Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- matiz_1990
- Ma gadane
- Posty: 249
- Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
- Lokalizacja: Rzeszów
Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
Witam Koledzy! Mam taki problem... Mam Golfa 3 1.8 ABS (to chyba mój największy problem ) .Więc tak, we wrześniu wymieniłem pompę wody na pompę marki HEPU, ponieważ stara wyzionęła ducha. Przed wymianą w aucie ciepłe powietrze z nawiewów leciało dopiero przy ok. 2000/min. Po wymianie pompy problem pozostał, ale nie przeszkadzało mi to do pierwszych mrozów. Wtedy grzanie ustąpiło całkowicie niezależnie od obrotów. Wymieniłem wczoraj nagrzewnice (myślałem, że ona jest winowajcą) , lecz grzania jak nie było tak nie ma niezależnie od obrotów:( Coś tam dopiero przy 3000/min zaczyna lecieć letniego z nawiewów. Mam wrażenie, że pompa za słabo tłoczy, ponieważ przy zdjętym wężu z nagrzewnicy (tym wejściowym) nic z niego nie leci... Mam też pytanie czy koło pasowe na pompie powinno posiadać wyżłobienia na pasek czy nie? Moje jest całkowicie łyse i może to jest przyczyną problemu z grzaniem, ponieważ pasek nie napędza odpowiednio koła (ślizga się)? Jednak pisków z tamtych okolic nie ma. Auto się nie grzeje wszystko jest cacy oprócz tego ogrzewania. Proszę o pomoc!
Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
wyżłobień fabrycznie niema tyko robią się płytkie od wieloletniej pracy paska na kole. Zakładam że pasek założyłeś jak należy czyli od spodu koła pompy czyli na około? Bo co drugi amator i co czwarty mechanik zakłada od góry co daje skutki takie jak u ciebie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- matiz_1990
- Ma gadane
- Posty: 249
- Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
Pasek idzie górą.... Czyli moja wina? Jak założę dołem ma być w porządku? Lece sprawdzić i poinformuje o wynikach!
Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
no nie zapomnij napisać.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- matiz_1990
- Ma gadane
- Posty: 249
- Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
- Lokalizacja: Rzeszów
Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
Świetna diagnoza! Wystarczyło przełożyć pasek i od razu tropiki w aucie! Dla potomnych pasek ma iść pod kołem pompy! Dziękuje Szanownemu koledze
Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
Współczuję czasu straconego na nagrzewnicę, pozostają cenne dośwadczenia
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- matiz_1990
- Ma gadane
- Posty: 249
- Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
Może aż tak stracony nie był bo wyjęciu starej nagrzewnicy okazało się, że była trochę rozszczelniona i miała niewielki wyciek. Ale pewnie dalej by grzała bez problemu....
Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)
Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
witam mam nastepujący problem a mianowicie z nawiewu leci letnie powietrze i nie wiem co jest termostat zmieniony i nie wiem czy to pompa od wody juz kończy żywot czy nagrzewnica jest zamulona prosze o pomoc
- matiz_1990
- Ma gadane
- Posty: 249
- Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
- Lokalizacja: Rzeszów
Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
Ale opisz swój problem bo nikt tu z fusów nie wróży... Podaj jak najwięcej informacji O aucie o problemie i wtedy będzie można pomóc. Może to być pompa wody (kupuj te droższe np. Hepu) lub właśnie nagrzewnica (wymiana to *#cenzura#* sprawa, jest na forum foto porada o tym) więc nie ma co się modlić tylko wymieniać bo trudno stwierdzić. Poza tym tematów o słabym ogrzewaniu powstaje przynajmniej 1 dziennie więc szukaj odpowiedzi po forum. Pozdrawiam!
Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)
- janek1350
- VW MANIAK
- Posty: 459
- Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Re: Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
możesz mi wytłumaczyć jak ma isc dokładnie ten pasek bo ja tez mam nie za dobre ogrzewanie ale ten pasek umnie inaczej nie pasuje mam silnik 1.8rp.Paweł Marek pisze:wyżłobień fabrycznie niema tyko robią się płytkie od wieloletniej pracy paska na kole. Zakładam że pasek założyłeś jak należy czyli od spodu koła pompy czyli na około? Bo co drugi amator i co czwarty mechanik zakłada od góry co daje skutki takie jak u ciebie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
janek1350, w vw 1.8 a mk2 i mk3 oraz 2.0 z mk3 pasek daje się założyć zarówno prawidłowo czyli pod kołem pompy wody, jak i nad kołem co skutkuje odwrotną praca pompy. Długość paska na to pozwala. Tyczy się oczywiscie wersji bez klimy bo przy klimie żaden spec już by źle założyć nie potrafił - bo pompę napędza pasek wspomagania
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- janek1350
- VW MANIAK
- Posty: 459
- Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
Witam Paweł Marek umnie pasek idzie tak jak na zdjęciu to jest dobrze założony czy nie ? a pasek raczej nie jest zle załozony bo jak kupiłem golfa to tak był załozony i jak wymieniałem to załozyłem go tak jak był a z ogrzewaniem mam taki problem ze na niskich obrotach leci ciepłe powietrze na na onrotach 1500rpm leci juz gorące i podczas jazdy jest ok i to raczej wina nagrzewnicy bo węze które wchodzą do nagrzewnicy są gorące.
- matiz_1990
- Ma gadane
- Posty: 249
- Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
- Lokalizacja: Rzeszów
Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
By może że masz nagrzewnice zamuloną. Na większych obrotach pompa szybciej tłoczy i masz ciepłe wtedy. Ale jak CI jeszcze grzeje to bym się chyba wstrzymał z wymianą do cieplejszych dni bo teraz w taką pogodę to nie robota jeśli to będziesz sam robił.
Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)
- janek1350
- VW MANIAK
- Posty: 459
- Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Problem z obiegiem cieczy chłodzącej
Ok dzięki za pomoc nagrzewnice będe sam wymieniał latem wiem ze jest z tym duzo roboty ale dam rade.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość