najgorszy swap do zrobienia. Chyba ze jak kolega tu obecny ma drugie auto w całosci. Do wymiany zbiornik paliwa, linki gazu poduszki silnika cała instalacja elektryczna do przerobiebia licznik do wymiany. Ogolnie wszystko prawie do wywalenia i wstawienia od diesla



witek271
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: czw cze 05, 2008 19:58
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: witek271 » ndz gru 19, 2010 10:10

ok a w moim silniku tak wymiana cewki 100 zł wymiana butli gazowej ponad 300 wymiana lub regeneracja reduktora od 100 zł w górę i parę innych pierdółek do wymiany jak kable świece itd to są koszty a wiadomo że można opchnąć pozostałości po benzynie silnik skrzynia osprzęt itd a gaz już kosztuje 2,65 l a spala mi po miejscu 11 l w zimie w trasie lepiej bo niecałe 8



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: Piotrek 2711 » ndz gru 19, 2010 16:50

Przy 1.6 d jest nawet mocowanie silnika inne te silniki są pochylone bardziej do ściany grodziowej a w 1.4 abd jest prosto także było by dużo zabawy żeby go poprawnie umocować w komorze silnika. A masz skrzynie biegów do diesla? Bo jak nie to dolicz koszt skrzyni bo z abd napewno nie pasuje. Niewiem czy warto brnąć w taki swap.


I LOVE MK3

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: Piotrek 2711 » ndz gru 19, 2010 16:52

Niewiem czy nielepiej kupić jakąś mk2 z zajechanym dieslem tylko zdrową budą i wsadzić ten twój dobry 1.6. Myśle że to by było bardziej opłacalne.


I LOVE MK3

witek271
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: czw cze 05, 2008 19:58
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: witek271 » sob gru 25, 2010 15:22

mam kompletny silnik z osprzętem i skrzynia CR który montowany był jak się dowidziałem w pasatach mkII i golfie MK I a skrzynie mam 8A to wszystko było wyciągnięte z golfa MK II 1988 r



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13606
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: Michał_1977 » sob gru 25, 2010 17:33

witek271, da rade upchnąć klekota i to bez większych przeróbek.
Klekot posiada takie same czujniki jak benzyna,zasilanie po kluczyku dla elektrozaworu pompy znajdziesz na pewno,a sterowanie świecami możesz zrobić dwojako-albo za pompcą jakiegoś przycisku,albo pobawić się trochę i zrobić jak w ori instalacji,czyli kluczyk-->przekaźnik-->świece.
Do zmiany także licznik i skrzynia :bajer:


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

witek271
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: czw cze 05, 2008 19:58
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: witek271 » sob gru 25, 2010 17:39

Tak to przewidywałem licznik już kupiłem skrzynie mam a co do podgrzewania to zamierzam wg tego prostego schematu zrobić podłączenie przekaźnika



witek271
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: czw cze 05, 2008 19:58
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Re: Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: witek271 » ndz lut 06, 2011 20:29

Mam problem Skrzynia dostawiła mi do ramy po przykręceniu wszystkich uchwytów

Obrazek Obrazek

Z tyłu jest ok ale z przodu wygląda jakby było za wysoko ale dlaczego? Wszystkie wsporniki wymieniłem od golfa III

Obrazek
Obrazek



witek271
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: czw cze 05, 2008 19:58
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: witek271 » pt lut 18, 2011 17:29

SWAP witek271

Wsadziłem właśnie silnik 1.6 D CR z MK I do MK III 1,4 ABD

SWAP zrobiłem z wielką pomocą forum ELEKTRODA i VWGOLF oraz informacjami zamieszczonymi w internecie oraz książkami Sam naprawiam i katalogowi ETKA

Wymieniłem
1 Silnik 1.6 CR z golfa MK I rok 1982
2 Skrzynię 8A z golfa MK II 1986
3 Wiązkę komory silnika od modelu 1.9 TD AAZ ze skrzynką bezpieczników (wszystkie kostki spasują od modelu 1989 do modelu 1997 Ja wymieniłem też skrzynkę bo moja była pęknięta Każda kostka ma swoje wejście także nie ma możliwości żeby pomylić kostki w skrzynce bezpieczników) a wiązkę silnika zrobiłem samoróbkę
4 Bak od diesla (pasuje od roku 1986 do 1997)
5 Chłodnicę 525x320 od golfa MK III
6 Zegary z obrotomierzem (wyjście W z alternatora do 10 pinu licznika tak powinno być mi spasowało wszystko na instalacji)
7 Lewarek zmiany biegów (od 1.4 ABD jest krótszy)
8 Pierwszą rurę od kolektora wydechowego (najlepiej kupić nową)
9 Dokupiłem impulsator do skrzyni
10 Tylna łapa silnika od MK II nie spasuje (Pasuje od MK III 1.8 1,9 2,0)
11 Linka sprzęgła
12 Linka gazu (ja zostawiłem starą własna modyfikacja i działa)
13 Wzmocnienie przednie na chłodnicę 525x320 (ja powycinałem stare to co miałem i włożyłem chłodnice 525x 320)
14 Przekaźnik świec żarowych (polecam Przekaźnik o numerach 142 1h0 911 262 jest to moim zdaniem najlepszy przekaźnik świec żarowych posiada 8 nóżkę która podgrzewa wstępnie świece po otwarciu drzwi kierowcy przez 5 sekund jeśli temperatura jest poniżej 10 stopni C oraz 191 911 261 posiada 7 nóżek ma funkcje dogrzewania świec po rozruchu a tego z numerem 171 911 261 nie polecam można również zrobić grzanie świec na krótko ale też nie polecam bo już tego próbowałem pamięć człowieka jest zawodna i nikt nie myśli o przycisku który podgrzeje świece jak mu się spieszy)

Pasuje od MK III 1,4 ABD
1 Wentylator chłodnicy (Pasuje od MK II i MKIII)
2 Półosie i przeguby powinny raczej pasować i mnie jest chyba ok
3 Wiązka oświetlenia przedniego (wkręciłem wtyczkę do wtyczki plug&play)
4 Stacyjka (ktoś kiedyś pisał na forum że trzeba zmieniać NIE PRAWDA)

Na początku było tak

Obrazek

Teraz jest tak

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jeśli macie jakieś pytania piszcie chętnie odpowiem

Udowodniłem wielu osobom które pukały mi do głowy że głupi jestem że wszystko się da zrobić tylko trzeba mieć trochę chęci ale co niektórym kopara opada gdy wsiadam do mojego parcha czekam jakieś pół minuty aż zagrzeje świece przekręcam kluczyk zaskakuje od razu i wyjeżdżam a Ci którzy pukali mi do głowy męczą się co rano albo z instalacją gazową albo zdezelowanymi dieslami Ja ten silnik miałem po remoncie dlatego szkoda by go było zmarnować

Teraz marzy mi się go trochę podnieść a może kiedyś zrobić 4x4 COUNTRY

Obrazek



Awatar użytkownika
zerohour
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:02
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: zerohour » pn lut 21, 2011 11:16

gratulacje,
też miałem kiedyś mk III z 1.4 abd - okropnie go wspominam , myślałem swego czasu o swapie ale przez to , że wszyscy łącznie z znajomym mechanikiem mi odradzali , zrezygnowałem i trójkę sprzedałem
ale co by nie było jeżdże teraz mk II z 1.6 TD i jestem bardzo zadowolony :-)

podziwiam Cię i zasługujesz na szacunek za ten swap :-)
miłej jazdy dieselkiem!


VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)

witek271
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: czw cze 05, 2008 19:58
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: witek271 » pn lut 21, 2011 17:56

Nie obyło się bez piany :kufel: i nerwów he he ale jestem zadowolony może jak będzie kasa to wsadzę
TD 70 konny to tylko wyjąć i wsadzić już bez żadnych przeróbek



PawelP112
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
Kontakt:

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: PawelP112 » pn lut 28, 2011 21:39

Witam, super swap ;) jak rozwiązałeś problem ze skrzynią ? bo widzę ze Ci sie dostawiła do ramy co było nie tak >?
Pozdrawiam



witek271
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: czw cze 05, 2008 19:58
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

Post autor: witek271 » wt mar 01, 2011 13:15

Popuściłem śrubę przedniej poduszki i sam się ułożył teraz nie tłucze na razie zobaczymy co będzie dalej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości